Citat:
Ursprungligen postat av
infidel
Använd inte ord som du inte känner till betydelsen av. Kaukausier är inte en "vetenskaplig term" för europe som oinformerade amerikaner tror, kaukausier betyder att personen ifråga inte har en skallform som är asiatisk eller afrikansk. MENA är kaukasier. Afghanska pashtuner är kaukasier. Jemeniter är kaukasier. Etiopier är ett gränsfall mellan kaukasier och afrikaner.
Definitionen enligt Oxford Dictionary är :
white-skinned; of European origin.
Från Svenska Wikipedia:
Ordet kaukasier kan också syfta på människor som räknas till den vita rasen.
PRECIS VAD JAG SKREV
så.. du har fel! ENORMT FEL! Så du borde inte säga att jag använder ord jag inte förstår då jag använt ordet precis i den mening det är allmänt definierat.
Så skit på dig!
Men jag gissar du inte tål den allmänt vedertagna betydelsen av kaukasier! Nej! Du kommer hitta på någon idiotisk ursäkt som inte är relaterat till den vedertagna betydelsen men kanske kanske kan så ett uns av tvivel.
Det spelar dock ingen roll! Jag använder ordet i text och nyttjar ordet i dess allmänt använda definition.
"Kaukasier, eller kaukasiska folk, åsyftar vanligtvis de etniska grupper som talar kaukasiska språk och lever i Kaukasien. De största folkgrupperna är georgier (4 600 000), tjetjener (800 000) och avarer (500 000). De kaukasiska folken delas in i huvudgrupperna nordkaukasiska och sydkaukasisk (eller kartvelska) folk."
Georgier och Tjetjener är precis som jag sade VITA.