2021-04-23, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Ja eller hur! Det verkar som feminism och feminister är två helt väsenskilda företeelser nu för tiden.
Det är det inte alls
Feminism har aldrig handlat om jämlikhet och ingen feminist vill ha 100% könsneutral jämlikhet
Däremot så vill feminister att kvinnor ska få behålla sina privilegier, överta de manliga privilegierna och att männen blir utan
Citera
2021-04-23, 02:34
Medlem
Så jag ser det: hon kläckte en idiotisk tanke under ett längre toalettbesök. Frågan om varför Volvos logga är symbolen för män kändes vid tidpunkten då hon var omtöcknad av sin egna avföring väldigt självklar.

Vad hon glömde bort var att svaret på många frågor oftast endast är ett par sekunder bort med hjälp av Google. Det var något som helt ignorerades då tanken om (hat-)loggan fullständigt dominerade hennes hjärnaktivitet.

Hon blev sittandes på toalettstolen och valde slaskhinken Twitter. Precis då hon skickade iväg den fullständigt geniala tweeten fylldes tankarna med all feedback hon skulle få. Hon visualiserade likes, re-tweets och hoppades på en livlig spridning. Hon ville skapa ”[...] rasar mot [...]”- och ”Twitter-storm mot [...]”-rubriker. Hon hoppades givetvis också på att kunna avspisa en och annan förståsigpåare. Mer om det misslyckandet nedan.

När hon efter ett tag får ett svar där loggan förklaras vara symbolen för järn avfärdar hon det skarpt i form av en högst naiv fråga. Hon kan ju inte bara ge upp sin åsikt, hennes undertitel och hennes ledarroll på Twitter endast på grund av en okänd Carl. Hon tänkte ”vem fan är Carl att komma och bringa klarhet baserad på fakta i en så underbart genomtänkt tweet där jag avslöjar Volvos stöd till våld i nära relation?” varpå hon funderade om hon rentav skulle blockera trollet.

Volvo, de med loggan, historiken och kunskapen inom ämnet ansluter till diskussionen och skriver utförligt vad som egentligen hade kunnat hittas via Google på under ett par sekunder. Informationen tweeten innehöll bör ha resulterat i diskussionens död, slutet på hennes försök till storm och ras samt slutet på hennes hjärnas frispel. Men inte...

Hon inser att hon är på väg att förlora allt som hon byggt upp under tiden hon suttit otorkad och uppkopplad på tryckeriet. Nu är det dags att greppa efter halmstrån eftersom pulsen nu ökat, svetten börjat rinna i nacken och andningen har trappats upp enormt. Efter ett par krystade minuter kommer räddningen, likt en Fjällräven Konken från ovan, att ta upp exemplet kring Frölunda Indians logga. Argumentet hon försöker bygga är då att det skulle finnas någon slags likhet mellan hockeylagets logga och Volvos logga som uppenbarligen symboliserar järn. Att i ett argument dra kopplingar till något aktuellt är ju alltid bra, men bara om kopplingen man drar är relevant. Och relevant var den långt ifrån.

Hon nästan gnyr ur sig att järnloggan skickar ut fel signaler, ungefär som att järnet Volvo valt är samma järn som dräpt miljontals människor i historiens alla krig och konflikter. Fast vad hon helt går miste om är att fel signaler är exakt vad hon själv skickar ut. Hon gör det genom att försöka bygga ett mål kring något som hon själv hade kunnat söka upp, förstå och avsluta själv - på mindre än ett par minuter. Hon gör reklam för dumhet.

Följ gärna tweeten för att under morgondagen få se hur hon bygger poängen om att Volvo är ett krigskonglomerat vars lömska plan är att bygga samtliga nya bilmodeller med arkiverat järn från fotbojor använda under historiens mest barbariska tider.

Hennes diskussionsunderlag var nog bland det sämsta jag skådat. Vad har Jonna Sima med hjärn-a att göra?
Citera
2021-04-23, 02:48
Medlem
swimmingpools avatar
Det är idioter som henne som förstör för den riktiga feminismen.
Citera
2021-04-23, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Hon blir utskrattad men den som följt med i woke capitalism turerna vet att till slut kommer Volvo vika sig och byta symbolen.

Det första jag tänkte när jag såg nyheten. Så jävla tragiskt att du antagligen har rätt.
Citera
2021-04-23, 03:17
Medlem
Vilken Sherlock hon är.

Vilket klockrent svar dock från Volvo. Wow vad vissa verkligen behöver vara så extra.

Tror hon att hon är Erin Brockovic eller? Finns det inget annat viktigare att skriva om än detta?

Hon kanske hoppas på något pulizer pris för det här ”AVSLÖJANDET”.
Citera
2021-04-23, 04:00
Medlem
Haajibs avatar
Vilken jävla idiot. Vad kommer sen? Ormen på apoteket?
Citera
2021-04-23, 04:50
Medlem
Jonna Sima tänkte inte så långt. Inte den här gången heller.

En gapande, vänsterbliven, henskadad tjej som skriker ut hat mot allt och alla.
Citera
2021-04-23, 04:51
Medlem
Homo-fils avatar
Allt är redan sagt av smartare personer.

Detta är ännu en produkt av metoo skiten, som på något sätt fick alla vänster fittor som är socionomer eller "journalister".

Tacka vet jag Jan guilliotin, han har iaf stake nog för att stå för att han är kommunist, och har publicerat relevant skit.

Idag räcker det att du är, och jag verkligen hatar uttrycket, Influencer. Snälla lilla fröken sima, du kanske hade mått lite bättre av att inte slåss om någon bostadsrätt på Östermalm? Kanske få lite våldtäkt-kuk för att komma ner på jorden.

Orkar fan inte mer. Alltid dessa fittor. Alltid. "buuhu, jag är så förtryckt".
Citera
2021-04-23, 05:09
Medlem
PW-Gerssons avatar
Det är inte helt omöjligt att vi precis bevittnat första steget mot symbolbyte för Volvo. Ett frö är sått.
Citera
2021-04-23, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wag1fromDerInit
Vilken jävla dåre Avgå
Nu kastar du gigantiska stenar i glashus
Citera
2021-04-23, 05:25
Medlem
UndeadNinjas avatar
Dessa aktivister alltså. Deras arbete går ut på att hitta rasism, nazism, sexism och annat precis överallt.

Hon sitter garanterat och googlar på symboler för att kunna hitta symboler som hon kan tolka som rasistiska, nazistiska, sexistiska, islamofobiska, homofobiska, retardofobiska och vad mer man nu kan tänkas hitta på.

Men man måste ju ändå tycka lite synd om henne och andra av hennes gelikar.

Jag menar, livet måste vara helt jäkla sinnesjukt jobbigt och svårt att leva för henne och andra som är som henne.

Att vara Jonna Sima eller någon annan liknande henne måste ju vara som att vara en öppen homosexuell i ett Saudi Arabiskt palats eller som att vara en jude som tvingas leva med nazisterna och arbeta med anti-jude-propaganda.

Det måste vara ett rent helvete att leva helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Hon verkar dock själv inte anse sig befinna sig under vår sol, utan istället långt borta från vår galax. Fast samtidigt kanske hon existerar i flera exemplar, då hon angriper sig själv på Twitter?

https://twitter.com/hanifbali/status/1384815886444400643

Jag undviker att kalla Sima för en idiot, då jag undrar om det verkligen är schysst mot många andra idioter att förknippa dem med henne.

Hehe, först när jag började läsa ditt sista stycke så blev jag snabbt lite besviken men tänkte att det var stort ändå att skriva så men sen fortsatte jag och läste klart och då blev allt bra igen.
Citera
2021-04-23, 05:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PW-Gersson
Det är inte helt omöjligt att vi precis bevittnat första steget mot symbolbyte för Volvo. Ett frö är sått.

Nej, nej. Om ett symbolvärde har Volvo bestämt sedan länge.

https://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/nyheter/20210401/volvos-logotype-ska-bli-konsneutral/

Edit: pucktvåa på den.

Jag fick sån Flashback när jag såg Jonnas twitterinlägg.

Tänkte, att det här har jag sett förut. Korkad vänsterfitta skriver nåt om Volvos logotype, patriarkalisk symbol och så vidare. Och blir hånad och nergjord.

Men när? Och var?

Linkedin!

Petra Rees!

För lite drygt en månad sedan....

På riktigt, Jonna Sima har copy-pasteat Petra Rees inlägg. Vem blir det nästa gång?

Strandhäll på Facebook?
Senast redigerad av PerTinent 2021-04-23 kl. 06:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in