2021-04-17, 09:45
Bannlyst
Fredagstinget måste verkligen börja samköra sina manus inför varje sändning. Det blir ju ingen riktig rättspraxis med stringenta prejudikat när man leker domstol annars.

Magnus håller först en lång harang om hur han vill ha en stadsfiskal á la 1927 som ska cykla runt i Tensta och göra knarktillslag med sin visselpipa, följt av hans gamla käpphäst, amerikanska sheriffer med guldstjärna som står upp för sina medborgare mot staten och omvärlden.

Sen håller Dan en harang om hur svinet till sheriff i den uppmärksammade händelsen om negern som blev knuffad, gick ut och fördömde sin egen medborgare till omvärldens (BLM:s) fördel.

Ska vi ha en sheriff, eller ska vi inte ha en sheriff nu?

Nu är det förvisso ingen som har beskylt Magnus för att vara verklighetsförankrad, men vän av ordning frågar sig kanske ändå hur han tänker när polisen inte bara ska följa order med hänvisning till Nürnbergrättegångarna, när de följer order som Magnus är emot, emedan polisen ska följa order när Magnus är för ordrarna.
Citera
2021-04-17, 13:52
Medlem
Bry inte ditt lilla huvud om det. Gör istället som den ofelbare ledaren säger så kommer du inte på sådana dumma idéer som att ifrågasätta honom. "Idle hands are the devil's workshop; idle lips are his mouthpiece."

Citat:
Har du jobbat med kropp och knopp i dag? Har du löst problem, blivit utmattad, svettig och mör? Grattis. Du är välsignad. I morgon är det bara på det igen.
https://twitter.com/SvegotMagnus/status/1383088420025737221

Stöd kampen, försörj Dan och Magnus så dom slipper jobba.

Citat:
Ursprungligen postat av jnugbrduenol
Fredagstinget måste verkligen börja samköra sina manus inför varje sändning. Det blir ju ingen riktig rättspraxis med stringenta prejudikat när man leker domstol annars.

Magnus håller först en lång harang om hur han vill ha en stadsfiskal á la 1927 som ska cykla runt i Tensta och göra knarktillslag med sin visselpipa, följt av hans gamla käpphäst, amerikanska sheriffer med guldstjärna som står upp för sina medborgare mot staten och omvärlden.

Sen håller Dan en harang om hur svinet till sheriff i den uppmärksammade händelsen om negern som blev knuffad, gick ut och fördömde sin egen medborgare till omvärldens (BLM:s) fördel.

Ska vi ha en sheriff, eller ska vi inte ha en sheriff nu?

Nu är det förvisso ingen som har beskylt Magnus för att vara verklighetsförankrad, men vän av ordning frågar sig kanske ändå hur han tänker när polisen inte bara ska följa order med hänvisning till Nürnbergrättegångarna, när de följer order som Magnus är emot, emedan polisen ska följa order när Magnus är för ordrarna.
Citera
2021-04-17, 14:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CogInTheZog
Bry inte ditt lilla huvud om det. Gör istället som den ofelbare ledaren säger så kommer du inte på sådana dumma idéer som att ifrågasätta honom. "Idle hands are the devil's workshop; idle lips are his mouthpiece."

https://twitter.com/SvegotMagnus/status/1383088420025737221

Stöd kampen, försörj Dan och Magnus så dom slipper jobba.
Visa ord. Mycket visa ord.

Ibland kommer jag på mig själv med att ställa onödiga frågor och kräva svar, när det enda moraliska är att bara betala och tacka dessa giganter för att de låter sin visdom droppa på mig.
Citera
2021-04-17, 15:43
Medlem
MrRainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urjgbnldneuo
Visa ord. Mycket visa ord.

Ibland kommer jag på mig själv med att ställa onödiga frågor och kräva svar, när det enda moraliska är att bara betala och tacka dessa giganter för att de låter sin visdom droppa på mig.

Du låter lite som offervilja nu.
Citera
2021-04-17, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrRaines
Du låter lite som offervilja nu.
Gud förbjude!

För övrigt trevligt att Daniel har skaffat sig ett normalt liv.
Citera
2021-04-18, 13:18
Medlem
Joinks avatar
Helvete vad alla är negativa och pekar ut småskavanker på folk. Börjar förstå varifrån media får intrycket av att nationalister är suriga gubbar på Flashback. Sånna som ni drar skam över rörelsen, gör nåt vettigt istället för att kasta skit!

Själv tycker jag att mycket som svegot producerar är intressant och tycker jag inte det så lyssnar jag inte.
Senast redigerad av Joink 2021-04-18 kl. 13:21.
Citera
2021-04-18, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Joink
Helvete vad alla är negativa och pekar ut småskavanker på folk. Börjar förstå varifrån media får intrycket av att nationalister är suriga gubbar på Flashback. Sånna som ni drar skam över rörelsen, gör nåt vettigt istället för att kasta skit!

Själv tycker jag att mycket som svegot producerar är intressant och tycker jag inte det så lyssnar jag inte.
Och på vilket sätt skulle du säga att "allt är bra!" är mer konstruktiv kritik än "allt är dåligt!"? Vad exakt är det du tycker är bra?

Den kritiken jag framför handlar ofta om den höga svansföring som pratarna har medan de själva inte skapar mycket alls. Att sitta och ha ett ledigt snack med sina två bästa kompisar tre timmar i veckan är i mina ögon mindre imponerande än att gå till ett åttatimmarsjobb fem dagar i veckan. Alla investeringar kommer från bidrag, så det är lika imponerande som att någon ger dig hundra papp och du köper en bil. Du har med andra ord inte ens gått in med insatsen själv. Och det skulle du ha medalj för?
Citera
2021-04-19, 20:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Joink

Jag kan tycka att det är ett hälsotecken att omkringvarande nationella identifierar bedragare och sekterister och belyser dem. Det omvända vore betydligt värre.
Citera
2021-04-20, 07:04
Medlem
Offerviljas avatar
Trist att de valde att spela en låt med den värdelösa Ingrid & Conrad-dåren Kiwi i musikpausen i gårdagens Kväll med Svegot.

Annars var det en väldigt intressant och bra sändning.
Citera
2021-04-20, 07:39
Medlem
-Hengpung-s avatar
Vilken otrolig höjning rent kvalitativt sett det blir på samtalet när inte Magnus Svammelman medverkar. Två måndagar i rad nu som svammelgubben ställt in. Fortsätt så här, Magnus plats kan upplåtas åt intressanta gäster istället.
Citera
2021-04-20, 09:38
Bannlyst
Det är inte utan att man ändå kan imponeras av Dans oförblommerade fräckhet när det kommer till de dubbla måttstockarna som gäller för honom själv contra vad som gäller för alla andra.

"Dumme svensk! Du måste förstå att det är tid för handling nu! Släpp staden och flytta ut på landet! Förslagsvis till Älgarås. Det finns bostäder där och vi kan hjälpa till att ordna fram en bostad där! (För trycket på Älgarås bostadsmarknad kan jag tänka mig är enorm. Både Northvolt och ABB slåss om marken)"

"Jag själv.... Uhm... Jag bor i just nu i Tyskland... Eh, tillfälligt! Av... Ehhh... Familjeskäl... Ja, familjeskäl!"

Så, vad har då Dan gjort den senaste tiden vid den svenska frontlinjen i Türingen, på direkt fråga? Han har druckit öl, kollat fotboll och lekt bondens dag med sina kompisar. Och så har han skrivit lite.

Det är verkligen hårda bud där nere i denna mörka tid i kampen om Sverige!
Citera
2021-04-20, 10:10
Medlem
SvinFullGreks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urjgbnldneuo
Det är inte utan att man ändå kan imponeras av Dans oförblommerade fräckhet när det kommer till de dubbla måttstockarna som gäller för honom själv contra vad som gäller för alla andra.

"Dumme svensk! Du måste förstå att det är tid för handling nu! Släpp staden och flytta ut på landet! Förslagsvis till Älgarås. Det finns bostäder där och vi kan hjälpa till att ordna fram en bostad där! (För trycket på Älgarås bostadsmarknad kan jag tänka mig är enorm. Både Northvolt och ABB slåss om marken)"

"Jag själv.... Uhm... Jag bor i just nu i Tyskland... Eh, tillfälligt! Av... Ehhh... Familjeskäl... Ja, familjeskäl!"

Så, vad har då Dan gjort den senaste tiden vid den svenska frontlinjen i Türingen, på direkt fråga? Han har druckit öl, kollat fotboll och lekt bondens dag med sina kompisar. Och så har han skrivit lite.

Det är verkligen hårda bud där nere i denna mörka tid i kampen om Sverige!

Ena dagen är han spindeln i nätet och driver Svegot med järnhand. Andra dagen är han Schnizel-Dan som enbart dricker öl. Snälla, du är så fruktansvärt mongolid med dina patetiska försök att svartmåla Dfs/Svegot.

Du följer Svegot/Dfs notoriskt från morgon till kväll, konstigt att du missat vad Dan pysslar med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in