Citat:
Ursprungligen postat av
Prinzezzan
Framgår det i boken varför just MMPG var med Pernilla och Helene ute och letade efter Helena på söndagen? Var det bara de tre med vid det tillfället? Jobbade MMPG:s dåvarande flickvän? Annars hade väl i första hand hon varit med, som var nära vän med Helena, eller stod MMPG närmare Helena än vad som framgått? Anade P och H något speciellt, och frågade/meddelade sig med honom därför? Dagen efter sjukskriver sig sig MMPG och, om jag kommer ihåg rätt, är sjukskriven en vecka.
Det måste ju ha varit fler personer som var ute och letade än bara de tre? Kanske var just de tre i en grupp, så att säga?
Om vi ska tro tråden att flickvännen till "mannen med pilotglasögon" körde till Töreboda för att sedan fortsätta till sitt nattpass på jobbet, får man väl anta att hon jobbade även natten mellan söndagen och måndagen. Det var/är ju ganska vanligt med ett heltäckande helgskift, tänker jag.
Ja, enligt uppgifter ska "mannen med pilotglasögon" ha sjukskrivit sig veckan efter försvinnandet.
Sedan förstår jag inte vad du menar med: "Anade P och H något speciellt, och frågade/meddelade sig med honom därför?" Anade vad för något speciellt?