2021-04-20, 17:38
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kommer inte att bli utvisad.

Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Intressant att se om åklagare kommer yrka på utvisning eller om den åtalade ska vara kvar i landet efter avtjänat straff.

Jag har mycket svårt att tänka mig att "grabben" kommer att bli utvisad.

Han kommer att gå en ljus framtid till mötes här och behöver aldrig oroa sig över att behöva arbeta.
Citera
2021-04-21, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Använd inte ord som du inte känner till betydelsen av. Kaukausier är inte en "vetenskaplig term" för europe som oinformerade amerikaner tror, kaukausier betyder att personen ifråga inte har en skallform som är asiatisk eller afrikansk. MENA är kaukasier. Afghanska pashtuner är kaukasier. Jemeniter är kaukasier. Etiopier är ett gränsfall mellan kaukasier och afrikaner.

Definitionen enligt Oxford Dictionary är :

white-skinned; of European origin.

Från Svenska Wikipedia:
Ordet kaukasier kan också syfta på människor som räknas till den vita rasen.

PRECIS VAD JAG SKREV

så.. du har fel! ENORMT FEL! Så du borde inte säga att jag använder ord jag inte förstår då jag använt ordet precis i den mening det är allmänt definierat.

Så skit på dig!

Men jag gissar du inte tål den allmänt vedertagna betydelsen av kaukasier! Nej! Du kommer hitta på någon idiotisk ursäkt som inte är relaterat till den vedertagna betydelsen men kanske kanske kan så ett uns av tvivel.

Det spelar dock ingen roll! Jag använder ordet i text och nyttjar ordet i dess allmänt använda definition.

"Kaukasier, eller kaukasiska folk, åsyftar vanligtvis de etniska grupper som talar kaukasiska språk och lever i Kaukasien. De största folkgrupperna är georgier (4 600 000), tjetjener (800 000) och avarer (500 000). De kaukasiska folken delas in i huvudgrupperna nordkaukasiska och sydkaukasisk (eller kartvelska) folk."

Georgier och Tjetjener är precis som jag sade VITA.
Senast redigerad av shagmaster 2021-04-21 kl. 19:46.
Citera
2021-04-21, 20:52
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Definitionen enligt Oxford Dictionary är :

white-skinned; of European origin.

Från Svenska Wikipedia:
Ordet kaukasier kan också syfta på människor som räknas till den vita rasen.

PRECIS VAD JAG SKREV

så.. du har fel! ENORMT FEL! Så du borde inte säga att jag använder ord jag inte förstår då jag använt ordet precis i den mening det är allmänt definierat.

Så skit på dig!

Men jag gissar du inte tål den allmänt vedertagna betydelsen av kaukasier! Nej! Du kommer hitta på någon idiotisk ursäkt som inte är relaterat till den vedertagna betydelsen men kanske kanske kan så ett uns av tvivel.

Det spelar dock ingen roll! Jag använder ordet i text och nyttjar ordet i dess allmänt använda definition.

"Kaukasier, eller kaukasiska folk, åsyftar vanligtvis de etniska grupper som talar kaukasiska språk och lever i Kaukasien. De största folkgrupperna är georgier (4 600 000), tjetjener (800 000) och avarer (500 000). De kaukasiska folken delas in i huvudgrupperna nordkaukasiska och sydkaukasisk (eller kartvelska) folk."

Georgier och Tjetjener är precis som jag sade VITA.

Kaukasier är en totalt omodern term som kommer från USA. Det finns åtminstone 3 miljarder kaukasier på den här planeten, och majoriteten är människor av kaosblattetyp. Det enda som krävs för att räknas som kaukasier är att du har en skalle som inte är neger eller asiat. Det är rätt så låga krav. Svagbegåvade amerikaner och tyvärr också korkade svenskar som nätt och jämnt kan läsa har fått för sig att ordet är någon slags vetenskaplig synonym till vit europe vilket det inte är.

I Ryssland kallar man georgier, tjetjener och likande för "churka" vilket bokstavligen betyder samma sak som vårt svenska "svartskalle". Så nej, de är inte vita, de är sydröna kaosblattar.
Citera
2021-04-21, 22:23
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag har mycket svårt att tänka mig att "grabben" kommer att bli utvisad.

Han kommer att gå en ljus framtid till mötes här och behöver aldrig oroa sig över att behöva arbeta.
Ja det är säkert många som önskar ta hand om GM. Förmodligen kommer ingen yrka på utvisning.
Citera
2021-04-21, 22:27
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Han kommer givetvis få stanna. Han har ju träffat (med kniven) minst sju personer, vilket är skäl till anknytning.
Förmodligen blir det så.
Citera
2021-04-21, 22:48
Medlem
infidels avatar
Det här är amerikanska folkräkningsbyråns definition av "kaukasier". US Census räknar inte europe-amerikaner separat utan räknar in dem i den mycket större gruppen kaukasier och sedan jämställer de europe-amerikaner och kaukasier, vilket inte är sant. På så vis överskattas antalet europeamerikaner i USA.

https://img.ifunny.co/images/9278641fb6a9e68cba4f972243ebf9ca38cc3c6984130456b3 07e508fd5a489d_1.jpg

Antalet människor av odelad europeisk börd i USA är med flit kraftigt överskattat precis som antalet svenskar i Sverige överskattas av SCB. För närvarande är cirka 40% av den amerikanska befolkningen, oräknad illegala, bördig från Europa. Medelåldern är också mycket hög. Det är därför USA numera är statt i snabbt förfall, mycket värre än vad folk här på flashback förstår. Det pågår en total kollaps inom amerikansk forskning och utveckling.

Här har du en autosomal plott över genetisk distans. https://i.imgur.com/jWWVv0p.png

Som du ser så hamnar dina tjetjener tillsammans med turkar och armenier. Alla tre folkgrupperna är kaukasier. Alla tre folkgrupperna är också ökända för sin svartmuskighet och sitt kaosblatteri. Så vad säger du nu ?
Citera
2021-04-27, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Det är HUSETS fel att afghanen knivade åtta. DET VAR HUSET SOM GJORDE DET! Det här är typiskt småborgerligt snedtänkande centrerat kring marxistiska vanföreställningar om tabula rasa. I och med att det inte finns något som gener eller ärftlighet, så handlar allting om livsmiljön, och då måste det vara RESECENTRUM som gjort att afghanen löpt amok och knivat järnet.

Personligen vet jag en person som är/var betydligt bättre på att, som du kallar det,
kniva någon.

Resecentrum är väl inte inte heller rent allmänt någon uppbygglig miljö, oavsett var.
Men eftersom det inte används för att RESA så är det väl där problemet ligger. Man
kanske upplever platsen så trevlig att man inte vill RESA därifrån.

Annars var väl afghanen snäll som brukade bjuda på öl.
Citera
2021-04-28, 00:52
Medlem
Yatsys avatar
Det är så otroligt tyst om den våldsamma händelsen att en GM knivhugger sju personer en eftermiddag i en småstad.
Citera
2021-04-28, 14:00
Medlem
Citat:
Det är så otroligt tyst om den våldsamma händelsen att en GM knivhugger sju personer en eftermiddag i en småstad.

Ja numera är de ju vardagsmat. Förr i tiden hade de skrivits om händelsen i veckor i tidningarna
Citera
2021-04-29, 18:17
Medlem
spoilers avatar
"Den man i 20-årsåldern som misstänkts för knivattackerna i Vetlanda i början på mars ska sitta kvar i häktet. Det beslutade Eksjö tingsrätt på torsdagen. Häktningen förlängs till den 14 maj.

Samtidigt berättar åklagare Adam Rullman att utredningen går in i sitt slutskede och att det inte är många veckor kvar innan åtal kan väckas. Det som återstår är att försvaret ska få ta del av utredningen. Om försvaret inte har någon invändning så är nästa steg att väcka åtal."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/aklagaren-vetlandautredningen-snart-klar
Citera
2021-04-29, 19:53
Medlem
Citat:
Alla håller andan i väntan på FUP innan de vågar yttra sig åt det ena eller det andra hållet. Spektaklet med rubriceringen i början har lagt allt fokus på terror/psykisk ohälsa istället för att se det för vad det är.
Citera
2021-04-29, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Alla håller andan i väntan på FUP innan de vågar yttra sig åt det ena eller det andra hållet. Spektaklet med rubriceringen i början har lagt allt fokus på terror/psykisk ohälsa istället för att se det för vad det är.
Jasså?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in