2021-04-21, 16:24
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Dricker inte latté, men jag genomskådar lätt den strategin. Vissa brott är tufft, typ värdetransportrån där någon kanske dör. Andra brott, som Svensson-pedo som bara tittar på bilder är förkastligt och ska bestraffas med misshandel och eller döden.

Om du inte är kriminell, varför försvarar du avskummen? Kriminella är grovt överrepresenterade vad gäller barn- och kvinnomisshandel. De är de som utför brotten, och det är de som använder exakt ditt språk: "skulle aldrig slå en tjej" etc. BS. Om du inte vill vara som de, sluta använda deras språk.

Du var mig då en av de mest korkade personerna jag mött på Flashback och som du kanske förstår säger detta oerhört mycket... Du svamlar igen - för mycket Zopiklon, månne, trots att det inte är fredag? Vad har rån och pedofili med denna tråd att göra?

Visa mig förresten på var och hur jag försvarar mongots beteende i PH - gärna med mina egna ord, tack. Är inte kriminell för fem öre - kör lite för fort, i bland och går mot rött - gör detta mig till grovt kriminell, så vad göra? Om jag inte får skriva, enligt lille dig, att jag ej slår kvinnor - vad skall jag då skriva, menar du? Skall jag i stället hålla tyst och låta det framstå som att jag misshandlar kvinnor? "Deras språk", vilket nys!
Citera
2021-04-21, 16:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Har man tonåringar som vill se programmet har man gjort något fel i sin uppfostran. Sitter du och försvarar hur bra kvalitet programmet håller nu också?
Är du medlem i någon sekt eller liknande?
Vilken makt tror du att man har att hindra tonåringar från att se på TV och internet?

Citat:
Nej, det är knappast jag som förstör deras liv av mina inlägg på FB. I så fall kan jag förstöra ditt liv också genom att skriva kommentarer på FB. Kan jag det menar du?
Ja, självklart kan du det -- och det är ju precis vad ditt uttryck för din kvinnosyn gör just nu ....

Citat:
Nej, brottsanklagelser som skapar mediedrev är MYCKET allvarligare än att snacka skit om person. Det är väl det största skitsnackat som finns att anklaga någon för allvarligt brott? Det är den grupp människor med lägst status i samhället. Fattar du trögt?
Buhu, begick brott och behandlas som en brottsling buhu ... buhu..
Citera
2021-04-21, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Är du medlem i någon sekt eller liknande?
Vilken makt tror du att man har att hindra barn från att se på TV och internet?

Ja, självklart kan du det -- och det är ju precis vad ditt uttryck för din kvinnosyn gör just nu ....

Buhu, begick brott och behandlas som en brottsling buhu ... buhu..

Nej jag ingår inte i någon sekt. Men om man lärt sig sina barn något vettigt så vet dom att PH inte är något som tillför något till hjärnan. Tror du Bill Gates sitter och tittar på skräpprogram som PH?

Så du menar att jag kan förstöra ditt liv med mina kommentarer? Intressant

Han är inte dömd för något brott. Sa jag inte åt dig att sluta leka domstol?
Citera
2021-04-21, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
"Barnet" i fråga som det talas om är 20 år. Tror du 20 åringar behöver "läras" sånt?
Har man tonåringar som vill se programmet rekommenderar jag dessutom absolut att man ser det tillsammans med dem. Det är nämligen jäkligt bra att veta vilken skit ungarna ser på.

Det kan du dra i någon annan.

De får sina liv förstörda för att sådana som du snackar skit, fördömer, hånar och släpar dem runt i sociala medier och på internet ... som på Flashback t ex.
¨
Socialt är det du häver ut dig om offren mycket mer förödande än någon brottsanklagelse.
När ska kvinnor lära sig att vi är i informationsåldern och att deras spel och härskarteknik för att få som dom vill inte fungerar längre.

Det enda det sk offret kan få förstört är sitt rykte iom att hon är avslöjad som falsk lögnare. Kommer bli ännu svårare att snärja män då för henne.
Då kan det riktiga offret få upprättelse.

Perverst att sitta med sin dotter och bli kåt på männen i PH.
Citera
2021-04-21, 16:38
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Nej jag ingår inte i någon sekt. Men om man lärt sig sina barn något vettigt så vet dom att PH inte är något som tillför något till hjärnan. Tror du Bill Gates sitter och tittar på skräpprogram som PH?

Så du menar att jag kan förstöra ditt liv med mina kommentarer? Intressant

Han är inte dömd för något brott. Sa jag inte åt dig att sluta leka domstol?

Säger inte emot dig. Bara ställer en fråga nu.

Fanns det något dina föräldrar förklarade för dig var dåligt men som du gjorde ändå?
Röka? Snusa? Alkohol? Skräckfilm?
Citera
2021-04-21, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Säger inte emot dig. Bara ställer en fråga nu.

Fanns det något dina föräldrar förklarade för dig var dåligt men som du gjorde ändå?
Röka? Snusa? Alkohol? Skräckfilm?

Helt ärligt, gjorde inget av det där. Provat röka 1 gång. Aldrig snusat. Dom har aldrig nämnt alkohol och jag dricker i princip aldrig. Skräckfilmer har jag aldrig gillat. Hoppas jag besvarade din fråga

Jag tror inte på att man ska tvinga sina barn. Men man kan alltid uppmuntra dom till rätt saker. Och PH tillhör inte det.
Citera
2021-04-21, 16:43
Medlem
Queenofqueenss avatar
Men i Jennifers fall kan jag inte anse att det är en fråga om övergrepp då hon sitter gränsle över honom och det kan tolkas som en sexuell invit?? Mig veterligen skulle jag aldrig sitta gränsle över någon som inte tilläts att ta av mig min BH.... vad som skedde med den andra vet jag inte? tydligen hade han tagit på henne och fört upp fingrarna??? uschhh det är däremot inte ok! men satt hon också gränsle????? när vet en man idag när han får ta på en kvinna????? ska man kanske ge fan i att röra någon man inte vill ha???? ska dom blåsta idioterna i PH vakna lite????? sätta sina egna gränser redan innan dom ens hamnar i en sådan situation????

jag vet inte... tycker synd om toby.... han ville bara ha lite sex och kul och sen ska flickorna gråta... för att dom gränsla på honom och han tog på dom...
Citera
2021-04-21, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Kan nån förklara för mig vilken målgrupp Torbjörn Ek på AB vänder sig till?

Han vänder sig till feminister och vänsterfolk skulle jag gissa. Alltid stört mig på honom. Speciellt hans keps som han alltid har på sig överallt. Ser ut som en riktig toffel.
Citera
2021-04-21, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Men i Jennifers fall kan jag inte anse att det är en fråga om övergrepp då hon sitter gränsle över honom och det kan tolkas som en sexuell invit?? Mig veterligen skulle jag aldrig sitta gränsle över någon som inte tilläts att ta av mig min BH.... vad som skedde med den andra vet jag inte? tydligen hade han tagit på henne och fört upp fingrarna??? uschhh det är däremot inte ok! men satt hon också gränsle????? när vet en man idag när han får ta på en kvinna????? ska man kanske ge fan i att röra någon man inte vill ha???? ska dom blåsta idioterna i PH vakna lite????? sätta sina egna gränser redan innan dom ens hamnar i en sådan situation????

jag vet inte... tycker synd om toby.... han ville bara ha lite sex och kul och sen ska flickorna gråta... för att dom gränsla på honom och han tog på dom...

Sen tycker folk man har dålig kvinnosyn för att man uttrycker att dessa kvinnor utnyttjar sin position lite väl mycket. Killen ligger i grovt underläge så därför är det inte speciellt svårt att vinna folks förtroende. Tänk om man ändå kunde döma folk i rättegång som leker domstol på Internet.

Man kan väl vänta med att gå ut i media EFTER att killen blivit dömd, inte före.
Citera
2021-04-21, 16:53
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Helt ärligt, gjorde inget av det där. Provat röka 1 gång. Aldrig snusat. Dom har aldrig nämnt alkohol och jag dricker i princip aldrig. Skräckfilmer har jag aldrig gillat. Hoppas jag besvarade din fråga

Jag tror inte på att man ska tvinga sina barn. Men man kan alltid uppmuntra dom till rätt saker. Och PH tillhör inte det.

Först - Tack för att du svarade seriöst.

Oj - du måste växt upp i en miljö du mådde väldigt bra i - glad för din skull. Du verkar ha gjort rätt val tidigt i livet tillskillnad från mig och säkert många andra.

Jag, precis som du ser på PH som något avskyvärt. Jag skulle till och med vilja påstå att det är en samhällsfara. Tror dock ej på censur och förbud.

Dit jag ville komma med min fråga innan var att eftersom vi människor är flockdjur och betydlig formbara i ung ålder så kan det vara svårt för ett barn som får höra 1-2 ggr i veckan att PH är dåligt från en förälder. Och att ta in det när all deras tid på sociala medier och tid de spenderar med vänner säger annat..
Citera
2021-04-21, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Först - Tack för att du svarade seriöst.

Oj - du måste växt upp i en miljö du mådde väldigt bra i - glad för din skull. Du verkar ha gjort rätt val tidigt i livet tillskillnad från mig och säkert många andra.

Jag, precis som du ser på PH som något avskyvärt. Jag skulle till och med vilja påstå att det är en samhällsfara. Tror dock ej på censur och förbud.

Dit jag ville komma med min fråga innan var att eftersom vi människor är flockdjur och betydlig formbara i ung ålder så kan det vara svårt för ett barn som får höra 1-2 ggr i veckan att PH är dåligt från en förälder. Och att ta in det när all deras tid på sociala medier och tid de spenderar med vänner säger annat..

Tack själv! Du verkar riktigt ödmjuk.

Tror inte heller på censur. Folk väljer såklart själv vad dom vill titta på. För mig personligen har det ingen betydelse om PH fortsätter existera eller inte. Problemet blir på samhällesnivå. Jag tror inte heller PH är orsaken till problemet, utan det är en symptom av problemet. Vi lever i en tid där barn växer upp med sina smartphones, beroende av bekräftelse på sociala medier. Sen bidrar PH till den här falska fasaden med "influensers".

Ingen bra utveckling direkt
Citera
2021-04-21, 16:59
Moderator
oilslicks avatar
Jag är mest förvånad över att någon faktiskt tittar på programmet.

Vad är det som driver er för att titta på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in