2021-04-21, 21:36
Medlem
arbetets avatar
Ser att man har dragit igång vaccineringen för de över 60 på flera platser.

Då får man äntligen pallra sig iväg. Jag iofs haft antikroppar men jag väljer vaccin också. Tror tyvärr att man behöver så starkt skydd man kan få.

Det mest oroande är faktiskt Indien. Om man får en omfattande spridning där bland en miljard människor eller hur många de är så finns det tyvärr goda förutsättningar för nya mutationer och rekombinationer.
Citera
2021-04-21, 21:42
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Indiska dubbelmutationen leder till skenande dödsfall i Indien och krematorier som kollapsar.

Bombay rapporterar om barn i åldrarna 12–15 år som måste läggas in, i Delhi uppges nu två tredjedelar av de inlagda patienterna vara under 45 år.
Blir intressant och se vad som händer den kommer hit. För det gör den med all säkerhet och barn kommer inte vaccineras.
Citera
2021-04-21, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Att från en variant till en annan finns det två skillnader, inte en. De händer samtidigt pga felaktig skrivning i RNA.

Dvs som en vanlig mutation. Men det händer två samtidigt.

Det kan ju också bero på att covidviruset har en otrevlig förmåga att korsa sig med andra virus. Den förmågan måste viruset ha då det kan hoppa mellan arter. Om ett virus har en mutation någonstans och infekterar en värd samtidigt som ett annat virus eller annan variant infekterar värden kan dom båda slå sina påsar ihop. På det sättet kan korsmuterade virus bli ett väldigt stort problem. Därför är minkfarmerna i praktiken stängda.
Citera
2021-04-21, 21:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag är nyfiken - tar du inte till dig nyheter alls? Eller tror du att de är påhittade? I nedanstående artikel, från idag, står det t.ex. att patienterna som behöver IVA-vård i Uppsala nu har sprängt sjukhusets kapacitetstak, så att de måste skicka patienter till andra regioner. De är även oroliga för hur det ska gå, om det skulle ske en stor trafikolycka med flera allvarligt skadade som behöver intensivvård...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oAOlxa/uppsala-flyttar-iva-patienter-varsta-laget-under-pandemin

Det finns inga nyheter, det finns bara propaganda. Vem kan glömma innan och efter pressträffen i tisdags när Bodil Appelqvist helt och hållet glömde bort att hon ska föreställa oberoende journalist och agerade försäljare för Astrazenecas vaccin. Det var så jäkla pinsamt så jag orkade knappt titta...

Allting handlar om att få folk att ta vaccinet. Eller så kallade vaccinet som jag föredrar att kalla det. Så vi kan räkna med mer skrämselpropaganda om trippelmutationer och annat larv.
Synd att jag inte bor i Uppsala, jag skulle gärna ta mig en sväng förbi IVA och se hur läget ser ut. Skulle inte förvåna mig om det är lika tomt där som på de sjukhus i England som påstods nästan gå under på grund av all tryck...
Citera
2021-04-21, 21:56
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Det kan ju också bero på att covidviruset har en otrevlig förmåga att korsa sig med andra virus. Den förmågan måste viruset ha då det kan hoppa mellan arter. Om ett virus har en mutation någonstans och infekterar en värd samtidigt som ett annat virus eller annan variant infekterar värden kan dom båda slå sina påsar ihop. På det sättet kan korsmuterade virus bli ett väldigt stort problem. Därför är minkfarmerna i praktiken stängda.

Jo. Så startade ju corona. Men i detta fallet muterade det i en människa. Blir ju ofta mycket mindre skillnad då. Det skulle vara obra om det hoppade in i en mink och sedan tillbaka.
Citera
2021-04-21, 22:12
Medlem
Nu står allt hopp till vaccinerna. De skall lösa problemet. Men nu ser det mycket mörkt ut. Risken är stor att mutationerna kommer att göra vaccinerna mer eller mindre verkningslösa och inte heller genomgången sjukdom är någon garanti för att man inte kan bli sjuk igen. Vi har helt enkelt ingen aning om vad som kommer att hända förutom att viruset fortsätter att mutera och blir allt svårare att stoppa på grund av evolutionens krafter. Människans evolution går ju mycket långsammare än virusets.
Citera
2021-04-21, 22:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nu står allt hopp till vaccinerna. De skall lösa problemet. Men nu ser det mycket mörkt ut. Risken är stor att mutationerna kommer att göra vaccinerna mer eller mindre verkningslösa och inte heller genomgången sjukdom är någon garanti för att man inte kan bli sjuk igen. Vi har helt enkelt ingen aning om vad som kommer att hända förutom att viruset fortsätter att mutera och blir allt svårare att stoppa på grund av evolutionens krafter. Människans evolution går ju mycket långsammare än virusets.

Vad fan snackar du om för dumheter din dumme fan? Allt hopp till vaccinet?
Ser du massdöd på gatorna? Gamla människor dör, så har det alltid varit och så kommer det alltid att vara även om det tycks ha kommit som en överraskning för en del skitnödiga i denna tråd...
Citera
2021-04-21, 22:21
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Indiska dubbelmutationen leder till skenande dödsfall i Indien och krematorier som kollapsar.

Bombay rapporterar om barn i åldrarna 12–15 år som måste läggas in, i Delhi uppges nu två tredjedelar av de inlagda patienterna vara under 45 år.

Indien har haft extremt låg smittspridning tidigare, därav att de chockas över att det läggs in 12
-15 åringar.. Det har det gjort hela tiden på alla platser med lite mer ordentlig spridning.
Det läggs ju in ca 1 i veckan på iva i Sverige, och då kan man räkna med att det ungefär är 100ggr så många smittade i Indien just nu, lågt räknat

Kolla gärna upp snittåldern i Indien. Den är ca 29år mot Sveriges 42. Då är det också så att Delhi är en storstad med ännu lägre medelålder.
Då är det inte så konstigt om stora delar av de som lägga in är under 45.
Citera
2021-04-21, 22:22
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antialles
Vad fan snackar du om för dumheter din dumme fan? Allt hopp till vaccinet?
Ser du massdöd på gatorna? Gamla människor dör, så har det alltid varit och så kommer det alltid att vara även om det tycks ha kommit som en överraskning för en del skitnödiga i denna tråd...

Ja, vafan. Folket på IVA i Uppsala borde hålla käft helt enkelt.
Bara att öppna upp va? Det skulle nog bli kanonbra..

Är du måhända efterbliven?
Citera
2021-04-21, 22:23
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag är nyfiken - tar du inte till dig nyheter alls? Eller tror du att de är påhittade? I nedanstående artikel, från idag, står det t.ex. att patienterna som behöver IVA-vård i Uppsala nu har sprängt sjukhusets kapacitetstak, så att de måste skicka patienter till andra regioner. De är även oroliga för hur det ska gå, om det skulle ske en stor trafikolycka med flera allvarligt skadade som behöver intensivvård...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oAOlxa/uppsala-flyttar-iva-patienter-varsta-laget-under-pandemin

Jag tror att foliehatten har glidit ner över både ögon och öron på postaren
Citera
2021-04-21, 22:24
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:

Det dör ungefär 27 500 människor i Indien varje dag år ut och år in. 10 000 000 om året ungefär.
Nu dör det ett par tusen till per dag så en sjuprocentig ökning då just nu.

Krematorierna måste ha legat jävligt nära maxtaket redan innan kan man konstatera.....
Citera
2021-04-21, 22:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Ja, vafan. Folket på IVA i Uppsala borde hålla käft helt enkelt.
Bara att öppna upp va? Det skulle nog bli kanonbra..

Är du måhända efterbliven?

Det är du och ett tiotal andra i denna patetiska tråd som är totalt efterblivna...
Ja det är bara att öppna upp allting, och med allting menar jag precis ALLTING!!!
Varför i helvete ska vi som inte är rädda för skitet, alternativt beredda att vara sjuka i någon vecka, begränsa våra liv bara för att du springer på dass så fort de snackar om mutationer?

Livet är kort och livet är till för att levas och inte för att gömma sig. Vem fan är du eller några korrumperade politiker som ska begränsa folks liv?
Hoppas det blir några massrättegångar i Europa så småningom där de ansvariga för alla dessa idiotiska åtgärder ställs till svars.
Straffet? Död genom kvävning, precis vad dessa satans ashål förtjänar efter att ha tvingat folk att bära en fucking trasa för munnen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in