På tal om Foodora så är detta påstående märkligt:
"Oavsett om matlagning är något för dig eller inte så är Foodora allt du behöver"
Så om matlagning är något för mig så är allt jag behöver Foodora? Uppenbarligen vet Foodora inte vad ett kök är eller hur maten dom levererar ens tillverkas.
Autohero.
Det överdrivna och sporadiskt användandet av ordet online i kombination med hastigheten på talet är så irriterande. Dessutom innehåller reklamen andra märkligheter.
Provsitt virtuellt. (Autohero vet tydligen inte vad virtuellt betyder för det närmaste du kommer från att provsitta bilen är en bild på ratten. Varför ens ha med provsittning istället för se inredning online är ett mysterium)
Och på slutet slänger man in ordet övertygad som inte ens ställs som fråga.
Autohero säljer för övrigt begagnade rejects vanliga bilhandlare inte betalar mycket för. Av dom bilar som man promotoar på förstasidan och påstår är i toppklass har bara 2 rullat mindre än 20 000 km och vissa ligger över 100 000. Sen om man jämför lite modeller upptäcker man att dom tar ut ett överpris på 20 000-30 000 för att få råd med sin fria frakt.
Som en bonus detta omdöme från Trustpilot.
Citat:
Tänkte köpa en bil för strax under 200 000:- det enda kravet jag hade var att få tillgång till bilen i några timmar så att en bilmekaniker kunde gå igenom den. Jag själv kan inget om bilar. Det gick inte utan jag var tvungen att köpa den först, besynnerligt affärsidé. Det var dessutom intressant att läsa andra personers omdöme.