2021-04-21, 16:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Varför man inte skulle kolla på ett TV-program som går ut på att dricka sprit, knulla och snacka skit? Jadu, bra fråga. Tänk igenom det en gång till kanske.
Nej berätta. Det är ju ingredienser i varenda såpa du räknar upp. I vilken ålder får man inte titta på det?
Vilka är det förbjudet att ha som sällskap när man tittar? Varför?
Vad gör du egentligen när du ser på såna program? Vad är det du måste dölja för din mamma?

Citat:
Jag tar mig inte rätten att anklaga folk för grova brott, oavsett kön, ursprung, läggning eller klasstillhörighet. Så att du är en vidrig människa får stå för dig
Du tar dig rätten att döma offer - och det är bra mycket vidrigare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missismister
Jag har anmält dig till Nent. Bara så du vet. Vidriga kommentarer från en inom produktionen.

Blä

Vilken hjälte du är. Vill du att dom ska ge dig fri månad Viaplay eller?

Tror du Nent ska kunna lista ut vem personen är eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Vänder du på könsrollerna och låt säga att kvinnan hade tafsat på mannen så hade det inte låtit så här. Varför? Därför att män har ingen integritet och tycker det är okej. Liksom utgår dom i från att kvinnan inte har integritet. Jag har själv som kille blivit sexuellt antastad utav en tjej som helt sonika satte sig bredvid mig på en klubb och började smeka mig mellan benen och slicka på min hals medans jag satt där stel som en pinne. När jag inte visade någon reaktion så gick hon vidare till två andra killar och gjorde exakt samma sak. Mådde jag dåligt efteråt? Nej, jag saknar integritet och tyckte endast att situationen var olustig.
Hade det varit en tjej som tog en kille mellan benen trots att hon tydligt blivit avvisad så hade man garanterat reagerat på det.

Att hela tiden dra ”men tänk om en tjej gjorde det mot en kille då”-kortet när det handlar om sexuella övergrepp och ofredanden är tröttsamt. Sexuella övergrepp och sexuella ofredanden är sexuella övergrepp och sexuella ofredanden oavsett vilket kön som utsätts för det.
Citera
2021-04-21, 16:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Aftonbladet fortsätter klassa detta som den viktigaste nyheten högst upp på sidan med ny artikel:

"Produktionsbolaget larmade aldrig om övergreppet i Paradise"
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/yRwbMa/produktionsbolaget-larmade-aldrig-om-overgreppet-i-paradise

Det har givetvis högt allmänintresse eftersom många unga ser på dessa program, och unga lätt tar intryck av vad som visas på TV -- vilket vi kan se här i tråden.
Citera
2021-04-21, 16:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hekatoncheirer
Hade det varit en tjej som tog en kille mellan benen trots att hon tydligt blivit avvisad så hade man garanterat reagerat på det.

Att hela tiden dra ”men tänk om en tjej gjorde det mot en kille då”-kortet när det handlar om sexuella övergrepp och ofredanden är tröttsamt. Sexuella övergrepp och sexuella ofredanden är sexuella övergrepp och sexuella ofredanden oavsett vilket kön som utsätts för det.
Precis - och tack.
Sen är det också individuellt hur människor påverkas av och handskas med det - men ett övergrepp är ett övergrepp.
Citera
2021-04-21, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Varför frågar du ens om det?
Det har ingenting med diskussionen att göra. Här diskuteras vad som hände på PH utan samtycke.

Det har allt med diakussionen att göra.

En tjej som i underkläder sätter sig över en full man i underkläder, gnider sitt kön mot hans kuk och säger att hon inte vill dela med sig av honom till andra (och tidigare under kvällen tagit på hans kuk) - tycker du det finns tydligare signaler på sexuella inbjudningar?
Citera
2021-04-21, 16:09
Medlem
Citat:
Nej berätta. Det är ju ingredienser i varenda såpa du räknar upp. I vilken ålder får man inte titta på det?
Vilka är det förbjudet att ha som sällskap när man tittar? Varför?
Vad gör du egentligen när du ser på såna program? Vad är det du måste dölja för din mamma?

Du tar dig rätten att döma offer - och det är bra mycket vidrigare.

När har jag sagt att man inte får, idiot? Om man vill minska antalet hjärnceller man har så absolut, go ahead, kolla så mycket du vill. Säkert jättebra bra att lära sina barn sånt.

Jag tittar inte på såna program öht. Gjorde ett undantag med detta avsnitt bara.

Så du menar att dessa "offer" har fått sina liv förstörda av media för alltid för att jag snackar skit om dom? Det är "gärningsmannen" som får skit för detta och som inte går att ta tillbaka! Fattar du inte det? Spelar ingen roll hur mycket skit jag snackar om tjejerna. Att snacka skit om folk och att anklaga folk för allvarligt grovt brott är inte samma sak. Vilket brott har jag anklagat dessa tjejer för?
Citera
2021-04-21, 16:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Haha, men vad i helsicke är tråden på väg - är alla velourpojkar som dricker latté, hela dagarna medans ni går ut med barnvagnen? Sverige ser ut som det gör pga. av er! Jag är inte kriminell för fem öre - jobbar till och med på säkerhetsklassat jobb som kräver noll brottsligt bagage och detta kollas minst en gång, varje år. Du bara skriver en massa snömos som inte alls kan appliceras på mig - känns mer som om du projicerar.

Patetiskt!

Dricker inte latté, men jag genomskådar lätt den strategin. Vissa brott är tufft, typ värdetransportrån där någon kanske dör. Andra brott, som Svensson-pedo som bara tittar på bilder är förkastligt och ska bestraffas med misshandel och eller döden.

Om du inte är kriminell, varför försvarar du avskummen? Kriminella är grovt överrepresenterade vad gäller barn- och kvinnomisshandel. De är de som utför brotten, och det är de som använder exakt ditt språk: "skulle aldrig slå en tjej" etc. BS. Om du inte vill vara som de, sluta använda deras språk.
Citera
2021-04-21, 16:14
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Aftonbladet fortsätter klassa detta som den viktigaste nyheten högst upp på sidan med ny artikel:

"Produktionsbolaget larmade aldrig om övergreppet i Paradise"
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/yRwbMa/produktionsbolaget-larmade-aldrig-om-overgreppet-i-paradise

Så fort det handlar om en vit man som felat så ska det drevas tills mannen näst intill tar livet av sig. Om den inte gör det. (Vilket har hänt f.ö., just p.g.a Aftonbladet)
Citera
2021-04-21, 16:18
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missismister
Jag har anmält dig till Nent. Bara så du vet. Vidriga kommentarer från en inom produktionen.

Blä

Personen är ett troll av rang, läs gärna hans övriga inlägg. Inte jobbar han i någon teveproduktion.
Citera
2021-04-21, 16:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
När har jag sagt att man inte får, idiot? Om man vill minska antalet hjärnceller man har så absolut, go ahead, kolla så mycket du vill. Säkert jättebra bra att lära sina barn sånt.
"Barnet" i fråga som det talas om är 20 år. Tror du 20 åringar behöver "läras" sånt?
Har man tonåringar som vill se programmet rekommenderar jag dessutom absolut att man ser det tillsammans med dem. Det är nämligen jäkligt bra att veta vilken skit ungarna ser på.

Citat:
Jag tittar inte på såna program öht. Gjorde ett undantag med detta avsnitt bara.
Det kan du dra i någon annan.

Citat:
Så du menar att dessa "offer" har fått sina liv förstörda av media för alltid för att jag snackar skit om dom? Det är "gärningsmannen" som får skit för detta och som inte går att ta tillbaka! Fattar du inte det? Spelar ingen roll hur mycket skit jag snackar om tjejerna. Att snacka skit om folk och att anklaga folk för allvarligt grovt brott är inte samma sak. Vilket brott har jag anklagat dessa tjejer för?

De får sina liv förstörda för att sådana som du snackar skit, fördömer, hånar och släpar dem runt i sociala medier och på internet ... som på Flashback t ex.
¨
Socialt är det du häver ut dig om offren mycket mer förödande än någon brottsanklagelse.
Citera
2021-04-21, 16:21
Medlem
Citat:
"Barnet" i fråga som det talas om är 20 år. Tror du 20 åringar behöver "läras" sånt?
Har man tonåringar som vill se programmet rekommenderar jag dessutom absolut att man ser det tillsammans med dem. Det är nämligen jäkligt bra att veta vilken skit ungarna ser på.

Det kan du dra i någon annan.

De får sina liv förstörda för att sådana som du snackar skit, fördömer, hånar och släpar dem runt i sociala medier och på internet ... som på Flashback t ex.
¨
Socialt är det du häver ut dig om offren mycket mer förödande än någon brottsanklagelse.

Har man tonåringar som vill se programmet har man gjort något fel i sin uppfostran. Sitter du och försvarar hur bra kvalitet programmet håller nu också?

Nej, det är knappast jag som förstör deras liv av mina inlägg på FB. I så fall kan jag förstöra ditt liv också genom att skriva kommentarer på FB. Kan jag det menar du?

Nej, brottsanklagelser som skapar mediedrev är MYCKET allvarligare än att snacka skit om person. Det är väl det största skitsnackat som finns att anklaga någon för allvarligt brott? Det är den grupp människor med lägst status i samhället. Fattar du trögt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in