2020-12-03, 06:10
Medlem
Brottargalnings avatar
Helt okej gala, hade Westlund inte åkt ner i den tredje ronden hade han plockat hem vinsten. Sen måste han fixa till sitt försvar lite bättre. Alla hans matcher har sett ut på samma sätt, han åker ner i backen och tar en jävla massa stryk till motståndaren inte orkar mer och då vänder det. Det har fungerat fram tills han mötte Harila.

Kul att få se Albrektsson igen men tråkigt att hans ursprungliga motståndare drog sig ur så han fick möta en can som pensionerade sig istället.

Undrar också om Roos motståndare inte missuppfattat Superiors idé om invägningen före match. Han vägde in på mindre vikt före matchen än vad han vägde vid själva invägningen. Han såg slutkörd ut redan före han gick in i buren och har troligen bantat två gånger på två dagar.

Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
Det förklarar varför han såg så liten ut. Tror du UFC kan vara nästa för Harila eller måste han gå nån match till?
Han har ju typ bara avslut.

Är inte enbart därför han såg liten ut, Westlund har också gått ner en viktklass. Av någon anledning har Westlund blivit en redig tunnis. Verkar som han lagt i en högre växel på träningen men kört på som vanligt med kosten. Borde fixa ett ordentligt upplägg med kosten och en PT som kan fixa tillbaka hans muskelmassa.
Citera
2020-12-03, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Undrar också om Roos motståndare inte missuppfattat Superiors idé om invägningen före match. Han vägde in på mindre vikt före matchen än vad han vägde vid själva invägningen. Han såg slutkörd ut redan före han gick in i buren och har troligen bantat två gånger på två dagar.
Oj jävlar va dumt om det stämmer.. Farligt dessutom.
Citera
2021-01-22, 16:51
Medlem
Brottargalnings avatar
Kadestam förlorade sin senaste match nu på submission, ingen aning när matchen ägde rum men galan sändes precis. Nu under covid har One kunnat sända matcherna "live" veckor efter de ägt rum.

Kadestam är grym men tyvärr hänger inte hans grappling med hela vägen. Förväntar inte att han kommer byta till något grapplingbaserat gym för att fixa till de luckorna.

Däremot har One byggt upp en redigt vass nivå av kickboxnings- och thaiboxningsmatcher. Hade gärna sett Kadestam köra enbart stående matcher i One. Tror han skulle vara framgångsrik där.
Citera
2021-03-21, 08:56
Medlem
Brottargalnings avatar
Hård förlust för Rostem Akman i Cage Warriors. Han såg väldigt lovande ut som amatör och när karriären inleddes med 6-0 och ett UFC-kontrakt. Tyvärr har han radat upp tre förluster nu, två på domslut i UFC och nu torskade han första matchen på knock i helgen.

Tobias Harila däremot tar nog över rollen som nästa stora stjärna inom sporten. En redigt aggressiv stil och han slår hårt för sin viktklass. Verkar också som han tränat upp svagheterna med sitt grapplingförsvar i den senaste matchen. Snygg knockoutvinst på gårdagens Cage Warriors.
Citera
2021-03-21, 21:35
Medlem
Mx_1337s avatar
Som nämns ovan, både Kadestam och framförallt Akman känns som om de bränd krutet lite grann nu. Akman kom kanske upp på hög nivå lite väl snabbt. Kadestam såg riktigt bra ut i ONE ett tag (höll bältet med bara en torsk mot Ben Askren) men har sen tappat det lite. Även tidigare i karriären har han varvat vinter med en del förluster. Vunnit i Asien, torskat hemma i Sverige t.ex.

Tobias Harila däremot känns riktigt lovande. Tror vi ser han i UFC eller Bellator inom nåt år åtminstone. Till skillnad från Akman har han haft mycket bättre framgång som proffs än som amatör, där han hade lite motgångar.
Det är väl det nya i MMA att precis som i boxningen satsar man mer på en längre amatörkarriär innan man satsar professionellt, till skillnad från bara ett par amatörmatcher som det var tidigare. Tror det kan vara bra att hitta sin stil och ev. ta ett par förluster där för att sen komma in mer polerad som proffs. Samtidigt en avvägning då man knappast vill slösa bort för mycket tid och hälsa med KO-torskar eller rejäla krig-matcher som obetald amatör.
Citera
2021-03-22, 23:35
Medlem
Matsu-sans avatar
Folk flinade åt mig när jag kommenterade och lyfte upp Harilas insats och menade att han har potential.
Nu kan ni väl börja ta denna man på allvar efter hans intåg i Cage Warriors.
Det som gör Harila lovande och gör att han har potential för UFC är att han har hög volym, tempo, kondis och slagstyrka. Egenskaper som behövs för att lyckas i UFC.
Citera
2021-04-04, 20:39
Medlem
Mx_1337s avatar
Anton Turkalj vann i Brave för några dagar sen. 3-0 i den organisationen, och totalt 7-0 nu.

Turkalj, Enkamp och Harila känns som de mest lovande svenskarna utanför UFC just nu.

Sadibou Sy ska upp i PFL igen 29 April. Mot ryssen Nikolay Aleksakhin. Spontant känns det som en svår uppgift. Ryssen har sju raka vinster, majoriteten på KO/TKO. De senaste förlusterna var 2016, bland annat mot Ben Askren. Verkar inte gått så mycket matcher utanför den ryska scenen dock, förutom några matcher i ONE, inklusive mot Askren.
Citera
2021-04-17, 14:55
Medlem
Brottargalnings avatar
Kanske inte den mest underhållande matchen men ändå en imponerande vinst från Albrektsson när han besegrade Victor Nemkov igår. Han är också den som senast spöade Vadim Nemkov som är Bellators lättungviktsmästare.

Synd bara att han är lite inaktiv med tävlandet. Enligt kommentatorerna igår har han också lämnat Pancrase och gått över till Allstars vilket jag tror är ett bra val. Det Allstars är bäst på är att skapa bra boxare inom MMA och det är nog precis vad Albrektsson behöver, han slår hårt men har alltid sett lite avig ut stående både offensivt och defensivt.
Citera
2021-04-18, 14:23
Medlem
Mx_1337s avatar
Fint att Albrektsson får en seger i Bellator och drar igång den delen av karriären på riktigt. Tufft att möta Phil Davis i första matchen där men nu är han förbi det. Han har mött bra motstånd både i Bellator och Rizin. Även i Sverige har han mött lite gamla veteraner. Problemet har inte varit förlusterna direkt utan snarare inaktiviteten mellan matcherna. Hoppas de blir ändring på det nu med ett stadigt Bellator-kontrakt.
Citera
2021-04-22, 12:44
Medlem
Jag förstår inte riktigt. Är MMA lagligt i Sverige? Det borde det vara då jag såg en MMA, eller K1-fight mellan en svensk och Bob Sapp för många år sedan. Jörgen Krut tror jag att han hette.

Anledningen till att jag tycker att detta är konstigt är att boxning är förbjudet. De har visserligen gjort det lagligt att gå 4 ronder, men då är det ju nästan strunt samma, då inga stora matcher någonsin kommer att äga rum.

Om proffsboxning hade varit 100% lagligt, och vi hade kunnat få hit några bra boxare som hade gått några stora matcher, med en del svenskar på förmatcherna, hade Sverige kanske kunnat få fram lite bra boxare. Vi är ett av Europas sämsta boxningsnationer. Danmark, som bara har 5 miljoner människor, har haft fler framgångsrika boxare de senaste 20 åren. Johnny Bredahl, Mads Larsen (som enligt mig vann över Sven Ottke), Mikkel Kessler (som enligt mig förlorade väldigt knappt mot Joe Calzaghe, alternativt en draw), och Brian Nielsen som tog brons i OS, och fick en match mot Tyson.

Vilka har Sverige haft? Om vi räknar etniska svenskar måste vi gå långt bak för att hitta två bra boxare. Ingemar Johansson, och Bosse Högberg. Efter det har vi haft George Scott, Armand Kranjc och Jack Badou. Ingen av dem är etniska svenskar. Vi har visserligen en hyfsad tungviktare som heter Otto Wallin. Han har endast förlorat mot Tyson Fury, på poäng, och jag tyckte att han gjorde bra ifrån sig med tanke på att Fury är mycket större.

Svenskar är generellt sett inte ett aggressivt folk, så det beror kanske lite på det. Men om vi kan bli bra på hockey, borde vi även kunna få fram några bra boxare. Det är synd att det inte satsas mer på det. Om vi hade fått fram en bra boxare som hade kunnat utmana stora namn hade vi kunnat få hit dem här, vilket hade ökat turismen, och därmed ekonomin.
Citera
2021-04-22, 13:16
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Jag förstår inte riktigt. Är MMA lagligt i Sverige? Det borde det vara då jag såg en MMA, eller K1-fight mellan en svensk och Bob Sapp för många år sedan. Jörgen Krut tror jag att han hette.

Anledningen till att jag tycker att detta är konstigt är att boxning är förbjudet. De har visserligen gjort det lagligt att gå 4 ronder, men då är det ju nästan strunt samma, då inga stora matcher någonsin kommer att äga rum.

Om proffsboxning hade varit 100% lagligt, och vi hade kunnat få hit några bra boxare som hade gått några stora matcher, med en del svenskar på förmatcherna, hade Sverige kanske kunnat få fram lite bra boxare. Vi är ett av Europas sämsta boxningsnationer. Danmark, som bara har 5 miljoner människor, har haft fler framgångsrika boxare de senaste 20 åren. Johnny Bredahl, Mads Larsen (som enligt mig vann över Sven Ottke), Mikkel Kessler (som enligt mig förlorade väldigt knappt mot Joe Calzaghe, alternativt en draw), och Brian Nielsen som tog brons i OS, och fick en match mot Tyson.

Vilka har Sverige haft? Om vi räknar etniska svenskar måste vi gå långt bak för att hitta två bra boxare. Ingemar Johansson, och Bosse Högberg. Efter det har vi haft George Scott, Armand Kranjc och Jack Badou. Ingen av dem är etniska svenskar. Vi har visserligen en hyfsad tungviktare som heter Otto Wallin. Han har endast förlorat mot Tyson Fury, på poäng, och jag tyckte att han gjorde bra ifrån sig med tanke på att Fury är mycket större.

Svenskar är generellt sett inte ett aggressivt folk, så det beror kanske lite på det. Men om vi kan bli bra på hockey, borde vi även kunna få fram några bra boxare. Det är synd att det inte satsas mer på det. Om vi hade fått fram en bra boxare som hade kunnat utmana stora namn hade vi kunnat få hit dem här, vilket hade ökat turismen, och därmed ekonomin.
Vill bara sticka in att jag tycker man ska nämna Erik Skoglund. Förbannat synd att det blev som det blev där dock.
Citera
2021-04-22, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
Vill bara sticka in att jag tycker man ska nämna Erik Skoglund. Förbannat synd att det blev som det blev där dock.
Sant. Väldigt tragiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in