2021-04-23, 05:51
Avslutad
Jag blir faktiskt mörkrädd. Det är lätt att skratta åt den här Jonna eftersom hon gör bort sig. Men det enda skälet är ju för att ikonen även står för järn. Hade det de facto varit just manlighetssymbolen och inget annat, hade hon då haft en poäng? Alla som skrattar åt henne nu, hade ni fortfarande skrattat?

Är det nu problematiskt med manlighetssymboler rent generellt? Isåfall är det väl problematiskt med män rent generellt och om den attityden blir allmänt accepterad så är det ett väldigt sjukt tecken i samhället.
Citera
2021-04-23, 06:10
Medlem
PK-befriads avatar
"It was always the women, and above all the young ones, who were the most bigoted adherents of the Party, the swallowers of slogans, the amateur spies and nosers−out of unorthodoxy." - 1984, George Orwell
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Jag blir faktiskt mörkrädd. Det är lätt att skratta åt den här Jonna eftersom hon gör bort sig. Men det enda skälet är ju för att ikonen även står för järn. Hade det de facto varit just manlighetssymbolen och inget annat, hade hon då haft en poäng? Alla som skrattar åt henne nu, hade ni fortfarande skrattat?

Är det nu problematiskt med manlighetssymboler rent generellt? Isåfall är det väl problematiskt med män rent generellt och om den attityden blir allmänt accepterad så är det ett väldigt sjukt tecken i samhället.
Ja juden har fått för sig att maskulinitet leder till nazism och lampskärmstillverkning. Nyttiga och lättlurade feministidioter (som Jonna) gör som juden säger och förtrycker således (primärt vita) män. Enligt juden och hans bundsförvanter så existerar vi enbart för att vara juden till lags och de vill att allt i vårt samhälle ska vara anpassat efter vad som passar juden bäst. Inklusive Volvos logotyp.
Senast redigerad av PK-befriad 2021-04-23 kl. 07:09.
Citera
2021-04-23, 06:15
Medlem
Imnshos avatar
Inte lätt att vara Jonna Sima idag. Hoppas hon eskalerar ordkriget med Volvo! Vi kan som läsare behövs lite humor till helgen.

Sedan får vi tänka på att blondiner har roligare....😀
Citera
2021-04-23, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent

Jag fick sån Flashback när jag såg Jonnas twitterinlägg.

Tänkte, att det här har jag sett förut. Korkad vänsterfitta skriver nåt om Volvos logotype, patriarkalisk symbol och så vidare. Och blir hånad och nergjord.

Strandhäll på Facebook?

Skulle inte bli speciellt förvånad om ärendet blir en högst prioriterad (S) politisk fråga inom en snar framtid. Det är saker som dessa som prioriteras av S,V,MP,C framför mer samhälls viktiga bekymmer.
Citera
2021-04-23, 06:34
Medlem
Ni kan skratta, men hon kommer att vinna. Volvo byter nog snart symbol.
Precis som den gråtande polisen på knä. Det som först ser ut som idioti klassas som hjältedåd. Sverige i ett nötskal.
Citera
2021-04-23, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz

Slog mig också för huvudet hur järnsymbolen skulle ursäkta något. Som om det vore ett problem annars
Citera
2021-04-23, 06:37
Medlem
varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Årets aprilskämt kanske blir sanning 😬
https://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/nyheter/20210401/volvos-logotype-ska-bli-konsneutral/

Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Nej, nej. Om ett symbolvärde har Volvo bestämt sedan länge.

https://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/nyheter/20210401/volvos-logotype-ska-bli-konsneutral/

Edit: pucktvåa på den.

Jag fick sån Flashback när jag såg Jonnas twitterinlägg.

Tänkte, att det här har jag sett förut. Korkad vänsterfitta skriver nåt om Volvos logotype, patriarkalisk symbol och så vidare. Och blir hånad och nergjord.

Men när? Och var?

Linkedin!

Petra Rees!

För lite drygt en månad sedan....

På riktigt, Jonna Sima har copy-pasteat Petra Rees inlägg. Vem blir det nästa gång?

Strandhäll på Facebook?
Ursäkta, men du bör kolla datumet på "artikeln"...
Citera
2021-04-23, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
Chedredaktören för ETC försvarar Jonna.

"Vill du rycka masken av kvinnohatet? Var kvinna, var vänster – skriv en tweet om Volvo. Mer krävs inte. Uppenbarligen. Som ett vulkanutbrott."

https://www.twitter.com/a_gustavsson/status/1385256684864655366

Det är nu kvinnohat/hat mot vänstern när man tycker att Jonna "Vad har järn med Volvo att hlra?" Sima är korkad.

Det är så här vänstern arbetar. Dels så försvarar de alltid varandra och taktiken är att blanda ihop korten. Ljuga helt enkelt.

Tycker man det är absurt att vi har tagit emot mest invandrare per capita i hela EU är man nazist.

Nu har det visat sig att 4 av 5 anklagade kvinnomördare är utlänningar (dvs av de senaste morden). Vad gör vänstern? Man pratar om män som boven i dramat. Inte invandrade män. Precis så skedde när Emma Knyckare anordnade sin mansfria festival. Alla vet att det var blattar som hade attackrrst kvinnor pp fedtivsler runt om i hela Sverige. Självfallet kunde ju inte en regimjournalist anordna en blattefri festival så man drog alla män över en kam. Ibland går det att generalisera, ibland går det inte.

Fast det är ju på samma sätt som du och högern arbetar när ni klumpar ihop hela vänstern och får det att låta som att alla inom den står bakom den här idiotin.

Dessutom skiter marknadsekonomins aktörer fullständigt i vänsterns alla andra krav inom andra områden som framförs minst lika aggressivt så dom gånger dom går vänstern till mötes är det för att dom själva vill så klart och inte på något sätt för att dom är tvingade.

Som vinstdrivande företag fattar man så klart beslut som uppfattas possitivt av den kapitalstarka gruppen där man faktiskt har sina kunder och man låter sig påverkas allra minst av dom som ligger längst bort från sin målgrupp, dvs förvirrade tjejer i 20års åldern i blått hår.

Skulle dom ändå få gehör beror det i så fall på att huvudmålgruppen, dvs dom kapitalstarka ofta männen på högersidan är så veka och difusa att det inte ens går att få grepp om vad dom tänker.

Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Nej.
Vänsterdreven är drivs av rädsla.
Volvo har ryggrad av stål. De har med rätta inget att frukta o därför faller Sima patetiskt ner i sanden.
Troligtvis beror det på att man faktiskt är ett maskulint industriföretag med anor. Volvo har i snart 100 år levererat fordon. De föddes ur svenskt stål o kullager. De har nu blivit ledande aktörer i lastbilsr, gruvfordon, båtmotorer etc. Deras fokus är att utveckla, producera, sälja o underhålla sina produkter. Deras kommunikatörer är antagligen män o knappast utbildade på Södertörn. De fruktar inte en rabiat vänsteraktivist på en döende svensk kvällstidning.

Vänsterdreven får bara fäste o kraft om storföretaget som angrips ger med sig o ber offentligt om ursäkt för något som de inte borde vika ned sig för. Än värre blir det när de själva politiserar sig i tron att de gör rätt.
Vi har sett det med varumärken som Uncle Ben. Fazer lakrits, Kina, Geisha.

Jag är ganska övertygad om att de även tagit bort Åsnan från tuben med Karlssons klister i fruktan för att någon Åsna ska bli kränkt.

Volvo har faktiskt här satt en ny standard. Man ska inte ge med sig o tramsa med. Sima o hennes vänsterpolare skiter egentligen i Volvo. Det de vill är att sätta sig själva i fokus.

Förhoppningsvis följer andra företag efter.

Exakt. Svårare än så är det inte. Det krävs bara ett öra mot marken och lite ryggrad så fnyser man så klart bara bort vad en ytterst liten del av befolkningen, bestående av förvirrade Stockholms akademiker och unga tjejer med vänstersympatier, tycker.
Senast redigerad av rotebro-conny 2021-04-23 kl. 06:57.
Citera
2021-04-23, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Det är idioter som henne som förstör för den riktiga feminismen.

Och den vettiga delen av vänstern.

Hon och hennes kompisar gör lika mycket nytta för feminismen och vänstern som en NMRare med neger-torrets gör för högern och bör av normala människor bemötas med samma tystnad.
Citera
2021-04-23, 07:04
Medlem
knasen79s avatar
Helt ofattbart hur en kränkt pöbel av män går mass-bananas över en Tweet från en kvinnlig journalist kring ett varumärke. Jag begriper det bara inte ...
Citera
2021-04-23, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PastorBolognese
Såklart alla förstår vad det innebär från kontexten. Jag tycker inte man ska avfärda henne för ett misstag som jag vet att många hade kunnat göra. Men det är jäklar vad fort hatmobben tar sin plats i formationen med högafflarna i högsta hugg när alla boxar checkas i listan över attribut för typen av personer som nobbade en i högstadiet.
Ehhh va? Hahaha. Du försvarar alltså hennes uttalande? Hahahahaha.

Vänsterbliven-alert här!

Fram med prispengar och en tjänst på aftonblaskan!

Nu va du jiiiiiktiiiigt smajt häj, gå vidare till gå och inkassera 1000 godhetspoäng. Dessa poäng kan bytas in mot fördelar i himmlen när du kommer dit eller fördelar på jorden på närmsta sosse-samlingsplats.
Citera
2021-04-23, 07:06
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Ett lands järnproduktion är en av industrialismens starkaste indikationer och orsaker till ekonomisk tillväxt.
Men många människor verkar vilja tro att södermalmsvänster kan bygga välfärd. Råvaror och rafinaderering är och förbli ett av de absoluta sättet att få ett land att bli starkt. I en lågkonjunktur är det tillgång till bra infra som kickar igång och håller igång på en dräglig nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in