2021-04-21, 06:32
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Vem är den andra och vad menar du?
ja han ju valde bort transan Tova-sofia eller Pär som han heter egentligen så han fick åka till gränslandet.
2021-04-21, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
ja han ju valde bort transan Tova-sofia eller Pär som han heter egentligen så han fick åka till gränslandet.

Jaha då förstår jag. Jag blev förvånad av att läsa att William är gay då han inte är stereotypiskt gay som nån skrev.

Den snygga vinstmaskinen Jonas från förra året kan också ha varit det då han fick ett brev av en kille med många hjärtan på, så han är ett frågetecken där. Isf en maskulin homo som man aldrig skulle kunna tro är det.

Och må Ludde åka ut innan finalen. Hur kan dryga 20-åringar tillåtas styra spelet? Jag gillar Annica betydligt mer än honom.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-04-21 kl. 07:08.
2021-04-21, 07:09
Medlem
Hur många avsnitt/vecka av Gränslandet hade vi förra året förresten? Var det 3 eller 4 som i år?

Wrenkler alltså , visar i sitt senaste klipp hur han tar provet för Covid 19. Trodde fö att man gjorde det med ett blodtest.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-04-21 kl. 08:01.
2021-04-21, 09:08
Medlem
Årets Robinson om något visar att det borde döpas om till bästa kompis camping! Personligen hade jag sett alla bo själva var för sig utan kontakt med varandra och sen gå till olika tävlingar. Den som är sist och sämst i de olika tävlingarna eftersom åker helt enkelt ut. Ingen blir kränkt eller mobbad vare sig i ett läger eller i ett öråd. Men det är väl för dålig TV. Man vill gärna ha drama men priset för vissa att lida och må dåligt skiter man i.
2021-04-21, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GnusMan
Hade vart kul att se krulltanten dampa loss på Robinson men hon kommer inte vara kvar länge på gränslandet.

Är det nån gammal pundare dom fått fram? Snacket, det slitna utseendet gör att hon ser ut att haft ett hårt liv.
2021-04-21, 09:16
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JKDSLNU
Årets Robinson om något visar att det borde döpas om till bästa kompis camping! Personligen hade jag sett alla bo själva var för sig utan kontakt med varandra och sen gå till olika tävlingar. Den som är sist och sämst i de olika tävlingarna eftersom åker helt enkelt ut. Ingen blir kränkt eller mobbad vare sig i ett läger eller i ett öråd. Men det är väl för dålig TV. Man vill gärna ha drama men priset för vissa att lida och må dåligt skiter man i.
Jo, men samtidigt vet dom vad dom ger sig in på. Dom har sökt självmant. Ingen som tvingat dom.
2021-04-21, 09:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Jo, men samtidigt vet dom vad dom ger sig in på. Dom har sökt självmant. Ingen som tvingat dom.

Håller med ovan - som skogsmulle och får allt serverat verka det som.

Hur gjorde Robinson Crusoe för att överleva när det begav sig, eller Cast Away
(personen bakom Chuck Nolan? som är en verklighetsstory =
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/On3Bmw/ensamheten-ar-varst
2021-04-21, 10:02
Medlem
Jonipoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Det var länge sedan på tv som man såg någon lika självgod person som Ludde, så ung och vet redan precis allt här i världen. Hans smajlande sätt och släpiga skånska när han berättar något är ganska motbjudande.

Den aningens smalare och lite äldre kopian av Miljö-Greta är den kvinnliga varianten av Ludde. Wrenkler må vara en rätt säregen person, men när det gällde Greta så var han spot on. Hon verkar ha åsikter om allt - modell killgissningar - men är kass på att motivera och diskutera dem. Det kommer hon snabbt att bli tvungen att ändra på, annars får hon en jobbig uppförsbacke i livet.

Upptäckte att jag tydligen kan bli rätt störd på när personer är alldeles för hyperpositiva hela tiden också när jag sett den där krullhåriga kvinnan (Anki?) tycka att allt från tredje världskrig till Ebola är superduperhärligt och helt fantastiskt. Det blir lite för mycket. "Spik i foten? -Jajjemän!!!" över det hela.

Märkligt sammanträffande att en person som bytt kön har ett namn som förkortas TS. Hmm. Hon verkar nästan besatt av att visa upp sin rumpa i stringbikini. Kan tänka mig att en snygg bakdel på en könsbytt tjej kan orsaka syntax error i skallen på en del personer med bögnoja.

Hittills så tycker jag Dennis verkar vara den mest värdiga vinnaren, dessutom verkar han väldigt sympatisk. Den skallige (renrakad?) lappen kan bli lite intressant att följa också, tror det är en uthållig jävel. Första intrycket som lagledare är positivt (jag förtränger aktivt bort att han valde Greta). "Same same, but different".

Egentligen kanske man inte ska kommentera utseenden, men jösses vad lågt brösten sitter på den snygga blonda tjejen i gränslandet, såg lite skumt ut eftersom de är förhållandevis stora på den slanka kroppen. Nu vill jag se henne i bikini.

Ska bli intressant att se hur arg Alex orkar/kommer vara på de som sålde ut honom. Även om det är en tävling så var det grisigt agerat, förstår att han suktar efter någon form av hämnd.
Härligt med en annan person som också tar sig tid att analysera programmen och deltagarna i en längre text, mer än bara skriva några korta rader och konstateranden.

Håller med dig i allt du skriver. Jag tycker också att Dennis är den mest sympatiska och värdiga vinnaren, dock tror jag att han kan ryka ganska snabbt i en sammanslagning om han inte får en immunitet. Joanna står nog på hans sida i vått och torrt men jag tror hans tidigare lagkamrater Olivia och Elias lätt kan tänka sig att rösta ut honom om den typ av paktfiske uppstår. Det är dock alldeles för tidigt att säga hur det blir med ö-råden framöver.

Jag tror Elias har potential att ta sig långt, han är rätt så slug och kan nog gå bakom ryggen på folk om det krävs. Han kanske inte är en lika värdig vinnare som Dennis men ser hellre att han vinner än stolpskott som Ludde och Johanna.

Och seriöst, vad är det som är så jobbigt med Alex som vi TV-tittare inte får se? Jag förstår ärligt talat inte varför de nya tjejerna i gränslandet direkt är emot honom och vill att han ska ut. Att han är ett hot kan jag köpa, men hon den ena sa ju direkt efter bara 1 dag att "Jag och Alex klickar inte". Allt jag har sett av Alex i hela Robinson är bara positivt, han är en otroligt ärlig och framåt människa som endast vill väl. Han är t.o.m. känslosam och är definitivt ingen som försöker spela överdrivet "macho" som den löjliga feministen kritiserade honom för.

Låt oss nu bara hoppas att Tova-Sophia åker ut ur gränslandet så fort som möjligt.
2021-04-21, 10:29
Medlem
Lizaveta.Yepanchins avatar
Intressant att transan blev vald sist, tror faktiskt hon är rätt bra på tävlingar. Däremot är hon ju verkligen en som drar igång pakter, och är lite av en mobbare.

Garvade högt när hon lämnades kvar.
2021-04-21, 10:40
Bannlyst
Hur kan ett tändstål brinna upp?
2021-04-21, 11:01
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fraanki
Kvinnor kan!
2021-04-21, 11:04
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fraanki

Det är pga att det inte som namnet antyder är gjort av stål, utan istället magnesium de är gjorda av. Det är en mjuk metall som har en (låg) brännpunkt på 650 °C och dessutom brinner väldigt bra, så hamnar det i öppen eld så brinner det helt sonika upp. Stål däremot kräver långt över 1000 °C och smälter då, istället för att börja brinna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in