2021-04-20, 11:44
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Och det har hon lyckats alldeles utmärkt med, av många andra att att döma inte bara i mitt eget fall.
Men hon har lyckats desto sämre att dribbla bort de som de facto har möjligheten att få henne inlåst.
Får hoppas att HR fastställer domen (minst), uppenbarligen blir hon dömd då hon inte är frisläppt i väntan på dom...

Nej hon ger erkligen inget trovärdigt intryck, jämför med CFs klara redovisning. Har lyckats ta mig genom ännu ett par förhör till ( ) och det krävs en...ansträngning...att orka lyssna på denna ”
Och detta evinnerliga hämnänvidande till sina åkommor....som om de skulle kunna bortförklara alla imkriminerande bevis. Hon är ett unikum, och not in a good way. Som en målstyrd robot.

Precis. Jag skulle verkligen vilja se en livstidsdom på detta eftersom ändå Johanna Möller fick det utan längre planering än vad Karin har gjort. Karin har på ett ganska avancerat sätt försökt orkestrera så detta mord ska bli av. Tycker livstid vore definitivt på sin plats. Men det kanske man inte kan få nu när Henrik faktiskt inte avled?
Citera
2021-04-20, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Ja, dom frågorna är det ingen i tråden som har lyckats svara på. Eller ens försökt.
Nästan alla har ägnat sig åt att förnedra lilla Karin, men det är ju bara att skjuta på öppet mål. Ger inga IK poäng i min värld.
Min gissning! är att hon har genomgått en personlighetsförändring. Hon kan väl inte ha varit så här hela livet.

Med tanke på att föräldrarna flyttat efter henne från universitetsplugg till vuxenliv känns det inte helt orimligt att hon har varit svår hela livet.
Citera
2021-04-20, 12:38
Medlem
Vad var MR's uppgift egentligen mer än att vara en mellanhand mellan KL och BR, reka innan brottet? Gissningsvis så smsade/ringde han BR när HOL gick in i fastigheten. Sen då, om han hade varit lite mer delaktig, t.ex gått in i huset efter HOL så kanske de hade lyckats med det dom var ute efter.

Varför skulle han vara på plats överhuvudtaget om han inte gjorde nåt. Han kunde väl varit på gymmet och tränat i stället eller något
Senast redigerad av OZ12 2021-04-20 kl. 12:42.
Citera
2021-04-20, 14:11
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Sant. Ännu en som man känner att man får hål i huvudet av att lyssna på.
Jag lyssnade nyligen på fallet på ”Rättegången” på Youtube (har bara lyssnat på En mörk historia och Rättegångspodden innan). https://www.youtube.com/playlist?list=PLBi1Vh1O3WigbnDN14B7YrP2-r4MCZy1f

Och ja det var också en PRÖVNING att lyssna på Johannas babbel.
All denna utfyllnad, dessa ovidkommande ämnen, de är så vana att manipulera genom dessa avledningsmanövrar att de inte inser att det kommer att sätta krokben för dom i rättegångsmiljö.

Hon sitter och svamlar om helt ovidkommande saker. Om någon hette Ingrid eller Berit och allt vad det var. Jisses.
Hon vet att hon är så rökt.
Citera
2021-04-20, 19:21
Medlem
En spontan tanke slår mig. Det gick ett rykte om att Karin och Ola Salomonsson hade i hop det redan när Henrik jobbade hos Althin. Men om nu till och med han tycker att hon är en "tidskrävande klient" då har det gått jävligt långt om Karins knullkompis börjat tröttna också.
Citera
2021-04-20, 20:04
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nodangerontheroof
En spontan tanke slår mig. Det gick ett rykte om att Karin och Ola Salomonsson hade i hop det redan när Henrik jobbade hos Althin. Men om nu till och med han tycker att hon är en "tidskrävande klient" då har det gått jävligt långt om Karins knullkompis börjat tröttna också.

Föreställer mig att hon vill mästra och dirigera rätt mkt.
Citera
2021-04-20, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Föreställer mig att hon vill mästra och dirigera rätt mkt.

Får samma känsla som du
Citera
2021-04-21, 00:34
Medlem
KnasTramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Vad är det för bild som Karin är så kränkt över som lagt ut här på Flashback? 😅
Det är den här bilden: https://i.imgur.com/DUgeFJJ.jpg

Bilden föreställer inget särskilt märkvärdigt, det är Karin som ligger utslagen på en soffa. Man ser knappt vem den föreställer. Jag har för mig att bilden är tagen på landstället av Cecilia som i ett senare skede postade den här i tråden. I FUP finns en ganska rolig Encro chat där Karin är mycket upprörd över att bilden postats och skriver en längre essä om vilken hemsk människa Cecilia är.
Citera
2021-04-21, 04:34
Medlem
Citat:
Jag är nu vid Karins försra förhör (nr 14) och jag får fanimej eksem i själen.

Vilken långrandig, omständlig människa! Cecilia var en lisa att lyssna på, en berättaröst, klar och tydlig..men jag vet inte om jag måste skippa Karins förhör för jag orkar inte lyssna på henne. Man hör tom en oro, rastlöshet i salen, suckar och harklingar i bakgrunden...

Hur har denna hon kunnat lura så många människor? Vem står ut med henne?
Jag hade inte orkat lyssna på hennes dravel nån längre stund 🤯🤯🤯🤯

Och hennes ord om Cecilia...snacka om allt ljus på mej...

”Hon berättade att hon hade haft cancer, vilket senare visade sig vara att hon haft en behandlingsbar leukemi... ”
Helt otroligt vad hon kan ordbajsa, rent ut sagt.
Skrämmande att hon "lyckats göra karriär" och skyddats under så många år.
Slut med det nu.
Otroligt att hon fick hålla så långa monologer, tänk att behöva sitta på plats och lyssna, uppmärksamt, utan att kunna pausa
Citera
2021-04-21, 09:58
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Helt otroligt vad hon kan ordbajsa, rent ut sagt.
Skrämmande att hon "lyckats göra karriär" och skyddats under så många år.
Slut med det nu.
Otroligt att hon fick hålla så långa monologer, tänk att behöva sitta på plats och lyssna, uppmärksamt, utan att kunna pausa

Man hörde en rastlöshet i salen...suckar, djupa utandningar, folk som rörde på sig, harklingar...vilket man inte hörde vid andras förhör. Hennes avledningsteknik, ”wall of words”, har inte lyckats i rättsalen. Det enda hon gjort är att måla in sig själv i ett hörn och att genom förhören få fler att att inse att detta är en svårt bedräglig och manipulativ person.

Undrar om ett liljeholmens gått upp för Mikael L än, snacka om att ha blivit bortgjord. Cecilia hade åtminstone en sjukdom som fördunklade hennes omdöme.

Undrar även om Ola Salomonsson har en annan syn på lilla Karin nu?
Han har nog också blivit rejält manipulerad, på mer än ett sätt...
Henriks inlindade hänvisning till honom i sitt första förhör (att Karin och Ola träffades) ”jag visste ju att hon hade nån form av sällskap med honom” tolkar iallafall jag som mer än kollegialt...
https://m.youtube.com/watch?v=d1Tp_q6XoYk&t=18m50s
Citera
2021-04-21, 20:01
Medlem
Citat:
Man hörde en rastlöshet i salen...suckar, djupa utandningar, folk som rörde på sig, harklingar...vilket man inte hörde vid andras förhör. Hennes avledningsteknik, ”wall of words”, har inte lyckats i rättsalen. Det enda hon gjort är att måla in sig själv i ett hörn och att genom förhören få fler att att inse att detta är en svårt bedräglig och manipulativ person.

Undrar om ett liljeholmens gått upp för Mikael L än, snacka om att ha blivit bortgjord. Cecilia hade åtminstone en sjukdom som fördunklade hennes omdöme.

Undrar även om Ola Salomonsson har en annan syn på lilla Karin nu?
Han har nog också blivit rejält manipulerad, på mer än ett sätt...
Henriks inlindade hänvisning till honom i sitt första förhör (att Karin och Ola träffades) ”jag visste ju att hon hade nån form av sällskap med honom” tolkar iallafall jag som mer än kollegialt...
https://m.youtube.com/watch?v=d1Tp_q6XoYk&t=18m50s

Cecilia är en jävla nolla som Karin manipulerat. Karin som i sin raggade på Ola Salomonsson redan hos Althin. Min personliga uppfattning är att Ola mer känner att dom kan skicka kärringhelvetet direkt från Färingsö till Hinseberg. Kan ni tänka er godingarna Johanna Möller, Karin Lilja på samma avdelning? Åh herrejävlar säger jag bara.
Citera
2021-04-21, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nodangerontheroof
Cecilia är en jävla nolla som Karin manipulerat. Karin som i sin raggade på Ola Salomonsson redan hos Althin. Min personliga uppfattning är att Ola mer känner att dom kan skicka kärringhelvetet direkt från Färingsö till Hinseberg. Kan ni tänka er godingarna Johanna Möller, Karin Lilja på samma avdelning? Åh herrejävlar säger jag bara.

Karins uppdraggande av Micke L, Hockey tränaren, killen från St Göran etc, visar så tydligt att män i och utanför förhållanden hakar på vilket villigt kjol tyg som helst som är någorlunda ofula och villiga. Skrämmande enkelt för psyko Karin att haka in svaga män, som köper in på missil mentaliteten. Döda HOL, Döda HOL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in