2021-04-22, 18:14
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Vad är det för tjejer/kvinnor som medverkar där? De är horor alltihop och de är fan där för att ligga och visa hur billiga de är, det är så här program-formatet ser ut så varför är folk förvånade ?

Snubbarna också! Det är väl de som mest visar upp bringan och flexar framför kameran.
Citera
2021-04-22, 18:23
Medlem
Slampsmurfens avatar
Jag är 80-talist och när jag gick i skolan så ville alla vara bäst i klassen på allt. Min sambos kusiner är 90 talister och yngre, där har jag märkt att det verkar vara ”coolare” ju dummare du är. De vill vara korkade. Mycket tror jag är för att synas och vara rolig. Typ exakt som de beter sig på PH, jävla töntar. Jag Jobbar i skolor mm och det är verkligen skrämmande att varenda unge gapar och skriker och ska vara tuffast i stan. Förr i tiden var det typ två ungar i en hel skola som var mongobarn. Kanske fel tråd att ta upp det i men tycker ändå att det kan länkas ihop med problemen i PH. Kolla filmen idiotrepubliken, exakt så kommer det se ut tillslut. Hoppas jag är död då.
Citera
2021-04-22, 18:34
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
...

Nä, nu låtsas de vara ansvarsfulla genom att agera mot en deltagare, som får ta hela lasset.
Sätt hela produktionen i fängelse för deras äckliga förebilder de spridit i åratal till unga.
Släng i samma veva även in ansvariga på TV-kanalen skiten sänds på.

Tyvärr verkar dock reality- och förnedrings-TV vara det som folk vill se: Farmen, Robinson, Ex on the beach, Gift vid första ögonkastet, Bonde söker fru, poliser som jagar rattfyllon etc.
Citera
2021-04-22, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zionistreport97
Att det är extremt uppblåst detta, vi kommer nog antagligen komma fram till att det är fejk. Vi har allt material oklippt.
Men men media är alltid på de oskyldiga kvinnornas sida.
Helt sjukt förfan, vänta tills utredningen är klar.

Hur gick det? Kom ni fram till att det var fejk!!!

Idiot!!!!
Citera
2021-04-22, 18:49
Medlem
MrsChows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Jo, men någon borde väl ha sett detta live, eller kanske inte kamerorna sände just deras "hångel", där och då?

Produktionen har givetvis sett alltihop "live," det är därför de också riskerar att bli åtalade, då de inte tog åtgärder förrän månader efteråt. Men det blev ett fint litet avsnitt de klippte ihop, plockade lite valfria scener, framställde sig själva som hjältar och *vips så sändes det för hela svenska folket som inte tog avsnittet med ro*. Jaha hoppsan där försvann då istället hela säsongen ifrån viaplay, som det kan gå.
Citera
2021-04-22, 18:53
Medlem
pazeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slampsmurfen
Jag är 80-talist och när jag gick i skolan så ville alla vara bäst i klassen på allt. Min sambos kusiner är 90 talister och yngre, där har jag märkt att det verkar vara ”coolare” ju dummare du är. De vill vara korkade. Mycket tror jag är för att synas och vara rolig. Typ exakt som de beter sig på PH, jävla töntar. Jag Jobbar i skolor mm och det är verkligen skrämmande att varenda unge gapar och skriker och ska vara tuffast i stan. Förr i tiden var det typ två ungar i en hel skola som var mongobarn. Kanske fel tråd att ta upp det i men tycker ändå att det kan länkas ihop med problemen i PH. Kolla filmen idiotrepubliken, exakt så kommer det se ut tillslut. Hoppas jag är död då.

Suck, det handlar snarare om vilken skola/område man vuxit upp på, inte om man är 80 eller 90-tallist.
Citera
2021-04-22, 19:09
Medlem
TröttSvensks avatar
Nu råkar jag ha lite inside info om hur de gör castingen vid dessa dokusåpor.
Det är ingen slump att det är fulltatuerade killar och silikonbrudar som tas in.
De vill ha utåtagerande och lite labila personer så att det sen blir drama i produktionen.
Ingen skulle ju kolla på PH eller BB om det satt vanliga ungdomar där och spelade Monopol, drack en öl och gick och la sig vid 23...
De försöker att välja bort de som kan bli våldsamma eller har större drogberoende, lite knarkande är bara bra för produktionen...
Särskilt tjejerna får mycket frågor om deras syn på sex och hur de ser på tillfälliga relationer, såklart...
Släpper inte tjejerna till så försvinner halva tittarskaran direkt.
Numera så är de ganska desperata att casta riktiga kioskmongon för att klara konkurrensen från alla andra realityshower på TV, därför kommer det bara att bli värre...
Citera
2021-04-22, 19:14
Bannlyst
Av vad jag kan se så har han inte använt våld. Han har inte hotat med våld. Han har inte gjort det svårare för kvinnorna att stoppa honom, genom att tex utnyttja att de sover eller inte ser honom (tex komma bakifrån och föra upp handen mellan benen på en kvinna). Och han har inte heller drogat dem.
Och därför har jag svårt att se något brott som han har begått.

Att kvinnorna säger nej och han ändå fortsätter, det spelar ingen roll eftersom de också fortsätter krama/grensla honom, och därmed säger de inte nej med sina handlingar utan de fortsätter istället stimulera honom sexuellt. De måste alltså också sluta röra honom för att säga nej ordentligt.

Och att han blir sur när de inte vill ha sex med honom, det beror sannolikt på sexuell otillfredsställelse och är i så fall oundvikligt. Och så länge han inte blir hotfull så spelar det ingen roll heller.

Men trots detta så kan det förstås vara så att kvinnorna inte ville att han skulle röra dem, och då ska han förstås inte röra dem. Men det förutsätter att han förstod att de inte ville att han skulle röra dem. Och det är svårt att kräva av honom, med tanke på att de fortsatte krama/grensla honom.
Han kunde förstås ha frågat dem vad de ville, men samtyckeslagen ställer inga krav på verbalt samtycke.

Men det bästa sättet att undvika en sådan här situation, är att man lär känna varandra innan man har sex, och pratar om vad man vill göra med varandra. Och då minskar man också risken att den man har sex med är tex omyndig, omyndigförklarad, förståndshandikappad, psykiskt sjuk eller hiv-smittad.
Och en sån lag kanske vi får i framtiden i Sverige.
Citera
2021-04-22, 19:21
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slampsmurfen

Så var det iofs inte då jag gick i högstadiet på 80-talet. Där tog bråkstakarna, de som var störigast och coolast över i klassrummet.
Och då är jag ju uppvuxen i ett ganska "fint" område i Stockholm, men naturligtvis kom någon på den lysande iden att skicka ungar från wt skolor i anliggande områden till vår skola i högstadiet.

Jag måste ändå säga att friskolor med prestige, kan rädda ungar från sådan miljö där slöddret "tar över" och "blir normen" i skolor.
Min dotter hade talang inom sång, dans, teater och kom in på en "prestige-grundskola". Hon har banne mig haft mycket mer studiemotiverad grundskolegång än jag var i närheten av.

Så även idag kan ungarna räddas.
Dottern satt för övrigt och kollade på PH när hon var i högstadieålder.
Jag var lite orolig hur hon skulle påverkas av det.
Men hon såg igenom hur urflippade deltagarna var, när jag tog upp det med henne.

Citat:
Ursprungligen postat av pazera
Suck, det handlar snarare om vilken skola/område man vuxit upp på, inte om man är 80 eller 90-tallist.

Jo, det håller jag med om.
Citera
2021-04-22, 19:28
Medlem
swimmingpools avatar
Han körde upp fingrar i hennes fitta eller?
Citera
2021-04-22, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Han körde upp fingrar i hennes fitta eller?

Du kan höra kvinnornas berättelse här:

https://m.youtube.com/watch?v=iGtskpkE-Y4
Citera
2021-04-22, 19:47
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsChow
Produktionen har givetvis sett alltihop "live," det är därför de också riskerar att bli åtalade, då de inte tog åtgärder förrän månader efteråt. Men det blev ett fint litet avsnitt de klippte ihop, plockade lite valfria scener, framställde sig själva som hjältar och *vips så sändes det för hela svenska folket som inte tog avsnittet med ro*. Jaha hoppsan där försvann då istället hela säsongen ifrån viaplay, som det kan gå.

Aha, gör de det? Låter ju toppen.

Kan man inte på en gång gå tillbaka i säsongerna för att åtala dem för att de inte reagerat för annat övergreppsmaterial deltagarna har sysslat med?

Att Samir sexhetsades till gruppsex var t ex inte okej. Att tjejer misshandlar killar är inte heller okej. Att deltagare vittnat om att de fått alkoholproblem av att delta i programmet känns inte heller okej att en tv-produktion har på sitt samvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in