Citat:
Ursprungligen postat av
maarii05
Hej
Hoppas på lite hjälp här angående mitt csn ärende. Jag började skolan 15/2 detta år och skickade in en ansökan i början på januari, fick avslag för det fattades ett ynka 0.5 poäng. Sen skickat in flertalet ansökningar efter det. Nu äntligen den 17e mars fick jag in 2 hp efter mycket tjat från skolan. Skickade in en ny ansökan både 19/3 och 25/3 för nu har jag poängen och lite till som fattas. Hur mycket kommer denna summa landa på? 0.5 poäng är ju bara en veckas studier men vi hade ingen exenimation för ens den 17/3. Kommer jag kunna få csn från om med veckan efter studiestart som var den 15/2?
Tacksam för svar
För att få studiemedel ifrån studiestarten så behöver poängen komma in inom 4 veckor. Beroende om man räknar kalenderveckor eller 28 dagar så blir senaste datumet 15/3 eller 14/3.
Kom poängen in 17/3 så är det något för sent. Då gäller istället att man kan få studiemedel veckan efter att poängen lästes in. Borde bli ifrån 24/3 och frammåt. Summan beror på vad du har sökt, bidrag, lån, om du har barn, resekostnader osv