2007-06-28, 20:36
Medlem
vilket land tycker du är sämst på mat, matlagning, matkultur och allt som har med mat att göra.

själv tycker jag england. för att vara ett uropeiskt land så har dom jävligt smaklös mat, både smak och utseende mässigt. frukost är i princip det enda dom lyckas halvt med. I mina ögon så är det enda bra ur matväg som kommit från england är jamie oliver gordon ramsay och scrambled eggs.

vad tycker ni?
och motivera nu för fan.. det brukar ni vara bra på i denna forumdel
Citera
2007-06-28, 20:40
Medlem
Portugal har suveräna råvaror men lyckas ändå bara åstadkomma en kokstekt fläskbit med halvrått ägg på.. Eller sotbränd fisk om man är närmare kusten. Har haft otroligt svårt att hitta schyst käk i det landet.
Deras råvaror är helt fantastiska. Men dom kan fan inte laga mat.
Citera
2007-06-28, 20:43
Medlem
Baron Bockfots avatar
Jag var i Bulgarien för nåt år sedan och det var det träigaste jävla maten jag varit med om.
Det enda som finns är friterat kött, friterad kyckling, friterad fisk, friterad fritös, friterad sten, friterad cykel......
Å andra sidan smakade allt precis likadant så vad man beställde spelade fan ingen roll heller.

Nog har man hört talas om gamla öststater och deras mat, men detta var fan löjligt.
På två veckor åt jag 3 måltider som var helt ok, varav en var en lunch inköpt på McDonken (och i vanliga fall hatar jag surjävla mcd och deras jävla plastburgare)
Citera
2007-06-28, 20:44
Medlem
Tjohildas avatar
Norge får min röst, alla gånger. Trots all fisk de borde ha, blir man bara serverad pannbiff med brunsås och sönderkokta grönsaker. Dyrt är det också.
Citera
2007-06-28, 20:46
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baron Bockfot
Jag var i Bulgarien för nåt år sedan och det var det träigaste jävla maten jag varit med om.
Det enda som finns är friterat kött, friterad kyckling, friterad fisk, friterad fritös, friterad sten, friterad cykel......
Å andra sidan smakade allt precis likadant så vad man beställde spelade fan ingen roll heller.

Det du fick var förmodligen friterad råtta...
Citera
2007-06-28, 20:52
Medlem
Vafan Norge? Jag har ätit godaste fisk och skaldjur där. Förstår inte vad du pratar om. Deras luncher består allt som oftast av mackor men samtidigt så är knejp ett jävla fint bröd så det går bra.

Jag lägger dock min röst på England. Tamefan det sämsta köket jag smakat. Inte ens McD kan leverera ätbart i det landet. Tvi vale.
Citera
2007-06-28, 20:57
Medlem
Baron Bockfots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Det du fick var förmodligen friterad råtta...

Kanske det. Som tur var fanns det billigt utspätt vin som smakade piss att skölja ner råttan med.

Och till efterrätt fanns det glass i glada färger att köpa. Glassen var iof inte god, och man sket i samma färg som glassen var i 2 dagar efteråt, men va fan, är det semester så är det!
Citera
2007-06-28, 20:59
Medlem
Golonkas avatar
Jag tycker Sverige ligger ganska bra till för Sämsta Mat-priset... I varjefall när det gäller ute-ätandet. Med ett fåtal lysande undantag är svensk krogmat både tråkig och taffligt tillagad. Går man utanför storstäderna är det ännu värre. Pizzerior, kinasyltor och plankstekskletare överallt. Sorgligt!

Den svenska husmanskosten är både spännade och intressant men hemlagat är klart mycket bättre än den skit en massa kassa kockar fumlar ur sig i "kreativ" yra Riket runt. Gordon Ramsay hade haft häcken full med att styra upp det här träsket!
Citera
2007-06-28, 20:59
Medlem
kultingens avatar
England är verkligen inte bra tycker jag, fett och äckligt.
Ryssland har dålig snabbmat men deras egna rätter är underbara
Citera
2007-06-28, 21:01
Medlem
Wittgensteins avatar
Lägger också min röst på England, eller snarare hela öriket plus Irland. Efter två år i London och ett i Belfast är man hjärtligt trött på njurpajer, sunday roast, suspekta puddigar, och bleka frukostkorvar stekta till döds. Hade det inte varit för Donken så hade jag svultit ihjäl.
Citera
2007-06-28, 21:01
Medlem
quaertys avatar
Öööööhm? Finland? De har endast piroger och skumma, skumma prinskorvpajer att komma med, sämre än Sverige till och med.
Citera
2007-06-28, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
Öööööhm? Finland? De har endast piroger och skumma, skumma prinskorvpajer att komma med, sämre än Sverige till och med.

Äh Finland är ju fyllkäkets förlovade land. Kött och rovor för hela slanten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in