2021-04-21, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OscarOrso
Gjorde han och Madde något igår?

Det är lite oklart vad som hänt. Flera har skrivit om misstänkt aktivitet och att Adrian sen klev upp och skyllde på att han inte kunde sova kvar i turkosa pga Simons snarkande.
2021-04-21, 09:56
Medlem
Citat:
Tillskillnad från dig har jag noll intresse av det.
Jag tycker han beter sig precis som vilken kille som helst - han tolkar hennes fniss som att hon är supersugen och vill leka lite svår - och slutar väl därför inte tvärt. Är väl tyvärr en klassisk uppfattning, från generelle mannen, av kvinnor som fnissar och blir generade..
Erkänner att jag fokade för mycket på hennes reaktion i min formulering, när det jag i själva verket syftade på och försökte komma fram till var den generella JARGONGEN och STÄMNINGEN i rummet. Men solen har för fan knappt gått upp, give me a break på formuleringarna, man kan inte vara på topp jämt.

Var han seriös i det han sa, VAD HAN NU ENS SA för jag vet inte, och hon sa nej ska det _givetvis_ respekteras oavsett fniss. Men det är just det jag försöker få grepp om, seriositeten hos de båda, men antar att jag hade behövt se det själv för att göra en rättvis tolkning.

Om han försökte trycka upp henne mot väggen fast hon sa ifrån så är det givetvis inte heller okej.
2021-04-21, 09:56
Medlem
Är det inte lite klent schema idag om man jämför med igår? Tyckte gårdagen var lite cringe men deltagarna hade ju samtidigt fullt upp inom temat och sov inte bort hela dagen
2021-04-21, 09:57
Medlem
Raskaoverisens avatar
EFTERMIDDAG/KVÄLL

- Immunitetstävling

- 16.00 Husgästerna får möjlighet att fria till varandra och om det sker blir det en kväll i bröllopets tecken, med eventuell möhippa, svensexa, vigsel och bröllopsfest.

Detta kommer möjligtvis hända
Peddo och Judith med ett Fake Bröllop
Skona oss
2021-04-21, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
Ja, fast man kanske ska ta hänsyn till situationen? Om jag skojbråkas och säger "hihihi slutarå" så är det inte samma sak som om jag säger nej för att någon försöker tjata mig till sex?

Det är därför jag försöker reda ut jargongen. Var hon seriös när hon sa nej så ska det givetvis respekteras, på samma sätt som att det ska tas seriöst om han FAKTISKT tjatade på henne. Men jag såg inte, så jag vet inte.

Bill Burr sammanfattar det rätt bra.
https://www.youtube.com/watch?v=GZ3QHTpMZgQ
2021-04-21, 09:59
Medlem
Citat:
Jag skrev även i mitt andra inlägg att det är viktigt att veta hur JARGONGEN var MELLAN DEM, inte bara HENNES reaktion. Även där: MARKANT skillnad. Eftersom jag sett klipp på den första situationen så vet jag att Emelie inte uppskattade det, då jag såg hennes reaktion, och det är DÄR tystnadskulturen kommer in.

Sedan syftade mitt första inlägg på diskussionen som skedde i tråden precis då, men du/ni tar det – precis som Instagramkrigarna – ur sitt sammanhang för att sätta dit mig. Men fortsätt gärna, snart så kanske ni träffar rätt.
Jag håller med dig 100%. Trögfattade människor drar in "hatarfeminist"-kortet som det inte alls handlar om. Men detta är flashback och ordet är fritt. En påminnelse om vilka skillda uppfattningar det existerar...
2021-04-21, 10:00
Medlem
Citat:
Erkänner att jag fokade för mycket på hennes reaktion i min formulering, när det jag i själva verket syftade på och försökte komma fram till var den generella JARGONGEN och STÄMNINGEN i rummet. Men solen har för fan knappt gått upp, give me a break på formuleringarna, man kan inte vara på topp jämt.

Var han seriös i det han sa, VAD HAN NU ENS SA för jag vet inte, och hon sa nej ska det _givetvis_ respekteras oavsett fniss. Men det är just det jag försöker få grepp om, seriositeten hos de båda, men antar att jag hade behövt se det själv för att göra en rättvis tolkning.

Om han försökte trycka upp henne mot väggen fast hon sa ifrån så är det givetvis inte heller okej.

I'm with you on that one.
Lets look at Mergim striking his hair with ett ironjärn istället!
2021-04-21, 10:04
Medlem
Juddan är seriöst duktig på matlagning!!! Ge henne ett matlagningsprogram! Lennie kan vara gästkock! 😊
2021-04-21, 10:04
Medlem
Nu kanske det händer något med Dennis. Han blev precis kallad till bikten varpå han låter förvånad och säger " jag har redan biktat mig idag" och någon säger " morgonbikten", men han fortsätter låta lite förvånad och säger att han redan biktat sig.

Behöver ju inte betyda något, men prata med honom lär dom kanske göra iallafall.
2021-04-21, 10:05
Medlem
Citat:
I'm with you on that one.
Lets look at Mergim striking his hair with ett ironjärn istället!
Ååååh vad jag önskar kunna höja temperaturen på strykjärnet till "linne" rent telepatiskt...
2021-04-21, 10:06
Medlem
Shtre1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treekru
Nu kanske det händer något med Dennis. Han blev precis kallad till bikten varpå han låter förvånad och säger " jag har redan biktat mig idag" och någon säger " morgonbikten", men han fortsätter låta lite förvånad och säger att han redan biktat sig.

Behöver ju inte betyda något, men prata med honom lär dom kanske göra iallafall.

Men han kan väl inte få mer än en varning om man tänker på alla Juddans närmanden
2021-04-21, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treekru

Hoppas de pratar med Emelie också så att hon får en chans att berätta hur hon upplevde situationen och interaktionen dem emellan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in