2021-04-15, 20:11
Medlem
Hunnerkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nodangerontheroof
Dom borde fan öka på advokatarvodet för att ens orka lyssna på Karins ömkande. Patetiskt.
KL:s advokat överklagade Tingsrättens beslut att nedsätta tidsåtgången
till 430 timmar.

Han skriver:

Yrkad tid 470,25 timmar är skälig.

Jag vill tillägga att klienten varit mycket krävande och att jag
avstått att yrka ett relativt stort antal arbetstimmar.
Citera
2021-04-16, 16:26
Medlem
Mindbusinesss avatar
Vem är denna fritidsledare. Märklig vändning.

” En fritidsledare i Tensta planerade tillsammans med en tidigare toppjurist ett mord på advokaten Henrik Olsson Lilja. Genom sitt arbete på en fritidsgård rekryterade hon en 17-årig pojke och hans vän för att mörda. Hur kunde en socionom och ungdomsledare med uppdrag att skydda unga anlita 17-åringarna som torpeder?”
https://www.dn.se/sverige/fritidsledare-rekryterade-17-aringar-for-att-morda-advokat/
Citera
2021-04-16, 17:14
Medlem
KnasTramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Vem är denna fritidsledare. Märklig vändning.

” En fritidsledare i Tensta planerade tillsammans med en tidigare toppjurist ett mord på advokaten Henrik Olsson Lilja. Genom sitt arbete på en fritidsgård rekryterade hon en 17-årig pojke och hans vän för att mörda. Hur kunde en socionom och ungdomsledare med uppdrag att skydda unga anlita 17-åringarna som torpeder?”
https://www.dn.se/sverige/fritidsledare-rekryterade-17-aringar-for-att-morda-advokat/
Det är väl ingen vändning, hon har diskuterats flitigt i tråden under en längre tid. Möjligt att hon inte har avhandlats i media. Hon heter Cecilia och utgör en stor och viktig del av förundersökningen. Finns långa bandade förhör med henne från tingsrätten som du kan hitta på YouTube.

Sammanfattningsvis är hon en psykiskt sjuk kvinna som Karin tycks ha manipulerat in i en situation där hon vart väldigt behjälplig i mordplanerna. Karin har även blåst henne på en massa pengar har jag för mig. Cecilia har till skillnad mot de övriga i målet lagt korten på bordet och erkänt hur allt var tänkt att gå till. För det första planerade mordförsöket är nog sannolikt Cecilias uppgifter den bästa bevisningen.
Citera
2021-04-18, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunnerkungen
KL:s advokat överklagade Tingsrättens beslut att nedsätta tidsåtgången
till 430 timmar.

Han skriver:

Yrkad tid 470,25 timmar är skälig.

Jag vill tillägga att klienten varit mycket krävande och att jag
avstått att yrka ett relativt stort antal arbetstimmar.

Ja när till och med Karin kan ge sin försvarare gråa hår och få tingsrätten att dega upp mer stålar för försvaret då vet man att kärringen krupit in under skinnet på folk. Hon är alltså direkt urvidrig att lyssna.
Citera
2021-04-18, 15:29
Medlem
SmygarBerits avatar
Lyssnar på förhöret med Karin. Jäklar vad osammanhängande allt är.
Citera
2021-04-19, 20:31
Medlem
SmygarBerits avatar
Vad är det för bild som Karin är så kränkt över som lagt ut här på Flashback? 😅
Citera
2021-04-19, 21:12
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmygarBerit
Lyssnar på förhöret med Karin. Jäklar vad osammanhängande allt är.

Jag är nu vid Karins försra förhör (nr 14) och jag får fanimej eksem i själen.

Vilken långrandig, omständlig människa! Cecilia var en lisa att lyssna på, en berättaröst, klar och tydlig..men jag vet inte om jag måste skippa Karins förhör för jag orkar inte lyssna på henne. Man hör tom en oro, rastlöshet i salen, suckar och harklingar i bakgrunden...

Hur har denna hon kunnat lura så många människor? Vem står ut med henne?
Jag hade inte orkat lyssna på hennes dravel nån längre stund 🤯🤯🤯🤯

Och hennes ord om Cecilia...snacka om allt ljus på mej...

”Hon berättade att hon hade haft cancer, vilket senare visade sig vara att hon haft en behandlingsbar leukemi... ”
Senast redigerad av T34Panzer 2021-04-19 kl. 21:23.
Citera
2021-04-19, 21:29
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
...
Hur har denna hon kunnat lura så många människor? Vem står ut med henne?
[/i]

Ja, dom frågorna är det ingen i tråden som har lyckats svara på. Eller ens försökt.
Nästan alla har ägnat sig åt att förnedra lilla Karin, men det är ju bara att skjuta på öppet mål. Ger inga IK poäng i min värld.
Min gissning! är att hon har genomgått en personlighetsförändring. Hon kan väl inte ha varit så här hela livet.
Senast redigerad av Jof 2021-04-19 kl. 21:32.
Citera
2021-04-20, 09:31
Medlem
SmygarBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Ja, dom frågorna är det ingen i tråden som har lyckats svara på. Eller ens försökt.
Nästan alla har ägnat sig åt att förnedra lilla Karin, men det är ju bara att skjuta på öppet mål. Ger inga IK poäng i min värld.
Min gissning! är att hon har genomgått en personlighetsförändring. Hon kan väl inte ha varit så här hela livet.

Ja, hon har väl blivit sjuk av alla motgångar i livet plus alkoholismen. Fast läste någonstans att hon sagt i en avlyssning att hennes taktik är just att prata mycket om irrelevanta saker för att förvirra och trötta ut. Så kanske ett desperat försök att få sig själv frikänd med att inte komma till kärnan med något alls i sina förhör. Dock är det nog snarare till hennes nackdel i detta ärende eftersom det just finns en Cecilia som redogjort så klart och tydligt med vad som hänt. Hon skulle kanske hellre vunnit poäng med att vara så snarlik Cecilia som möjligt men ändra på karaktären på samtalen mm. Inte sitta och prata om hur hon tycker om sin sushi, hur snälla personalen är på en specifik restaurang eller lång utläggning om sin hunds kisseriproblem.
Citera
2021-04-20, 10:55
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ja, hon har väl blivit sjuk av alla motgångar i livet plus alkoholismen. Fast läste någonstans att hon sagt i en avlyssning att hennes taktik är just att prata mycket om irrelevanta saker för att förvirra och trötta ut. Så kanske ett desperat försök att få sig själv frikänd med att inte komma till kärnan med något alls i sina förhör. Dock är det nog snarare till hennes nackdel i detta ärende eftersom det just finns en Cecilia som redogjort så klart och tydligt med vad som hänt. Hon skulle kanske hellre vunnit poäng med att vara så snarlik Cecilia som möjligt men ändra på karaktären på samtalen mm. Inte sitta och prata om hur hon tycker om sin sushi, hur snälla personalen är på en specifik restaurang eller lång utläggning om sin hunds kisseriproblem.

Hon låter lite som Johanna Möller...
Citera
2021-04-20, 11:33
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Och det har hon lyckats alldeles utmärkt med, av många andra att att döma inte bara i mitt eget fall.
Men hon har lyckats desto sämre att dribbla bort de som de facto har möjligheten att få henne inlåst.
Får hoppas att HR fastställer domen (minst), uppenbarligen blir hon dömd då hon inte är frisläppt i väntan på dom...

Nej hon ger verkligen inget trovärdigt intryck, jämför med CFs klara redovisning. Har lyckats ta mig genom ännu ett par förhör till ( ) och det krävs en...ansträngning...att orka lyssna på detta babbel
Och detta evinnerliga hänvisande till sina åkommor....som om de skulle kunna bortförklara alla imkriminerande bevis. Hon är ett unikum, och not in a good way. Som en målstyrd robot.
Senast redigerad av T34Panzer 2021-04-20 kl. 12:01.
Citera
2021-04-20, 11:41
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Hon låter lite som Johanna Möller...

Sant. Ännu en som man känner att man får hål i huvudet av att lyssna på.
Jag lyssnade nyligen på fallet på ”Rättegången” på Youtube (har bara lyssnat på En mörk historia och Rättegångspodden innan). https://www.youtube.com/playlist?list=PLBi1Vh1O3WigbnDN14B7YrP2-r4MCZy1f

Och ja det var också en PRÖVNING att lyssna på Johannas babbel.
All denna utfyllnad, dessa ovidkommande ämnen, de är så vana att manipulera genom dessa avledningsmanövrar att de inte inser att det kommer att sätta krokben för dom i rättegångsmiljö.
Senast redigerad av T34Panzer 2021-04-20 kl. 12:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in