Flashback bygger pepparkakshus!
2021-04-21, 13:50
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neosnakes
De får fan lägga ned med att kvinnor är lika starka som män i fighter. Ser bara så oerhört fel ut, dessutom oerhört orealistiskt. Fattar att mycket är orealistiskt men det finns gränser som man bör hålla sig till för annars blir allt bara flum, samma sak med star wars när det kommer till att folk är närmaste odödliga. När Mandalorian blev kastad som en trasa fram och tillbaka i avsnitt fyra av en kvinna, man bara "really?".
Dude. Vi pratar om en franchise med rymdskepp som korsar galaxer på veckor, med magiska munkar som viftar med svärd vars blad är kontrollerad plasma.

Allt i Star Wars går att förklara med att Kraften alltid söker balans. Handviftande så det stänker om det givetvis. Men det är trots allt en franchise med rymdskepp som korsar galaxer på veckor, med magiska munkar som viftar med svärd vars blad är kontrollerad plasma.

Det är nog snarare ditt fel som förväntar dig realism av Star Wars.
Citera
2021-04-21, 15:24
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
De får fan lägga ned med att kvinnor är lika starka som män i fighter. Ser bara så oerhört fel ut, dessutom oerhört orealistiskt. Fattar att mycket är orealistiskt men det finns gränser som man bör hålla sig till för annars blir allt bara flum, samma sak med star wars när det kommer till att folk är närmaste odödliga. När Mandalorian blev kastad som en trasa fram och tillbaka i avsnitt fyra av en kvinna, man bara "really?".

Ja, nu när du säger det så.

För allt annat är väl baserat på en true story?

Slappna av lite.
Citera
2021-07-13, 00:08
Medlem
pulverhonungs avatar
Riktigt bra serie, satt fastklistrad majoriteten av avsnitten och då är jag inte ens något stort starwars fan överlag.

Men vilken blunder att efter 13 avsnitt avslöja pascals ansikte i någon dassig scen hos imperiet istället för att spara det till slutet när han tog av hjälmen och visade sig för the child.
Citera
2021-07-13, 01:25
Medlem
Citat:

Lite komiskt ändå att du tar henne som exempel då skådespelerskan i den rollen är en tidigare professionell MMA-fighter som skulle spöat ballarna av majoriteten av de manliga skribenterna på det här forumet. Med det sagt så förstår jag din poäng men samtidigt är det en sjuhelvetes massa andra saker som skulle stå högre upp på listan när det kommer till sånt som är orealistiskt plus att det är en serie som SKA vara orealistisk, det är science fiction det handlar om.
Citera
2021-07-13, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Dude. Vi pratar om en franchise med rymdskepp som korsar galaxer på veckor, med magiska munkar som viftar med svärd vars blad är kontrollerad plasma.

Allt i Star Wars går att förklara med att Kraften alltid söker balans. Handviftande så det stänker om det givetvis. Men det är trots allt en franchise med rymdskepp som korsar galaxer på veckor, med magiska munkar som viftar med svärd vars blad är kontrollerad plasma.

Det är nog snarare ditt fel som förväntar dig realism av Star Wars.

Jag förväntar mig också realism i en orealistiskt värld. Bara för vissa saker är orealistiskt så måste inte allt vara det. När det gäller just Jedi och kraften så är det bara dom som få komma undan med det då allt utgår från kraften. Allt annat måste ha någon form av logik.
Citera
2021-07-13, 09:03
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Jag förväntar mig också realism i en orealistiskt värld. Bara för vissa saker är orealistiskt så måste inte allt vara det. När det gäller just Jedi och kraften så är det bara dom som få komma undan med det då allt utgår från kraften. Allt annat måste ha någon form av logik.
Då antar jag att du har seriösa problem med alla rymdscener i franchisen.
Citera
2021-08-01, 11:04
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Riktigt bra serie, satt fastklistrad majoriteten av avsnitten och då är jag inte ens något stort starwars fan överlag.

Men vilken blunder att efter 13 avsnitt avslöja pascals ansikte i någon dassig scen hos imperiet istället för att spara det till slutet när han tog av hjälmen och visade sig för the child.
100% att han krävde det själv.
Citera
2021-08-01, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Då antar jag att du har seriösa problem med alla rymdscener i franchisen.

Det beror på vad det gäller. Om orealistiska scener har någon form av logik så är det okej men inte annars.
Citera
2021-08-01, 12:02
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Det beror på vad det gäller. Om orealistiska scener har någon form av logik så är det okej men inte annars.
Vi pratar om en franchise med magiska rymdkrigarmunkar med svärd vars blad består av hyperfokuserad och kontrollerad plasma.
Citera
2021-09-29, 19:04
Medlem
santacls avatar
https://www.starwars.com/news/the-book-of-boba-fett-premiere

Disney+ announced today that The Book of Boba Fett — the new Lucasfilm series teased in a surprise end-credit sequence following the Season 2 finale of The Mandalorian — will premiere on Wednesday, December 29, exclusively on the streaming service.
Citera
2021-10-11, 03:19
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
https://www.starwars.com/news/the-book-of-boba-fett-premiere

Disney+ announced today that The Book of Boba Fett — the new Lucasfilm series teased in a surprise end-credit sequence following the Season 2 finale of The Mandalorian — will premiere on Wednesday, December 29, exclusively on the streaming service.

Let's make a deal? Låt mig starta tråden om The Book of Boba Fett, eftersom serien kommer att förtjäna det som en spinoff. Det är spinoff på Star Wars -> The Mandalorian. Men jag gör det först när den officiella första trailen finns ute. OK? Den här serien är det enda jag ser fram emot i år och det blir ju som sagt som du skriver, först den 29 december. Trailern bör dyka upp någon gång i november. Karaktären Boba Fett är min barndomshjälte fast han fick så lite tid i original-trilogin.

Måste säga att hemlighetsmakeriet runt serien varit enormt men folk har lyckat hålla käften och handlingarna stängda. Sen undrar vissa idioter hur man lyckas typ hålla konspirationer stängda där tusentals är inblandade. Här har ni svaret. Det enda hyfsat som dykt upp, och som förmodligen är sant, är att Boba Fett kommer att rida på en Rancor.
Citera
2021-11-01, 22:47
Medlem
Jag såg klart säsong 2 idag. Överlag en bra serie även om andra säsongen inte är lika intressant som den första.
Min största kritik mot serien är väl hur konceptet "evil marksmanship" får en sådan extrem dimension i Mandalorian.
Att stormtrupper mystiskt aldrig lyckas pricka hjältarna är en sak men i filmerna (åtminstone ep 1-6) så kompenseras detta upp genom att kanonmat på rebellernas sida fimpas eller liknande samt att man heller inte ser särskilt många stormtrupper träffas heller.

Man ser åtminstone inget som i Mandalorian där dussin efter dussin av dem slaktas så fort de ens syns i bild utan att de själva gör mer än att hosta eller skrika "upp med händerna". Jag tycker helt seriöst att det där förstörde seriens actionscener i allt högre grad och i de sista 3-4 avsnitten så satt jag och tittade ned i mobilen när eldstriderna bröt ut. Dålig koreografi och fantasilöshet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in