Citat:
Ursprungligen postat av
Varglig
Det är viktigt att inte glömma vad sådana där typer gjort med landet oavsett om de nu försöker byta spår och vill vara med i någon ny klubb. Jan Emanuels CV är av ett sådant slag att jag inte kan acceptera det och i princip blir det avgörande för min del.
Vad jag förstår är Jan Emanuel väldigt populär bland speciellt yngre killar, som jag kan tänka mig fascineras av hans aggressiva framtoning; en f.d. kriminell som lyckats och nu lever som en kung, och dessutom bryr sig om samhällsutvecklingen. Att samma killar är för unga, och möjligen "naiva", för att veta att Jan Emanuel är en parasit av rang, bidrar till att Jan Emanuels varumärke ökar i värde och därmed ges tillfälle att exponeras på både tv och youtube.
Jan Emanuel säger egentligen ingenting av värde som inte redan har sagt av mer intellektuella dissidenter som Gunnar Sandelin, KOA och Mats Dagerlind. Bali kan stundvis vara underhållande i slasktv-form, men är minst lika ytlig som Jan Emanuel. Bard har redan tillräckligt med utrymme, så jag utgår från att de flesta redan vet vad han tycker och tänker. Det känns mer som att Bulletin valt att rekrytera Bard, Bali och Jan Emanuel för att appellera till yngre läsare.
Jag gillar Annika Borg, och hade gärna sett att Bulletin - emellanåt - låtit Johan Sundeen få skriva några artiklar. Men jag skulle heller aldrig betala för en tidning som anställer ett svin som Jan Emanuel.
Citat:
Ursprungligen postat av
Meiji
Vem är Cecilia Blomberg?
Gått på Handels, och tidigare jobbat på Barometern, Borås Tidning och SvD (samtliga som praktikant?).