2021-04-19, 10:05
Medlem
Retornofdes avatar
Hej, är det någon idé att tjafsa med läkare om höjning I mitt fall? Har 70 elvanse +10 attentin och jag har väl ärligt talat aldrig känt att dom där 10mg attentin har gjort speciellt mycket med tanke på att om bara verkar i tre timmar. Anledningen att jag fick det är att elvansen tappar effekt efter bara några timmar. Jag var så trött att behöva tjata om detta då jag upplevde att jag blev behandlad som en narkoman trots felfritt register att jag kände att jag fick nöja mig när jag väl fick 10mg "vid behov".. Men jag har såklart tagit fler än 1/dag vilket resulterar i att dom tar slut snabbare än tänkt, jag är medveten om ironin..
Citera
2021-04-19, 13:02
Medlem
mfmxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retornofde
elvansen tappar effekt efter bara några timmar.
Tar du Elvanse med en fet frukost? Annars gör det.
Citera
2021-04-19, 14:10
Medlem
KringExs avatar
Syns att Elvanse har så dålig peak. Men den blev lite bättre när jag svalde 3 st 60 mg istället för bara 2st. Jag ska svälja 4 st om en stund, 240 mg Lisdexamfetamin [71,2 mg Dexamfetamin]
Då blir man nog lagom speedad i några timmar
Citera
2021-04-20, 19:36
Medlem
Masmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Syns att Elvanse har så dålig peak. Men den blev lite bättre när jag svalde 3 st 60 mg istället för bara 2st. Jag ska svälja 4 st om en stund, 240 mg Lisdexamfetamin [71,2 mg Dexamfetamin]
Då blir man nog lagom speedad i några timmar

Jag hoppas du har tolerans. Minns att jag svalde 2st 50mg utan tolerans en gång, och JÄVLAR vad jag pratade hål i huvudet på min stackars vän.
Citera
2021-04-20, 22:43
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masmo
Jag hoppas du har tolerans. Minns att jag svalde 2st 50mg utan tolerans en gång, och JÄVLAR vad jag pratade hål i huvudet på min stackars vän.

Tolerans har jag Käkade 7 eller 8 stycken Elvanse 60 mg igår natt. Då blev det dunk i bröstet och tjackballe vill jag lova
Citera
2021-04-22, 10:37
Medlem
SvampDamp.s avatar
Hur ”känslig” är Elvanse för C-vitamin? Låt oss säga en 50 milligramstablett. Är det lugnt att dricka ett glas apelsinjuice till frukosten? Detta är en tanke jag länge gått omkring med.

Det sägs ju att C-vitaminen påverkar PH-värdet på så vis att amfetaminet bryts ned eller också att återupptaget av den aktiva substansen försvagas.

Nån som vill ge en ingående förklaring hur det faktiskt ligger till?
Citera
2021-04-22, 15:52
Medlem
Officialmolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
Hur ”känslig” är Elvanse för C-vitamin? Låt oss säga en 50 milligramstablett. Är det lugnt att dricka ett glas apelsinjuice till frukosten? Detta är en tanke jag länge gått omkring med.

Det sägs ju att C-vitaminen påverkar PH-värdet på så vis att amfetaminet bryts ned eller också att återupptaget av den aktiva substansen försvagas.

Nån som vill ge en ingående förklaring hur det faktiskt ligger till?

Från fass:
Askorbinsyra och andra medel och tillstånd (tiaziddiuretika, kost som är rik på animaliskt protein, diabetes och respiratorisk acidos) som surgör urinen, ökar urinutsöndringen och minskar halveringstiden för amfetamin. Natriumbikarbonat och andra medel och tillstånd (kost som är rik på frukt och grönsaker, urinvägsinfektion och kräkningar) som alkaliserar urinen, minskar urinutsöndringen och förlänger halveringstiden för amfetamin.
Citera
2021-04-22, 19:22
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Officialmolle
Från fass:
Askorbinsyra och andra medel och tillstånd (tiaziddiuretika, kost som är rik på animaliskt protein, diabetes och respiratorisk acidos) som surgör urinen, ökar urinutsöndringen och minskar halveringstiden för amfetamin. Natriumbikarbonat och andra medel och tillstånd (kost som är rik på frukt och grönsaker, urinvägsinfektion och kräkningar) som alkaliserar urinen, minskar urinutsöndringen och förlänger halveringstiden för amfetamin.
Tacksam för svar. Dock återstår frågan hurpass känsligt det är, liksom hur mycket C-vitamin det krävs, för att denna effekt ska uppstå. Sker redan redan vid en mun apelsinjuice?
Citera
2021-04-22, 22:22
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
Tacksam för svar. Dock återstår frågan hurpass känsligt det är, liksom hur mycket C-vitamin det krävs, för att denna effekt ska uppstå. Sker redan redan vid en mun apelsinjuice?

Har du experimenterat med att dricke två glas apelsinjuice och sedan notera ifall du känner av någon skillnad?

Jag gissar att man inte märker av någon skillnad. Det har jag ia f inte gjort då jag testat annan amfetamin under åren. Jag dricker sällan juice men ofta sur dryck (läsk) och det påstås ju också teoretiskt kunna påverka effekten. Men inget jag märkt av.
Citera
2021-04-23, 15:04
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Har du experimenterat med att dricke två glas apelsinjuice och sedan notera ifall du känner av någon skillnad?

Jag gissar att man inte märker av någon skillnad. Det har jag ia f inte gjort då jag testat annan amfetamin under åren. Jag dricker sällan juice men ofta sur dryck (läsk) och det påstås ju också teoretiskt kunna påverka effekten. Men inget jag märkt av.
Ja, jag har faktiskt experimenterat med detta. Flera tillfällen, exempelvis att dricka ett helt glas apelsinjuice till medicinen, sedan ett halvt, osv. Men det känns i grunden som jag får bättre effekt när jag dricker mindre juice eller typ vatten. Vet inte om de är
Placebo, därav frågan!
Citera
2021-04-23, 18:08
Medlem
MakingteaattheBBCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mfmx
Tar du Elvanse med en fet frukost? Annars gör det.

Citat:
Ursprungligen postat av Officialmolle
Från fass:

Vafan ska man käka till frukost då? Halsa rapsolja?
Citera
2021-04-23, 18:13
Medlem
mfmxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakingteaattheBBC
Vafan ska man käka till frukost då? Halsa rapsolja?
t.ex. fet Yoghurt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in