2021-04-20, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Jag gillar bard...men narcissist går inte att komma runt. Bard har ju heller inget att förlora på att skriva i bulletin (som tex bengt Ohlsson).

Men är inte Alexander Bard Flashback-etablissemangets husgud??
Citera
2021-04-20, 12:54
Medlem
LookingBackInAngers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
That's not gonna work well.

Jämför man Bulletin med ett restaurangkök så har de just rekryterat tre TV-kockar till en och samma skärbräda. Kan inte leda till annat än totalt kaos i köket.

Ytterligare en rekrytering behövs. Jordan B Peterson.

Eller ligger han fortfarande i koma?
Citera
2021-04-20, 13:03
Medlem
Rick.Blaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Det är viktigt att inte glömma vad sådana där typer gjort med landet oavsett om de nu försöker byta spår och vill vara med i någon ny klubb. Jan Emanuels CV är av ett sådant slag att jag inte kan acceptera det och i princip blir det avgörande för min del.
Vad jag förstår är Jan Emanuel väldigt populär bland speciellt yngre killar, som jag kan tänka mig fascineras av hans aggressiva framtoning; en f.d. kriminell som lyckats och nu lever som en kung, och dessutom bryr sig om samhällsutvecklingen. Att samma killar är för unga, och möjligen "naiva", för att veta att Jan Emanuel är en parasit av rang, bidrar till att Jan Emanuels varumärke ökar i värde och därmed ges tillfälle att exponeras på både tv och youtube.

Jan Emanuel säger egentligen ingenting av värde som inte redan har sagt av mer intellektuella dissidenter som Gunnar Sandelin, KOA och Mats Dagerlind. Bali kan stundvis vara underhållande i slasktv-form, men är minst lika ytlig som Jan Emanuel. Bard har redan tillräckligt med utrymme, så jag utgår från att de flesta redan vet vad han tycker och tänker. Det känns mer som att Bulletin valt att rekrytera Bard, Bali och Jan Emanuel för att appellera till yngre läsare.

Jag gillar Annika Borg, och hade gärna sett att Bulletin - emellanåt - låtit Johan Sundeen få skriva några artiklar. Men jag skulle heller aldrig betala för en tidning som anställer ett svin som Jan Emanuel.

Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Vem är Cecilia Blomberg?
Gått på Handels, och tidigare jobbat på Barometern, Borås Tidning och SvD (samtliga som praktikant?).
Senast redigerad av Rick.Blaine 2021-04-20 kl. 13:17.
Citera
2021-04-20, 13:05
Medlem
Andersdamaans avatar
Tre bra rekryteringar enligt mig, och då får man ändå ha i åtanke att jag och Janne var dödsfiender när vi var tonåringar och slogs mer än en gång!

Ingen av dem är rädda för att säga vad dom tycker, och alla dom är starka förespråkare av yttrandefrihet!
Citera
2021-04-20, 13:24
Medlem
Det kan vara en enorm fördel att rekrytera skrivare som inte har allt att förlora i Ankdammen Sverige.
Citera
2021-04-20, 13:45
Medlem
Det är en sak att locka läsare på sociala medier, men är det verkligen så många som vill betala för att läsa Bard och Bali.
Sedan skall det bli intressant att se hur den liberale amerikanske chefredaktören reagerar när Bard envisas med att använda n-ordet.
Citera
2021-04-20, 13:45
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Hanif Bali Bali och Alexander Bard till Bulletin

https://www.svd.se/bali-och-bard-till-bulletin

Ha, ha, Alexander Bard och Hanif Bali
Känns som att Bulletin nu kan bjuda på lite underhållning faktiskt.

Och så väger man upp det hela genom att ta in en sosse.
Citera
2021-04-20, 13:51
Medlem
Swe1227s avatar
Bra värvningar för att få pr. Jag blev till och med intresserad av vad det är för tidning.
Citera
2021-04-20, 13:51
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.Blaine
Vad jag förstår är Jan Emanuel väldigt populär bland speciellt yngre killar, som jag kan tänka mig fascineras av hans aggressiva framtoning; en f.d. kriminell som lyckats och nu lever som en kung, och dessutom bryr sig om samhällsutvecklingen. Att samma killar är för unga, och möjligen "naiva", för att veta att Jan Emanuel är en parasit av rang, bidrar till att Jan Emanuels varumärke ökar i värde och därmed ges tillfälle att exponeras på både tv och youtube.

Jan Emanuel säger egentligen ingenting av värde som inte redan har sagt av mer intellektuella dissidenter som Gunnar Sandelin, KOA och Mats Dagerlind. Bali kan stundvis vara underhållande i slasktv-form, men är minst lika ytlig som Jan Emanuel. Bard har redan tillräckligt med utrymme, så jag utgår från att de flesta redan vet vad han tycker och tänker. Det känns mer som att Bulletin valt att rekrytera Bard, Bali och Jan Emanuel för att appellera till yngre läsare.

Jag gillar Annika Borg, och hade gärna sett att Bulletin - emellanåt - låtit Johan Sundeen få skriva några artiklar. Men jag skulle heller aldrig betala för en tidning som anställer ett svin som Jan Emanuel.

Enl. Dagens Opinion är Jan Emanuel Johansson anlitad som frilansare - det är väl lite av en definitionsfråga vad som ska avses med att anställa ngn.
Citera
2021-04-20, 13:52
Medlem
frdks avatar
Funderar hur verksamheten går runt.
Att anställa kända profiler lär inte vara en billig historia.
De drar iof följarna och tillskriver en mindre del prenumeranter av bara farten där
Men figurerna är lika verbala i övriga medier så man kan fundera på mervärdet.

Handlar det bara om news by subscrptions
Citera
2021-04-20, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Nu väntar vi bara på Katerina Janouch och Ann Heberlein. Sen är katastrofen fullbordad!

Janouch vore helt ok, men mindre troligt.
Heberlein är fullt möjlig och naturligtvis totalt ointressant.
Men som sagt, det verkar ju bli rätt ointressant ändå, i vart fall i min smak. Barden är en pajas i min värld och Bali läser jag hellre än lyssnar på. Han är bäst på oneliners.

Skönt att det finns alternativ.
Det positiva är dock fortfarande att finrummet vågar citera Bulletin, bättre än inget.
Citera
2021-04-20, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Tror inte, att Jan Emanuel Johansson aspirerar på att vara med i ngn annan klubb än klubben Jan Emanuel Johansson.

Som framgår av min föreg. kommentar så undflyr det mig helt, vad Henrik Jönsson ser för förtjänster hos Jan Emanuel Johansson. Det enda jag kan se, är i kontrasten mellan dem, så framhävs Henrik Jönsson egen stjärna starkare eftersom Johansson inte på långa vägar kan konkurrera med Jönsson. (Och därutöver ska Johansson vara ett sosse-alibi åt Jönsson).

Johansson kanske ska spela andrafiol åt Bali resp. åt Bard i poddar för Bulletin? Samt vara sosse-alibi även på Bulletin.

Undrar varför man vill ha ett sossealibi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in