Citat:
Ursprungligen postat av
climasol
Det kommer man att göra, men du får ha lite tålamod. Just nu är belastningen hög på sjukvården och då kan man inte plötsligt släppa på alla restriktioner. När man ser en klar minskning så kommer det säkert lättnader.
Förra våren så var vi ungefär på samma nivå som nu men då hade inte alls lika många haft sjukdomen eller vaccinerats så det vore märkligt om vi inte såg en ganska snabb avmattning snart. Det enda som skulle kunna förklara om smittan inte minskar är väl i så fall mutationerna.
Jag håller inte med här. För de som är vaccinerade så ska såklart allting öppnas. Finns ingen anledning att snart 30% av Svenskarna lallar runt med avstånd, ansiktsblöja, sitta 4 pers på restaurang fram tills klockan 20:30 och efter det är man i princip död för då smittar man tydligen... och gud vet vad...
Nu är det ta mig fan dax att skrota det här tramset som ändå inte fungerar särskilt väl.
5000 pers får gå på Kolmården. 8 Pers får gå på Liseberg.
1000- tals människor får befinna sig på IKEA, Ullared, Köpcentrum. 8 pers får sitta på Friends arena eller Ullevi.
Att ingen agerar mer på detta vansinne är märkligt?
ÄNTLIGEN tar ett parti täten i återöppningsplanen och Liberalerna var idag ute i en debattartikel och krävde att vaccinerade ska kunna leva som vanligt och att vi MÅSTE ha en plan för återöppning av samhället.
Helt rätt. Nu hoppas jag övrig opposition hänger på.
Eller ska Åkesson , Kristersson och Busch fortsätta yra om ansiktsblöja?