2021-04-22, 01:06
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Själv har jag alltid undrat varför T*mas Br*nnhagen enligt uppgift ska ha haft problem i livet, när det stora Toyota-smörgåsbordet stod uppdukat, medan brodern M*kael kunde ta för sig.

Det är hur vanligt som helst att folk födda med "guldsked i mun" hamnar snett i livet och det går illa för, finns liksom 10 miljoner anledningar till det.
Inget konstigt med det.
Citera
2021-04-22, 01:37
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Framgår det i boken varför just MMPG var med Pernilla och Helene ute och letade efter Helena på söndagen? Var det bara de tre med vid det tillfället? Jobbade MMPG:s dåvarande flickvän? Annars hade väl i första hand hon varit med, som var nära vän med Helena, eller stod MMPG närmare Helena än vad som framgått? Anade P och H något speciellt, och frågade/meddelade sig med honom därför? Dagen efter sjukskriver sig sig MMPG och, om jag kommer ihåg rätt, är sjukskriven en vecka.

Det måste ju ha varit fler personer som var ute och letade än bara de tre? Kanske var just de tre i en grupp, så att säga?

Om vi ska tro tråden att flickvännen till "mannen med pilotglasögon" körde till Töreboda för att sedan fortsätta till sitt nattpass på jobbet, får man väl anta att hon jobbade även natten mellan söndagen och måndagen. Det var/är ju ganska vanligt med ett heltäckande helgskift, tänker jag.

Ja, enligt uppgifter ska "mannen med pilotglasögon" ha sjukskrivit sig veckan efter försvinnandet.

Sedan förstår jag inte vad du menar med: "Anade P och H något speciellt, och frågade/meddelade sig med honom därför?" Anade vad för något speciellt?
Citera
2021-04-22, 05:52
Bannlyst
Citat:
Framgår det i boken varför just MMPG var med Pernilla och Helene ute och letade efter Helena på söndagen? Var det bara de tre med vid det tillfället? Jobbade MMPG:s dåvarande flickvän? Annars hade väl i första hand hon varit med, som var nära vän med Helena, eller stod MMPG närmare Helena än vad som framgått? Anade P och H något speciellt, och frågade/meddelade sig med honom därför? Dagen efter sjukskriver sig sig MMPG och, om jag kommer ihåg rätt, är sjukskriven en vecka.

Jag citerar från boken:

"På Hällristningsvägen er Ulrika, förældrene og Pernilla samlet søndag aften. En politimand og hans hund har fundet en af Helenas sandaler ett stycke inde i buskadset ved skovstien, der løber fra Ekuddenvägen til boligområdet. Pernilla og hendes lillesøster tager sammen med en af deres venner rundt og leder efter Helena. Vennen skulle senere bli misstænkt i sagen og kendt som Manden med pilotbriller"

Det framgår inte mer än så. Dock, när jag läste den svenska versionen av boken så såg jag inget om att "Pilot" skulle ha varit med och letat på söndagen. Antingen missade jag detta, eller så är det borttaget av någon anledning.
Citera
2021-04-22, 09:38
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Var det ett av vittnena i bilen nära HA:s hem som var son till en högt uppsatt polisman?
Citera
2021-04-22, 14:04
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Det måste ju ha varit fler personer som var ute och letade än bara de tre? Kanske var just de tre i en grupp, så att säga?

Om vi ska tro tråden att flickvännen till "mannen med pilotglasögon" körde till Töreboda för att sedan fortsätta till sitt nattpass på jobbet, får man väl anta att hon jobbade även natten mellan söndagen och måndagen. Det var/är ju ganska vanligt med ett heltäckande helgskift, tänker jag.

Ja, enligt uppgifter ska "mannen med pilotglasögon" ha sjukskrivit sig veckan efter försvinnandet.

Sedan förstår jag inte vad du menar med: "Anade P och H något speciellt, och frågade/meddelade sig med honom därför?" Anade vad för något speciellt?

Jag menade om de tänkte att MMPG kanske visste något om vad som hänt Helena, och just därför tog med (?) honom och letade. Han ska ju ha varit med i bilen till Töreboda, med i taxin till Mariestad, "hängt" på Helena under kvällen/natten, kanske varit i närheten av H när hon ringde till syster U. Någon borde ju ha kontaktat honom om Helenas försvinnande. Annars skulle han kanske inte veta om det så tidigt. P:s syster ska ha varit på Stadt och kan ha fått en känsla? Eller så kanske samtliga som var med på inflyttningsfesten kontaktades omgående på söndahen, och det bara slumpade sig så att han letade tillsammans med P och H. Det kan också ha varit så att de var flera i gruppen, men att författaren bara nämnde de tre.
Citera
2021-04-22, 18:17
Medlem
"På Hällristningsvägen er Ulrika, förældrene og Pernilla samlet søndag aften. En politimand og hans hund har fundet en af Helenas sandaler ett stycke inde i buskadset ved skovstien, der løber fra Ekuddenvägen til boligområdet. Pernilla og hendes lillesøster tager sammen med en af deres venner rundt og leder efter Helena. Vennen skulle senere bli misstænkt i sagen og kendt som Manden med pilotbriller"

Detta och rädslan mannen med pilotglasögon har att namnet på honom ska blir offentligt är nog lösning på hela fallet.
För mig finns bara 2. BW,och herr Talman och då blir även KM inblandad
Citera
2021-04-22, 18:26
Medlem
Det var inte 1 som gjorde detta.Dom va fler, minst 2. Vittnet som hör"ni får inte göra så här" hörde rösten av tjejen som körde bilen. Det va inte Helena som skrek.
Citera
2021-04-22, 18:40
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morbror Frans
Det var inte 1 som gjorde detta.Dom va fler, minst 2. Vittnet som hör"ni får inte göra så här" hörde rösten av tjejen som körde bilen. Det va inte Helena som skrek.

Har du något förslag på vem denna tjej, som du menar körde bilen, kan vara? Det kan inte ha varit MMPG:s dåvarande flickvän, då hon ju ska ha jobbat den natten. Eller menar du rent allmänt, att en tjej (okänd) körde och två - eller fler - killar fanns med i bilen? Och att det var denna tjej - och inte Helena - som vittnet "Hanna" hörde?
Citera
2021-04-22, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Var det ett av vittnena i bilen nära HA:s hem som var son till en högt uppsatt polisman?
Näe sonen till polischefen gick på cykelvägen K******g
Citera
2021-04-22, 21:38
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Jag menade om de tänkte att MMPG kanske visste något om vad som hänt Helena, och just därför tog med (?) honom och letade. Han ska ju ha varit med i bilen till Töreboda, med i taxin till Mariestad, "hängt" på Helena under kvällen/natten, kanske varit i närheten av H när hon ringde till syster U. Någon borde ju ha kontaktat honom om Helenas försvinnande. Annars skulle han kanske inte veta om det så tidigt. P:s syster ska ha varit på Stadt och kan ha fått en känsla? Eller så kanske samtliga som var med på inflyttningsfesten kontaktades omgående på söndahen, och det bara slumpade sig så att han letade tillsammans med P och H. Det kan också ha varit så att de var flera i gruppen, men att författaren bara nämnde de tre.

Ok, då är jag med.

Sedan kan man fråga sig vad Pernilla (och Mats) ska ha tänkt när de intervjuade "mannen med pilotglasögon" 2017. Ska vi gissa på att Pernilla (och Mats) också kör på polisens linje och helst av allt hade velat göra processen kort med honom? Det är mitt tips, i alla fall.
Citera
2021-04-22, 21:50
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morbror Frans

Detta och rädslan mannen med pilotglasögon har att namnet på honom ska blir offentligt är nog lösning på hela fallet.
För mig finns bara 2. BW,och herr Talman och då blir även KM inblandad

Ok, du hänger helt enkelt ut Ur*an A*lin? Då måste du alltså veta att han var runt Helena den aktuella kvällen/natten? Du får gärna utveckla, och särskilt varför KM per någon slags automatik skulle vara inblandad bara för att UA skulle vara det!

Utveckla också gärna hur BW skulle vara gärningsmannen, han som enligt de flesta ska ha alibi. För det är väl inte så att du hänger ut BW och UA för att dra uppmärksamheten från den egentliga gärningsmannen/de egentliga gärningsmännen?
Senast redigerad av Ugglan. 2021-04-22 kl. 21:53.
Citera
2021-04-22, 22:27
Medlem
Citat:
Ok, du hänger helt enkelt ut Ur*an A*lin? Då måste du alltså veta att han var runt Helena den aktuella kvällen/natten? Du får gärna utveckla, och särskilt varför KM per någon slags automatik skulle vara inblandad bara för att UA skulle vara det!

Utveckla också gärna hur BW skulle vara gärningsmannen, han som enligt de flesta ska ha alibi. För det är väl inte så att du hänger ut BW och UA för att dra uppmärksamheten från den egentliga gärningsmannen/de egentliga gärningsmännen?

Ja det är kaxigt att hänga ut UA även om herrn är skum. Något som slagit mig när jag tänker tillbaka på tiden då pilot outades i serien är att Mariestad då pratade om TS. Därefter dementerade PW det indirekt, kan man till hundra lita på det? Om inte så är trion med TS, KM och UA intressant. Spekulerar: TS gm, KM halkar med/ser ngt och UA hjälper till att tysta ned. Eller tvärtom på de båda första. Ren spekulation men har efter en ikappläsning här svårt att helt släppa TS, det var namnet som dök upp först i byn när serien kom. Finns det annat som ”friar” honom som jag glömt? Å en sak vet jag:systrarna misstänker inte BW.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in