2021-03-20, 11:11
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
En "stjärna" som ingen i Sverige har hört talas om funkar inte heller.

Jasså tur hon inte sjunger då

Dålig koll ?

ja vi vet
Citera
2021-03-23, 10:33
Medlem
Svavelvinters avatar
ICA's reklamfilmer har blivit katastrofdryga med deras nya radarpar. Dem kör klassikern Den företagsamma och smarta kvinnan VS den tappade vita mannen.
Citera
2021-03-25, 11:24
Medlem
flaehs avatar
Youtube reklamer! Några jag kommer på såhär på rak arm är, reklamer som säger nå om att investera i Amazon eller spotify för att ”tjäna en andra inkomst” eller dom med nån skåning som pratar om massa revolutionerande ”saker” bondic, t81 och XTRA PC! Finns fler men kommer ej ihåg namnen på dom. Det är alltid nån Dr, Professor Olsson eller nått sånt som såklart är en ”ledande” figur inom sitt område.
Citera
2021-03-25, 11:41
Medlem
Det finns så många reklamfilmer att hata, nästan komiskt hur upprörd jag kan bli över bara reklam!

Boozt: mer äckelsmörig reklamsång får man leta efter!

Toffifee: man har så kul med Toffifee! !"Vi är en så tokrolig liten familj som bara busar hela dagarna" - urrk!

ICA-reklamen: absolut noll karisma hos alla skådespelarna just nu, vad har hänt? Tycker det är fel att göra Reuter till en dryg översittare och Kjellman till en menlös fjant. Det finns ingen charm.

Kappahl: - ett gäng "bedårande" barn som sjunger Walk on Water. Barn och barnröster i reklam får mig ofta att rysa eftersom man utgår ifrån att barnen är så gulliga bara för att de är barn. Jag älskar barn men jag tycker inte det är gulligt med lillgamla barn....

Ett barn som dock ÄR bedårande är ju den lilla tjejen i Felix ketchup-reklamen som säger åt sin pappa att säga "stopp" när hon sprutar ketchup på maten. Hon är faktiskt hur gullig som helst. Hoppas att folk inte förstör henne genom att säga åt henne hur söt hon är hela tiden så att hon bli för självmedveten.
Citera
2021-03-25, 11:49
Medlem
flaehs avatar
https://youtu.be/4x8r7E2X5t Denna från riksbyggen! Låter så jävla självgod och nedlåtande när hon pratar om hur jävla klimat vänliga dom är! Sen denna från samsung https://youtu.be/eQtVzO1Rs_w låter också som en person som gillar lukten av sin egen skit! Sen vare en reklam som gick förra våren där det sjungs Den blomstertid nu kommer, denna låt som man förknippar med sommarlov och sånt härliga saker när man var liten!
Citera
2021-03-26, 09:34
Medlem
hazard simpsons avatar
Bet 365 med Persbrandt. Blir mute knappen direkt. Klarar inte av hans röst. Han låter så jävla dryg.
Citera
2021-03-26, 11:15
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Det finns så många reklamfilmer att hata, nästan komiskt hur upprörd jag kan bli över bara reklam!

Verkligen. Inte nog med att reklamavbrotten stör i tittandet och ofta är på tok för långa, reklamen är ju dessutom så dum, fördummande eller som så ofta numera, "medveten" och politisk på ett både obehagligt och tjatigt sätt.

Citat:
Ett barn som dock ÄR bedårande är ju den lilla tjejen i Felix ketchup-reklamen som säger åt sin pappa att säga "stopp" när hon sprutar ketchup på maten. Hon är faktiskt hur gullig som helst. Hoppas att folk inte förstör henne genom att säga åt henne hur söt hon är hela tiden så att hon bli för självmedveten.

... men så finns det undantag, som denna reklam. Så enkel och ändå smått genialisk, och den lilla tjejen med glasögonen är ju verkligen bedårande. "Säg stopp, pappa." Jag blir varm ända in i hjärteroten.
Citera
2021-03-27, 19:08
Medlem
Jenny.Ondiolines avatar
Alltså, jag har varit tvungen att sluta titta på Alla Mot Alla på Discovery+ pga den där reklamen från Parfym.nu. visuellt är det absolut inget fel på det men det irriterande "bipp bipp bop bop bipp bipp bop bop" helvetet som jag antar ska föreställa musiken till skiten ger mig restless legs och typ ångest! Jävla skitreklam.
Citera
2021-03-29, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny.Ondioline
Alltså, jag har varit tvungen att sluta titta på Alla Mot Alla på Discovery+ pga den där reklamen från Parfym.nu. visuellt är det absolut inget fel på det men det irriterande "bipp bipp bop bop bipp bipp bop bop" helvetet som jag antar ska föreställa musiken till skiten ger mig restless legs och typ ångest! Jävla skitreklam.

Menar du det där 'droppande' ljudet? Tortyr, är vad det är - inget annat.

OnT: Reklam från samtliga försäkringsbolag, argh. Speciellt denna:

https://www.youtube.com/watch?v=ezQAe7AxZNA

Citera
2021-03-30, 09:40
Bannlyst
Det värsta är väl tandkrämsreklamer, med blekta tänder som då skulle vara tandkrämens förtjänst...Är så trött på dem..
Citera
2021-03-30, 12:36
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Foodora

Mäklare : Och här är köket.
Spekulant : Köket? Och sen gör kvinnan den där jävla "jag förstår inte alls vad du menar" minen.

För om man inte lagar mat hemma så vet man inte vad fan ett kök är? Verkligen skitkul Foodora. Och så har dom en rappande jingel på det så man spyr lite extra.

Och är det bara jag eller är reklamavbrotten flera minuter längre nu för tiden?
Citera
2021-03-30, 12:39
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaeh
Youtube reklamer! Några jag kommer på såhär på rak arm är, reklamer som säger nå om att investera i Amazon eller spotify för att ”tjäna en andra inkomst” eller dom med nån skåning som pratar om massa revolutionerande ”saker” bondic, t81 och XTRA PC! Finns fler men kommer ej ihåg namnen på dom. Det är alltid nån Dr, Professor Olsson eller nått sånt som såklart är en ”ledande” figur inom sitt område.

Jag såg en 20 minuters reklam för en rörfirma nånstans i Sverige. Hur fan tänkte man där? Hur fan tänker man när man gör reklamfilmer på över 1 minut till Youtube? Varför slösar företagen bort pengar på skit som ingen någonsin kommer att titta på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in