2021-04-20, 10:39
Medlem
Nu tar feminazin ton igen. *

Det Dompa gjorde på Emelie var inte under några omständigheter okej. Oavsett om de har en ”kärleksrelation”, oavsett om han ”bara skojade”, oavsett om han ”har klämt på henne innan”, oavsett om hon ”skrattade åt det”. *

Det finns någonting som heter TYSTNADSKULTUR, som öht finns på grund av argumenten här i tråden. Tystnadskultur leder i sin tur till att både ”mildare” former och grövre former av övergrepp normaliseras – eftersom färre och färre kvinnor (och män) vågar och ser någon idé i att säga ifrån, prata om det och/eller anmäla eftersom man ändå inte blir lyssnad på. För boys will be boys – right?

Bara för att Judith ”gjort värre/fler saker” så är det inte okej att som Dennis sätta Emelie i en utsatt position på det sättet. Han hade inget ont uppsåt, nej. Men det är fortfarande ett övertramp, speciellt när det är live-tv. OAVSETT så är det här – precis som diskussionen om rasism – någonting som bör tas på en nivå högre än att autonominera i ett tv-program. Det är återigen ett ypperligt tillfälle att lyfta problematiken kring detta, men ingen vinner på att skicka ut dem eftersom det (tyvärr) är såhär verkligheten ser ut. Det ska absolut få konsekvenser, i bemärkelsen att han ska få en tillsägelse och bli UTBILDAD (vilket inte är BBs ansvar, dock), men att skicka ut folk till höger och vänster är bara att blunda för verkligheten. Det finns uppenbart en skev syn på kvinnors kroppar och andra människors rätt till dem – och det är DÄR fokus bör läggas, inte på att få någon autonominerad. *

SÅ. Jag lägger mig och kör in hövvet i giljotinen så är det bara för er att hugga halsen av mig. *

Hörskanskehej.*

Edit: varför blev det asterisker efter varje stycke hahaha AJA fancy
2021-04-20, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stummakorianders
Beroende av ifall temat har startat eller inte så kommer Dennis om en timme fråga Emelie om de kan prata. Tror de kommer lösa detta denna veckan men tror inte det kommer bli något mellan dem utanför huset, och det är okej. Förstår inte riktigt vad de håller på med. Kan de inte bara ha kul inne i huset och inte tänka så mycket på vad som kan hända på utsidan. Det är synd för de sårar varandra hela tiden.
Det är ju för folk lägger sig i, hade inte Pedram hetsat Dompa om att han måste vara tydlig med vad han vill (vilket han ju är) hade inte diskussionen blivit. Emelie var för full för att formulera sig och Dompa kunde inte nå fram. Han fattade inte vad Pedram surrade om
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SUKG
Hade med AD syrra så hon kunde bekräfta att han är bra inte dålig , fått mycket skit senaste, så dom ville då med henne så han ser bara ut i tv istället när hon försvara han

När ska övrigas släktingar komma dit? Adrian var ju inte ens nominerad..
Medlem
Mrsobehagligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurtbullen10
Varför ska vi plötsligt tycka till på bbs instastory och inte i appen om vilka som ska bo i sviten?! Det har väl fan inte hänt på hela säsongen att man ska rösta där
Hittar inte, vägled mig, är helt kass när det gäller Instagram
2021-04-20, 10:42
Medlem
Var är Dompa? I bikten?
2021-04-20, 10:43
Medlem
Det Dennis gjorde med klänningen var ocharmigt ja, men Emelie satte sig gränsle över honom och tryckte sig mot honom. Där och då var det skämtsam ton. De var på varandra som iglar igår innan kl 00 då allt började spåra i turkosa rummet
2021-04-20, 10:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cinnamonbon
Så om en kille gör något på fyllan för att han inte "tänkte till" är det med andra ord acceptabelt? Om han inte får "en smäll eller utskällning", förstås.

Nej, men shit happens på fyllan och ingen har nånsin blivit arg på mig när jag gjort nåt liknande det dompa gjorde or worse 😱
Fast detta var långt innan #metoo.
Är man snygg och har lite känsla för vad man gör och mot vem så kommer man undan med det mesta ✌️✌️✌️✌️✌️

Jag skulle aldrig göra det nykter på stan, då gäller andra regler än på fester lr krogar på fyllan 👮🏽‍♀️
2021-04-20, 10:48
Medlem
Kan inte bb säga till mergim varje gång HAN pratar om förra året, det är ju han som tar upp saker hela tiden haha typ som när man gjort slut med ngn och man har svårt att sluta prata om minne osv
Medlem
Stummakorianderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
Nu tar feminazin ton igen. *

Det Dompa gjorde på Emelie var inte under några omständigheter okej. Oavsett om de har en ”kärleksrelation”, oavsett om han ”bara skojade”, oavsett om han ”har klämt på henne innan”, oavsett om hon ”skrattade åt det”. *

Det finns någonting som heter TYSTNADSKULTUR, som öht finns på grund av argumenten här i tråden. Tystnadskultur leder i sin tur till att både ”mildare” former och grövre former av övergrepp normaliseras – eftersom färre och färre kvinnor (och män) vågar och ser någon idé i att säga ifrån, prata om det och/eller anmäla eftersom man ändå inte blir lyssnad på. För boys will be boys – right?

Bara för att Judith ”gjort värre/fler saker” så är det inte okej att som Dennis sätta Emelie i en utsatt position på det sättet. Han hade inget ont uppsåt, nej. Men det är fortfarande ett övertramp, speciellt när det är live-tv. OAVSETT så är det här – precis som diskussionen om rasism – någonting som bör tas på en nivå högre än att autonominera i ett tv-program. Det är återigen ett ypperligt tillfälle att lyfta problematiken kring detta, men ingen vinner på att skicka ut dem eftersom det (tyvärr) är såhär verkligheten ser ut. Det ska absolut få konsekvenser, i bemärkelsen att han ska få en tillsägelse och bli UTBILDAD (vilket inte är BBs ansvar, dock), men att skicka ut folk till höger och vänster är bara att blunda för verkligheten. Det finns uppenbart en skev syn på kvinnors kroppar och andra människors rätt till dem – och det är DÄR fokus bör läggas, inte på att få någon autonominerad. *

SÅ. Jag lägger mig och kör in hövvet i giljotinen så är det bara för er att hugga halsen av mig. *

Hörskanskehej.*

Edit: varför blev det asterisker efter varje stycke hahaha AJA fancy

+1
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoonarut
Det Dennis gjorde med klänningen var ocharmigt ja, men Emelie satte sig gränsle över honom och tryckte sig mot honom. Där och då var det skämtsam ton. De var på varandra som iglar igår innan kl 00 då allt började spåra i turkosa rummet

Japp! Å det som spårade förstod jag ingenting av. Emelie försökte vrida till saker som Dompa hade svar på tal för och när hon inte lyckades naila honom så började hon tjuta och smälla i dörrar. Mycket märklig interaktion.
Medlem
Droppa den där hat stormen nu mot brorsan. Både var med på det hela. Hade det varit tvärtom hade vart normaliserat och gulligt. Tycker dem båda har ansvar och Emelie är inte den typen som inte skulle säga NEJ om något varit fel. Fokusera på annat iställe
2021-04-20, 10:49
Medlem
lillaflippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurtbullen10
Varför ska vi plötsligt tycka till på bbs instastory och inte i appen om vilka som ska bo i sviten?! Det har väl fan inte hänt på hela säsongen att man ska rösta där

Men jag kan inte se något på deras instastory där man får tycka till/rösta? Har det redan varit eller kommer det senare där? Och hur vet man att det kommer ske på deras instastory?

Edit: sorry, såg nu att det stod längst ner på dagens schema på nån annans instagram.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in