2021-04-22, 03:32
Medlem
Rainmans avatar
Är inte hela grejjen med det programmet att hotellet är ett horhus?
Citera
2021-04-22, 04:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Julkulan09
"Slaska bland män".
Din kvinnosyn är äcklig. Hoppas du inte har en dotter.
"Jag förlorar på det om en kvinna självmant ligger över mig naken o sen stoppar jag fingrarna i henne o hon säger nej". Vet du vad? Skulle hon säga nej sa tar du ut dina fingrar, så jävla enkelt är det! Voila, ingen våldräkt! Vi snackar inte scenario där hon är med på det.
Fucking trög e du.

Mer du som inte tagit dina piller för din borderline eller bi-polära offerkofta diagnos. Ta och håll käften och lyssna nu kvinna. Om dee båda börjat flörta och gjort moves på varandra och killen smeker henne i stinkisen och hon går cold turkey och inte vill gå så långt framför kameran och han tar bort så är det inget mer med det. Ingen skillnad från när en kvinna i samma sits smeker mannens pung och kuk. Så sitt inte på dina höga hästar och misstolka medvetet för att driva din agenda. Gitta och diska lite för att lugna ner dig.
Citera
2021-04-22, 05:33
Medlem
humdis avatar
Det är en märklig värld vi lever i. I just det här fallet kan vi diskutera var ansvaret ligger när det hetsas till sex från en tv-kanals sida. Spriten flödar och gränslöst beteende premieras, sen ska samma människor som beställt och betalat för det nu låtsas förfasas. Låt det bli en rättsprocess och red ut skuldfrågan lägg sedan ner programmet.
Citera
2021-04-22, 05:54
Medlem
Nemphis avatar
Det ända som kunde tämja bocken Toby den kvällen var lite feminint underliv, och när ingen verkade vilja ge det till honom försökte han ta saken i egna händer. Tobys misstag var att det inte var Saudiarabiens paradis hotel han var med i eller att han levde på medeltiden.
Citera
2021-04-22, 06:29
Medlem
Når jag tänker tillbaks på åttiotalet så är det nog så att om nuvarande lagar gällt så hade jag varit en serievåldtäktsman.
Citera
2021-04-22, 06:54
Medlem
Jag har inte sett programmet så uttalar mig inte om skuldfrågan.

Men att två av Sveriges största dagstidningar hänger ut en 21åring som sexförbrytare på förstasidorna utan någon dom eller ens förundersökning tycker jag är så sjukt jävla grovt övertramp så det var länge sedan jag har sett något liknande.
Jim Olsson var väl förra gången det var så grovt.

Oavsett om han är skyldig eller inte skyldig kommer han lida för det här länge.

Det är helt enkelt sjukt att tidningarna inte reglerar sånt här. De offrar vem som helst för klick.

Nästa gång kanske det är du.
Citera
2021-04-22, 07:17
Medlem
KreugerGulds avatar
Vad går programmet ut på? Har alldrig sett programmet mer än reklamsnuttarna man tvingas genomlida för att man är för lat för att sträcka sig efter remove controllen. Min spontana uppfattning är att detta program går i tvärs emot metoo rörelsen, det flirtas, kladdas åt båda håll.
Vill på inget sätt försvara killen som är anklagad, men sa flickan nej emot hans tafsande och kladdande?
Citera
2021-04-22, 08:19
Medlem
Hatar såna här killar som inte förstår ett nej. Det kan vara ens dotter som idioten gör så mot. Aldrig man kan försvara sånt här "grabb"-beteende. Mycket manligare att visa tjejerna respekt. Killen tror han är snyggast och att alla vill ligga med honom..

Men det största övertrampet här är ju uthängningen av media. Killens framtid är helt förstörd och han kan inte visa sig ute på ett bra tag.
"Vi hänger inte ut nån förrän personen blivit dömd" som media brukar säga verkar stämma sådär..
Citera
2021-04-22, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Tycker detta var ganska harmlöst jämfört med vad killar brukar göra privat. Hur många fester har man inte varit på egentligen där en däckad tjej blivit dp:ad av ett gäng fulla killar. Eller alla dom gånger som man har väckt flickvännen med sex?

Exakt, i min ungdom så var det ju kutym att man tryckte mer eller mindre däckade tjejer, det var ju därför man va på fest liksom.
Citera
2021-04-22, 08:45
Medlem
Följer inte serien men har sett båda klippen. Kan inte uttala mig om vad som hänt i det som inte har blivit publicerat, men man kan ju se reaktionerna från när de pratar med tjejerna efteråt.

Överlag så är han i båda fallen i situationer som kan ses som sexuella från båda sidor. Det är uppenbart att tjejerna är intresserade av honom. Han hånglar med ena tjejen och den andra sitter gränsla över honom i BH och string. I båda fallen tar han ett initiativ att ta det vidare mot sex, men får ett nej. Han försöker lite till men respekterar i slutändan deras nej i sitt fysiska agerande.

I intervjun efteråt med tjejen som han tydligen ska ha försökt pulla så säger hon att "problemet är hans reaktion efteråt" (att han blev sur att han inte fick ligga). Hans beteende var omoget och jag förstår att tjejerna blir ledsna över det. Det är även något som han kan be dem ursäkt för. Dock tycker jag det är långdraget att se detta som våldtäkt.

Även med hon som sitter gränsla över honom så är det ju hans dryga beteende och hans sätt att dissa henne som gör henne ledsen, inte det faktum att han rycker lite i BHn.

Det verkar även som att tjejerna har blivit tillsagda av andra (t.ex. media) att de ska anmäla honom. Att de liksom blandar ihop känslorna av att bli dissade med känslan av att han skulle ha antastat dem sexuellt. Helt naturligt att man försöker eskalera till sex om man är i sexuella situationer, så länge man backar när det är tydligt att tjejen inte vill (så som Toby i slutändan gjorde). Jag tror det sker många falska anklagelser för våldtäkt för att tjejer känner sig ledsna över en killes beteende efter sex eller för en killes beteende när han inte får sex.

Nu har vi som sagt inte sett hela klippet med den första tjejen som blev pullad, så det kan vara att jag skulle ha en annan åsikt om jag såg den. Men baserat på det vi sett så tycker jag mest synd om Toby. Finns folk som begår mycket värre saker där ute som inte får i närheten av lika mycket negativ uppmärksamhet. Att media tillåts dömma människor för brott som ännu inte är bevisade, och potentiellt förstöra liv, måste vi ju alla hålla med om är hemskt. Oavsett vad vi tror och tycker om det här specifika fallet.

Cancel-kulturen måste upphöra.
Citera
2021-04-22, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hekatoncheirer
Hade det varit en tjej som tog en kille mellan benen trots att hon tydligt blivit avvisad så hade man garanterat reagerat på det.

Att hela tiden dra ”men tänk om en tjej gjorde det mot en kille då”-kortet när det handlar om sexuella övergrepp och ofredanden är tröttsamt. Sexuella övergrepp och sexuella ofredanden är sexuella övergrepp och sexuella ofredanden oavsett vilket kön som utsätts för det.

Ja fast jag kan ändå tycka att de är mer tröttsamt att kvinnorna ALLTID är offer, oavsett vad som hänt. Vill inte killen? näe men då är de killen fel iallafall. Då är hon, enligt sig själv, ful och äcklig ovh ingen vill ha henne. Då är de helt plötsligt killens fel att HAN har tryckt ner henne.
Citera
2021-04-22, 08:55
Medlem
Queenofqueenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Är inte hela grejjen med det programmet att hotellet är ett horhus?

Haha klockren... Samtidigt sitter tjejen som får bh:n neddragen av Toby gränsle över honom... Helt seriöst? Vad gör hon gränsle över honom om hon inte vill ha han? Om hon inte tillåter han göra så? Dom här tjejerna är fjortisar som gråter ut i tv och "är ledsna för dom blivit våldtagna" så alla ska tycka synd om dom...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in