2021-04-20, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
Nu tar feminazin ton igen. *

Det Dompa gjorde på Emelie var inte under några omständigheter okej. Oavsett om de har en ”kärleksrelation”, oavsett om han ”bara skojade”, oavsett om han ”har klämt på henne innan”, oavsett om hon ”skrattade åt det”. *

Det finns någonting som heter TYSTNADSKULTUR, som öht finns på grund av argumenten här i tråden. Tystnadskultur leder i sin tur till att både ”mildare” former och grövre former av övergrepp normaliseras – eftersom färre och färre kvinnor (och män) vågar och ser någon idé i att säga ifrån, prata om det och/eller anmäla eftersom man ändå inte blir lyssnad på. För boys will be boys – right?

Bara för att Judith ”gjort värre/fler saker” så är det inte okej att som Dennis sätta Emelie i en utsatt position på det sättet. Han hade inget ont uppsåt, nej. Men det är fortfarande ett övertramp, speciellt när det är live-tv. OAVSETT så är det här – precis som diskussionen om rasism – någonting som bör tas på en nivå högre än att autonominera i ett tv-program. Det är återigen ett ypperligt tillfälle att lyfta problematiken kring detta, men ingen vinner på att skicka ut dem eftersom det (tyvärr) är såhär verkligheten ser ut. Det ska absolut få konsekvenser, i bemärkelsen att han ska få en tillsägelse och bli UTBILDAD (vilket inte är BBs ansvar, dock), men att skicka ut folk till höger och vänster är bara att blunda för verkligheten. Det finns uppenbart en skev syn på kvinnors kroppar och andra människors rätt till dem – och det är DÄR fokus bör läggas, inte på att få någon autonominerad. *

SÅ. Jag lägger mig och kör in hövvet i giljotinen så är det bara för er att hugga halsen av mig. *

Hörskanskehej.*

Edit: varför blev det asterisker efter varje stycke hahaha AJA fancy

Guldinlägg!

Asteriskerna symboliserar givetvis dig, fucking STJÄRNA.
2021-04-20, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DennisFB
Droppa den där hat stormen nu mot brorsan. Både var med på det hela. Hade det varit tvärtom hade vart normaliserat och gulligt. Tycker dem båda har ansvar och Emelie är inte den typen som inte skulle säga NEJ om något varit fel. Fokusera på annat iställe

Är du hans brorsa?
2021-04-20, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leden
Satt i halsen!

You are welcome!
2021-04-20, 10:51
Medlem
Paladins avatar
Mergim Fortsätt att inte prata om din säsong då det gör dig ledsen. Bra att du säger ifrån.

2021-04-20, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurtbullen10
Varför ska vi plötsligt tycka till på bbs instastory och inte i appen om vilka som ska bo i sviten?! Det har väl fan inte hänt på hela säsongen att man ska rösta där
Jävla rubbat är det. Jag följer liven men använder inte Insta...håll er till appen damnit!
2021-04-20, 10:53
Medlem
Stummakorianderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teerix65
Japp! Å det som spårade förstod jag ingenting av. Emelie försökte vrida till saker som Dompa hade svar på tal för och när hon inte lyckades naila honom så började hon tjuta och smälla i dörrar. Mycket märklig interaktion.

Hon blev ledsen för att han frågade henne om hon gjorde saker bara för kamerornas skull. Dessutom så tror jag det blev ett missförstånd dem emellan, tror Emelie tolkade Dennis ord som om han förminskade det som Emelie varit med om i sin förra relation. Utifrån detta så förstår jag varför Emelie blev ledsen. Detta är dock något som de kan lösa under dagen om de bara pratar med varandra. Sen att Dennis skulle ha tafsat på Tanja inatt tror jag inte stämmer. Vad jag har sett så hade han handen på hennes knä, såg mer vänskapligt ut än något annat.
2021-04-20, 10:54
Bannlyst
Produktionen känner nog av att det inte är rätt läge att skicka brev om veckans kärlekstema och dompas raggningsskola 😂😂😂
2021-04-20, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Mergim Fortsätt att inte prata om din säsong då det gör dig ledsen. Bra att du säger ifrån.

Detta är inte BB21 längre, det är ”Mergim berättar” (om BB20, deltagare, sin upplevelse och om ALLT han vet om att ”spela spelet”).
2021-04-20, 10:55
Medlem
Mrsobehagligs avatar
Mytomanen Mergim fabulerar.
2021-04-20, 10:56
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teerix65
Detta är inte BB21 längre, det är ”Mergim berättar” (om BB20, deltagare, sin upplevelse och om ALLT han vet om att ”spela spelet”).
För att inte glömma hans personliga utveckling och hur mycket han har förändrats. Fantastisk människa!
2021-04-20, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinnamonbon
Guldinlägg!

Asteriskerna symboliserar givetvis dig, fucking STJÄRNA.
Hahah men finavackra

värmer ju lite extra när det kommer från dig due en stjärna!!!!
2021-04-20, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
För att inte glömma hans personliga utveckling och hur mycket han har förändrats. Fantastisk människa!

Hur kunde jag glömma det, tack för komplettering! 😂

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in