2021-04-20, 01:42
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han verkar ha ångest och till om med ljuger i dåliga försök att tona ner.

Han frös ut LW och han förefaller ha dåligt samvete att han pratat så mycket skit om LW och varit så dömande.

Ett friskhetstecken i sig, eftersom ånger är vägen till botgöring.
Så det är bara att fortsätta om han ska kunna räta på ryggen och inte betraktad som en fähund till HD i sin iver att förtala LW.

The right way or The high way.
.... To hell.

Citat:
ånger är vägen till botgöring.

Synd att inte LW verkar ha känt någon ånger över att ha haft en sex år lång relation med en gift man.
Ingen tanke på vad hon gjorde mot hans fru och barn. Totalt ego.

En kollega till henne skrev i början av tråden att en mer självupptagen människa fick man leta efter. Det har bekräftats i FUP. Hon brydde sig inte om någon annan än sig själv. Och hon tog aldrig ett "nej".
Citera
2021-04-20, 01:58
Medlem
develis avatar

En lång utläggning om farbror Nisse och superschyssta släkten som plötsligt börjar städa, det är golvbrunnar och till och med att sota.

Ja, men nu tar vi tag i det här liksom!

"Eeh och kände litegrann att, det kändes skönt att när nån hade gått igenom alla saker, så kändes det lite skönt att få ss .. för barnens skull. Dom tyckte att det var ganska olustigt. Och då, dom var också med, den här dan. Vi städade tillsammans. Och det här är, jag förstår ur eran, aspekt att det här är en stor grej. Men ur våran, alltså släkt så är inte det här nån ... För vi har precis gjort samma sak för pappas bror. Som hade legat på sjukhus. Åkte hem till honom och storstäda. Jag var inte med den gången för jag kunde inte, men vissa av släkten åkte dit. "
(....)
" (suckar) ja jag tror .. jag tror att det var vi som satt och småprata och, och att det var liksom .. vem som egentligen sa vad att nu tar vi tag i det ( ohörbart) det var vi som pratade ja men det kommer jag ihåg vi städa åt Nisse vi kanske kan göra samma ska här . aah, Nisse var pappas bror."

Barnen tycks ha vadat i damm sen 27 mars.
Fhl påtalar att saneringen var 11 april.

Hon är utomlands på resa som hennes mor bjuder på strax efter sanering. JS är förhäxad:

J: Jag är kär i dig.
H: Gillardet
J: Bra
J: Fast jag säger det inte så ofta.
J: Vet att du vet.
H: Vet fina du.
(..)
J: Undrar om du har kunskaper i trolldom, häxa?
Trollat fram lust hos mig.
H: Jag ÄR en häxa.
J: En bra häxa, gillar lusten du trollat fram.
H:Jag vill
H: Ha dig
(..)
J: Du vill ha både min kropp och hjärna-mystlösningar.
H: Ja
J: Du får allt
H: Bra"

Det är loggar, mystar och cybersex om vartannat för HD. JS smyger dit diskret när barnen är hos SD, enligt regelverket.
Klart hon inte hunnit innan 25 maj, skönt att det äntligen blev lika rent i SDs hus som hos farbror Nisse.
Senast redigerad av develi 2021-04-20 kl. 02:32.
Citera
2021-04-20, 02:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Synd att inte LW verkar ha känt någon ånger över att ha haft en sex år lång relation med en gift man.
Ingen tanke på vad hon gjorde mot hans fru och barn. Totalt ego.

En kollega till henne skrev i början av tråden att en mer självupptagen människa fick man leta efter. Det har bekräftats i FUP. Hon brydde sig inte om någon annan än sig själv. Och hon tog aldrig ett "nej".
Självbedrägeri är att stå på ruta A och inte ta sig nån vägen.
LW hade självinsikt, hon var fullt medveten om sina egna tillkortakommanden och att hon behövde ta sig ur den destruktiva relationen.
Att den förstörde henne.

Det är långt värre att sakna självinsikt, vara hatisk och ägna sig åt hyckleri.
Kan väl inte vara mer illa ställt om man lyckas bedra sig själv?

Förutsättningen för förändring är ånger. Att vilja ändra på nåt som inte är bra.
Ett dåligt samvete hos JG vittnar om tendens till ånger, men det kräver allt mer än det han hittills uppvisat.
Han vill ju vara rekorderlig och uppvisa civilkurage, han har chansen.
Senast redigerad av develi 2021-04-20 kl. 02:24.
Citera
2021-04-20, 02:29
Medlem
Citat:
Hur tror du HDs barn kände när de träffade den kvinna som orsakat deras mamma så mycket olycka och förtvivlan?

Vadå frusit ut? JG är en vuxen människa. Han måste väl ha rätt att själv bestämma vem han vill
umgås med? Han var väl den enda gemensamma vännen som bröt kontakten med LW? Vad hade hon väntat sig? Att alla skulle ta älskarinnans parti och tycka synd om henne?

Enligt tidigare uppgifter i tråden så tror inte A att SD är mördaren. Han tycker att SD är snäll. NW har flyttat. Så då är det E kvar som kan vara rädd. Men varför skulle SD ge sig på henne?

Skillnaden är väl att dom barnen har en mor att gå till, LWs barn har bara en grav att gå till och det är i mina ögon en väsentlig skillnad.
Citera
2021-04-20, 02:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Enligt tidigare uppgifter i tråden så tror inte A att SD är mördaren. Han tycker att SD är snäll. NW har flyttat. Så då är det E kvar som kan vara rädd. Men varför skulle SD ge sig på henne?
Enligt tidigare uppgifter i tråden...
Really.
SD snäll?

Lyssna på ljudfil i TR så tror jag nog du kommer tillbaka till verkligheten iaf i den frågan och om än temporärt.
Senast redigerad av develi 2021-04-20 kl. 02:38.
Citera
2021-04-20, 02:38
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Självbedrägeri är att stå på ruta A och inte ta sig nån vägen.
LW hade självinsikt, hon var fullt medveten om sina egna tillkortakommanden och att hon behövde ta sig ur den destruktiva relationen.
Att den förstörde henne.

Det är långt värre att sakna självinsikt, vara hatisk och ägna sig åt hyckleri.
Kan väl inte vara mer illa ställt om man lyckas bedra sig själv?

Förutsättningen för förändring är ånger. Att vilja ändra på nåt som inte är bra.
Ett dåligt samvete hos JG vittnar om tendens till ånger, men det kräver allt mer än det han hittills uppvisat.
Han vill ju vara rekorderlig och uppvisa civilkurage, han har chansen.

JG behöver inte ha dåligt samvete över att han lät LW ta konsekvenserna av sina handlingar. Om fler hade gjort likadant så kanske hon hade skärpt till sig. Men de andra "vännerna" satt och höll med henne när hon beklagade sig över att SD lovat henne en massa som han inte hållit. Hon utmålade sig själv som ett offer som alla skulle tycka synd om. Hon tog inget eget ansvar för sina val och handlingar utan skyllde bara ifrån sig. Hur blåst är man om man tror på vad en otrogen man lovar? Då får man skylla sig själv om man blir lurad.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-04-20 kl. 02:41.
Citera
2021-04-20, 02:46
Medlem
develis avatar
Citat:
JG behöver inte ha dåligt samvete över att han lät LW ta konsekvenserna av sina handlingar. Om fler hade gjort likadant så kanske hon hade skärpt till sig. Men de andra "vännerna" satt och höll med henne när hon beklagade sig över att SD lovat henne en massa som han inte hållit. Hon utmålade sig själv som ett offer som alla skulle tycka synd om. Hon tog inget eget ansvar för sina val och handlingar utan skyllde bara ifrån sig. Hur blåst är man om man tror på vad en otrogen man lovar? Då får man skylla sig själv om man blir lurad.
Ta konsekvenserna av sina handlingar bör du överväga.
LW är ett offer, nån som du med all kraft sparkar på. Ett extremt sjukt beteende att angripa en mördad människa.

JG ska ha otroligt dåligt samvete som han spyr galla över LW för att rövslicka HD.

Hur han allierat sig, projicerat all skuld på LW likt den retarderade familjen fasad.

Hans argument är pinsamma, likaväl med tanke på att han snabbt förlåter SD, skitstöveln i centrum och nu misstänkt mördare.
Senast redigerad av develi 2021-04-20 kl. 02:56.
Citera
2021-04-20, 02:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Skillnaden är väl att dom barnen har en mor att gå till, LWs barn har bara en grav att gå till och det är i mina ögon en väsentlig skillnad.

Alla barn kunde haft det bra om föräldrarna inte varit egocentriska och tänkt på sig själva istället. Både SD och LW gjorde fel som inledde en relation när SD var gift och LW hade vigt honom och frun. LW och HD var såväl grannar som vänner dessutom. De fem barnen gick i skola ihop och var kompisar och lekte på fritiden.

SD och LW skulle aldrig inlett en relation om de brytt sig om sina barn. Att inleda en relation med en gift person är en högriskfaktor för förödande konsekvenser. Utomäktenskapliga affärer kan väcka starka känslor som hat, hämmdgirighet, vrede m.m. LW varken första eller sista älskarinnan som blivit mördad. SD är en av många otrogna män som dödat en av kvinnorna han hamnat i triangeldrama med. Man ska till varje pris undvika att hamna i triangeldraman. Vem går in i sådana frivilligt?
Senast redigerad av Rosamund 2021-04-20 kl. 02:59.
Citera
2021-04-20, 02:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Alla barn kunde haft det bra om föräldrarna inte varit egocentriska och tänkt på sig själva istället för på dem. Både SD gjorde fel som inledde en relation när SD var gift och LW hade vigt honom och frun. LW och HD var såväl grannar som vänner dessutom. De fem barnen gick i skola ihop och var kompisar och lekte på fritiden.

SD och LW skulle aldrig inlett en relation om de brytt sig om sina barn. Att inleda en relation med en gift person är en högriskfaktor för förödande konsekvenser. Utomäktenskapliga affärer kan väcka starka känslor som hat, hämmdgirighet, vrede m.m. LW är inte första eller sista älskarinnan som blivit mördad.
Prussiluskan "psykolog" är efterklok på läktaren ser jag.
Herregud vilken moralpredikan..
Citat:
Att inleda en relation med en gift person är en högriskfaktor för förödande konsekvenser. Utomäktenskapliga affärer kan väcka starka känslor som hat, hämmdgirighet, vrede m.m.
Att mörda en människa är bortom allt du skriver oavsett att inleda en relation med en gift man.

Vart fan tog hans skuld vägen?

Ser du gör tillägg:
Citat:
SD är en av många otrogna män som dödat en av kvinnorna han hamnat i triangeldrama med. Man ska till varje pris undvika att hamna i triangeldraman. Vem går in i sådana frivilligt?
Infantila och snusförnuftiga klyschor som om du vore en relik.

Mängder med människor inleder relationer som går omlott.
Inte fan tänker folk på att de ska mördas..
Vad man än anser om språngbrädor och beträffande otrohet så var det SD som stod för den gentemot HD.
För övrigt dödas kvinnor i nära relationer inom äktenskap, som sambo, som särbo.

Hur ofta ska det behöva upprepas att han är falsk?
Att han håller två kvinnor på halster med tomma löften.
Den ena ljuger han full om att han är trogen.
Därav sitt sjuka Rt.
Å andra sidan verkar hon ha nöjt sig med situationen partiellt enligt egen utsago.

Den andra ger han dubbelbottnade löften.
Hon ska hållas dold till augusti. Därför väntar hon, hur jävla fel hon än vet att det är.
Hon behandlas som trash, vilket hon är medveten om, men tar sig inte ur vilket det finns psykologiska förklaringar till.
Senast redigerad av develi 2021-04-20 kl. 03:28.
Citera
2021-04-20, 03:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Det mesta som förs fram här som alla föröker få det att framstå att han är gravt störd är ett rätt mormalt beteende för en människa som befunnit sig under svår psykisk stress under lång tid. Oavsett om han begått brotter eller ej kanske framför allt om han är oskyldig och riskerar ett långt straff för något han inte gjort. En psykiskt stark mördare som nekar trots att han är skyldig skulle med största sannolikhet inte spela in den patetiska skaft filmen och inte helker skrivit hatbrevet till åklagaren. Däremot en oskyldig person som är desperat och nära att bryta ihop pga att vara oskyldigt anklagad
Jag håller inte med dig.
SD fungerar inte dom andra människor. Han kräver att andra ska lyda. Filmen som han spelade in, är ett tydligt tecken på hur han fungerar när det blir error i hjärnan. Han accepterar inte att någonting går honom emot.
Citera
2021-04-20, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Vad fint.
Hur tror du Lenas barn känner när de går förbi den människa som orsakat deras mamma så mycket olycka och förtvivlan? Som har frusit ut henne från gemensamma vänner, han har ljugit och varit ett svin.
Cykla på du, SD har nog koll på dig och hela närområdet, bli inte orolig om han lyser in hos dig eller skickar meddelanden över nätet, det är sån han är, omtänksam vill alla grannar kvinnor väl.
Det enda som saknas är väl en superhjältedräkt i spandex..

LW:s barn/familj kommer för alltid att se SD som en stor idiot. Oavsett om han blir dömd eller inte så har han gjort deras mamma mycket illa under åren med sina löften/hot (och förmodligen även som mördare av deras älskade mamma).

Lite ev osäkert minne...
Tidigt i tråden läste jag att SD mött någon granne som han upplevde typ "tittade bort". Det "tittade bort" gjorde att SD skickade ett SMS till vederbörande om att han hade noterat det och typ kunde prata om hen ville det. Som jag kommer ihåg det var det ingen som kände SD och som normalt hade någon kontakt med honom.

Det är klart att grannar som vet vem SD är känner olust/inte vet åt vilket håll de ska titta bara av att ha honom i området.

Tillägg om något annat som framkommit i tråden under gårdagskvällen/natten.

Gällande JG:s trappor.

Trappen hemma hos JG (i Brf) på mordkvällen gällde någon trapp där arbetet var utfört av någon annan och JG var inte nöjd med det jobbet därför skulle SD dit och kolla.

Där JG hade tänkt gjuta var i hans sommarstuga (som jag inte kommer ihåg var den ligger... söderut någonstans några mil från Örebro). JG la ner det projektet ett tag (har för mig att spekulationer i tråden kom emellan på något vis).
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-04-20 kl. 07:21.
Citera
2021-04-20, 07:42
Medlem
Citat:
Hur tror du HDs barn kände när de träffade den kvinna som orsakat deras mamma så mycket olycka och förtvivlan?

Vadå frusit ut? JG är en vuxen människa. Han måste väl ha rätt att själv bestämma vem han vill
umgås med? Han var väl den enda gemensamma vännen som bröt kontakten med LW? Vad hade hon väntat sig? Att alla skulle ta älskarinnans parti och tycka synd om henne

Du resonerar exakt som Hd och mördaren.
Det var Sd som bedrog och ljög för Hd, det var han som gav ständiga löften till LW för att kunna fortsätta bedra Hd utan att skiljas.
Barnen borde känna att deras pappa bär huvuddelen av skulden.

Nej JG agerar verkligen inte som en vuxen man.
Eller tycker du det är rättskaffens och ståndaktigt att frysa ut en vän som nyss blivit misshandlad i en bil av Sd?
Att frysa ut och vända LW ryggen och helhjärtat gulla med Sd, när det var han som bedrog, hotade och misshandlade?
Du är precis lika gravt störd som Sd, Hd och JG.
Senast redigerad av Sh.Holmes 2021-04-20 kl. 07:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in