2021-04-21, 15:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Stockholm blir en försvagad huvudstad iom detta beslut!

Alla större städer har två flygplatser. Detta är inte bara pga bekvämlighet utan också pga redundans och garanterad drift och säkerhet.

Om Arlanda blir bombhotat exempelvis, eller saboterat, eller att det sker en större olycka där, innebär nu att inget flyg kan lämna Sthlm.

Sverige börjar mer och mer likna ett U-land.
Vilket sannolikt också är den bakomliggande planen. Det som pågår är medveten subversion.
Citera
2021-04-21, 15:59
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Kan du ju tro. Många på jobbet som pustar när de hör Arlanda, innan pandemin. En flygplats ska vara inne i stan just för att kapa transporttider. Tror man sa att den skulle vara bruk till 2038.

Jag flyger mycket i tjänsten.
Vadå pusta, sucka frusta för att åka från Arlanda? Det tar 30 minuter dit ut med bilen. O då bor jag i Bromma. Bor man centralt så åker man buss på samma tid.

Att Bromma skulle vara viktigt för affärslivet är ytterst tveksamt. Det är en ursäkt för att politikerna är bekväma. Flyg till Bromma o sedan taxi direkt till riksdagshuset. Eller slippa trängas med kreti o pleti när man flyger till Bryssel.

Ja, jag har suttit på Brysselflyget några gånger...
Citera
2021-04-21, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vilket sannolikt också är den bakomliggande planen. Det som pågår är medveten subversion.
Yes. Att stänga ner en flygplats som används av brysselpendlande EU-politiker och affärsresenärer för att frigöra mark i ett centralt/attraktivt område. Låter som en del i den ondskefulla planen att sätta Sverige på U-landslistan.👍
Citera
2021-04-21, 16:04
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa
Yes. Att stänga ner en flygplats som används av brysselpendlande EU-politiker och affärsresenärer för att frigöra mark i ett centralt/attraktivt område. Låter som en del i den ondskefulla planen att sätta Sverige på U-landslistan.👍
Du får givetvis väga in allt annat skit som MP tvingat igenom. Allt som MP får igenom gör gradvis Sverige sämre & fattigare. Hela deras politik är i grunden destruktiv & nedbrytande.
Citera
2021-04-21, 16:07
Medlem
Citat:
Du får givetvis väga in allt annat skit som MP tvingat igenom. Allt som MP får igenom gör gradvis Sverige sämre & fattigare. Hela deras politik är i grunden destruktiv & nedbrytande.
Äsh, bostadspriserna stiger säkert för oss som bor i närheten, tack MP.🍾
Citera
2021-04-21, 16:09
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andremask
Om jag inte minns helt fel så valdes Bromma till att bygga flygplats en gång i tiden, just pga att marken inte lämpade sig för bostadsbyggande. Det är väl bara blålera i marken under landningsbanorna?
Vill minnas att någon sagt en gång att asfalten i banorna är väldigt tjock pga att den sjunkit år från år?
Dessutom, saneringen lär kosta multum!

Som vanligt ett politiskt beslut utan förankring i verkligheten.

Du minns rätt. Bolund löser det med någon trollformel.. Huset kommer inte sjunka ner i blåleran. Kraftiga luftballonger kommer motverka trycket mot blåleran.🤪

Artikeln om blåleran stod nog i DI för 5-7 år sedan.

Bolund är en 100% intelligensvarierad idiot.
Citera
2021-04-21, 16:09
Medlem
Drt MP tar sig för resulterar ofta i begränsad rörlighet, frihet, ökade kostnader, mer skatt o avgifter.
Hur detta beslut faller ut är lite svårare att bedöma.
Internationellt sett är inte Stockholm så speciellt stor stad och borde klara sig med en flygplats.

Vad tycker Stocholmaren överlag om detta?
Citera
2021-04-21, 16:13
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Äsh, bostadspriserna stiger säkert för oss som bor i närheten, tack MP.🍾

Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Internationellt sett är inte Stockholm så speciellt stor stad och borde klara sig med en flygplats.
Det får nog MP att klara fyraprocentsspärren i valet 2022.
Citera
2021-04-21, 16:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andremask
Om jag inte minns helt fel så valdes Bromma till att bygga flygplats en gång i tiden, just pga att marken inte lämpade sig för bostadsbyggande. Det är väl bara blålera i marken under landningsbanorna?
Vill minnas att någon sagt en gång att asfalten i banorna är väldigt tjock pga att den sjunkit år från år?
Dessutom, saneringen lär kosta multum!

Som vanligt ett politiskt beslut utan förankring i verkligheten.
Som jag minns det så är asfalten tio meter djup eller mer. Den har sjunkit efterhand & man har fyllt på kontinuerligt.
Citera
2021-04-21, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
.
Vad tycker Stocholmaren överlag om detta?
Vi gillart... Det tar ca 20min med xpresståget från city till Arlanda. Skavsta/västerås finns som backup-flygplatser också.
Citera
2021-04-21, 16:16
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Som jag minns det så är asfalten tio meter djup eller mer. Den har sjunkit efterhand & man har fyllt på kontinuerligt.

Ett höghus på 12 våningar kommer enbart ha 6 våningar ovan jord när blåleran pressats undan. 6 våningar under jord, 6 över.

Heja MP. Dårarnas paradis.
Citera
2021-04-21, 16:20
Medlem
Citat:
Vi gillart... Det tar ca 20min med xpresståget från city till Arlanda. Skavsta/västerås finns som backup-flygplatser också.

Skavsta ja.
Borde ju gå att bygga en tågpendel dit med drygt 20 min restid.
Och varför inte ta tag i våra vägar. E4 dit kan ju byggas om för 140km/h.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in