Citat:
Ursprungligen postat av
sejja
Skulle vara tacksam för ett konkret exempel
Jag tycker Emelie är MYCKET och hållt med dig delvis i det du skrivit innan. Men just det där med hur hon ljuger och är falsk ser jag inte.
Nu var det ju ett tag sedan, så minns inte alla detaljer, så kan ha blandat ihop situationer – men det skrevs friskt om det här i tråden när det skedde i alla fall.
Emelie "peppade" Madde om Adrian halva kvällen, sa åt henne att köra osv. Senare satt hon i sovrummet med Mergim, Dompa och någon till (kan t om ha varit Adrian) och härmade vad hon sagt med sin härskartekniksröst (den hon imiterar folk med), sa massa om att "Madde inte förstår" osv och KAN ha varit vid samma tillfälle som hon pratade hånande om Maddes rimjob-story. Alla skrattade friskt åt både det Emelie berättade om Madde och hennes imitationer av henne. Sedan struttade Emelie ut till Madde som att ingenting hade hänt.
Det är i min bok att vara riksfalsk. Man gör inte så mot någon man påstår vara nära. Man hånar inte en vän, man sitter inte i grupp och skrattar åt en vän, man berättar inte känsliga detaljer om en vän för andra – speciellt inte personen det berör.