2021-04-19, 23:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Lenas barn ska givetvis avvakta hovrättsdomen om sd blir dömd där så behöver de ju inte känna någon rädsla på bra många år blir han frikänd så måste de acceptera att han är bedömds som oskyldig
Juridik, personliga åsikter och emotioner är vitt skilda ting.

De kan acceptera hovrätten om bevisning inte är tillräcklig för fällande dom.
Det är en aspekt om han skulle frias.
De kan även tycka att domen är åt fanders om de har lust.

Släppt i brist på bevisning eller dito friande domar kan diskuteras och ifrågasättas.

Har de sen inte lust att acceptera pissråttan SD så går det lika bra, han förvandlas inte till en helig ko i Indien.

Det som krävs, som måste accepteras, är att själv hålla sig inom lagens råmärken.
Citera
2021-04-19, 23:46
Medlem
Citat:
Det mesta som förs fram här som alla föröker få det att framstå att han är gravt störd är ett rätt mormalt beteende för en människa som befunnit sig under svår psykisk stress under lång tid. Oavsett om han begått brotter eller ej kanske framför allt om han är oskyldig och riskerar ett långt straff för något han inte gjort. En psykiskt stark mördare som nekar trots att han är skyldig skulle med största sannolikhet inte spela in den patetiska skaft filmen och inte helker skrivit hatbrevet till åklagaren. Däremot en oskyldig person som är desperat och nära att bryta ihop pga att vara oskyldigt anklagad

Men snälla stopp ett tag nu. En oskyldig desperat normalt begåvad människa skulle göra allt i sin makt för att rentvå sej från anklagersena. Tycker du på något vis att SD uppträder som en oskyldig människa? Nej du han skickar film och hatbrev till åklagaren därför att han älskar denna katt och råtta lek, precis den samma lek som han har lekt i åratal med Geo-vänner, grannar, älskarinnan och gud vet hur många fler. Du kan kalla SD för mycket men oskyldig är han rakt inte.
Citera
2021-04-19, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Alltså, de kan inte bli åtalade även om SD fälls. Inte enligt premisserna i frågan som ställdes. Vilket var om kännedom om SD:s skuld skulle kunna innebära skyddande av brottsling.

Enbart kännedom är inte någon grund för åtal.
Citera
2021-04-19, 23:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Det mesta som förs fram här som alla föröker få det att framstå att han är gravt störd är ett rätt mormalt beteende för en människa som befunnit sig under svår psykisk stress under lång tid. Oavsett om han begått brotter eller ej kanske framför allt om han är oskyldig och riskerar ett långt straff för något han inte gjort. En psykiskt stark mördare som nekar trots att han är skyldig skulle med största sannolikhet inte spela in den patetiska skaft filmen och inte helker skrivit hatbrevet till åklagaren. Däremot en oskyldig person som är desperat och nära att bryta ihop pga att vara oskyldigt anklagad
Dummaste jag hört.
Få är så skruvade som SD och reagerar absolut inte likt honom under stress.

Vad har du för referensramar?
Citera
2021-04-19, 23:57
Medlem
Citat:
klart de måste acceptera om sd blir frikänd är det så att de fortsätter att hävda att han är en mördare så riskerar de att åka ditför förtal dvs bli brottslingar

Nej, man behöver inte alls acceptera det. Acceptansen är en inre process.

Däremot inse vad det kan innebära för framtiden. Både för den som friats (i brist på bevis) och för en själv, offrets släkt och vänner.
Citera
2021-04-19, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Det är faktiskt skrämmande att en förmodad susanne som inte tycker folk ser rädda ut i hjärsta, tycker alla ska acceptera en kvinnomördare och inte tala mer om det.

Så vansinnigt dumt att det låter precis som Sd har sagt det.

Titta på Fossmo, han mördade igen. Aset Stefan måste vara inlåst, ingen i hans närhet kan känna sig trygg annars.

Ja det är skrämmande att någon kan tro att folk inte kan vara rädd för att ha en mördare som granne och att Lenas barn måste acceptera att ha den flinande mördaren runt husknuten. Ja dom flesta mördare säger i intervjuer att det första mordet är svårast sedan blir det bara lättare och lättare att mörda, Så ja SD skall hållas inlåst på obestämd framtid.
Citera
2021-04-20, 00:06
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag inte se att det är särskilt konstigt att HD tröttnar på SD.

Jag ser att HDs reaktion "att bollen ligger på SD", handlar om att SD reagerar som ett lite barn och det hela slutar med hans reaktion som är en slags bestraffning, att han skiter i USA nu, och att han ska åka ensam.

De här dagarna runt 8 maj, är det enormt långa bråk, och som jag ser det är det SD som agerar och regerar med både barn och HD.
Här är ett av bråken som handlar om att T har huvudvärk och inte vill gå till skolan. SD har rätt och HD har fel.

Svart eller vitt.

Hans reaktion är lika primitiv mot T som mot HD här, som vid inslagningen av skaftet på SDs film (jag hatar Åsa) och sättet att agera med aggression, svart-vitt tänkande, rätt-fel, tvång, hot resulterar i att HD känner att SD måste skärpa sig (bollen ligger hos dig) om de ska kunna ha en fungerande relation.

Vem skulle inte tappa tålamodet, när SD inte kan se att barnet mår dåligt och behöver respit?

A165/153ff

8 maj- 18

SD:
"För info så vill T vara hemma från skolan för det är för varmt så hon får ont i huvudet. Hon är
ytterst tydlig med att alvedon och vatten inte hjälper
"

SD:
"Hon berättade nu att hon hade lika igår, men det sa hon inte "

SD:
"Hon har ingen möjlighet att klara att göra sig i ordning på 40 minuter och ta sig till lektion
heller
"

SD:
"När hon meddelar att alvedon inte kommer att fungera, så antar jag att jag inte får fråga
varför eftersom det skulle kunna vara så att hon kan vara irriterad. Får fråga en annan gång
"

SD:
"Det är för varmt i skolan. Hon kan inte gå dit förrän i höst"

SD:
"T kan ej gå i den skolan. Hon får ta sabbatsår. "

HD:
"Inte så konstigt att hon har ont i huvudet idag efter urladdningen igår. Gråtit och sovit lite i
kombo med att det är varmt. Vi vet att hon reagerar på värmen.
"

HD:
"Nu överreagerar du. Gör inte det större än vad det är. Se helheten. "

SD:
"Helheten är al Idet är för varmt i skolan. Hon får ont i huvudet av det."

SD:
"Hon går ej dit idag pga det"

SD:
"Nu vill hon att jag ska ringa till skolan och be dem ha bättre väntilering"

HD:
"Helheten är att hon även hade en hemsk kväll igår och har sovit dåligt."

HD:
"Det är väl jättebra att hon försöker se problemet i skolan och vill göra ngt åt det"

SD:
"Tror verkligen inte att hon sovit dåligt"

HD:
"Skulle givetvis ha skrivit sovit för lite"

SD:
"Nej, det har hon inte"

HD:
"Jo. Jag gick efter 23 "

SD:
"7.5 timmar sov hon"

HD:
"Hon har sovit mindre än vad hon brukar inför skoldagar. Oavsett timantal. Vet inte exakt när
hon somnade men vet att jag gick efter 23 och hon duschade efter det
"

SD:
"Hon har försovit sig och är stressad för det. Hon vill att jag sjukanmäler. Jag tycker man
förtjänar en prick i betyget för sen ankomst om man försovit sig. Vad tycker du?
"

SD:
"Hon lade sig 23:35. Jag lade mig 23:45. Hon somnade i princip samtidigt som jag
lade mig
"

SD:
"Hon vaknade 7:30 "

HD:
"Om det bara är det att man försovit sig så är det rimligt."

HD:
"Men hon hade en jobbig kväll igår och vaknar med huvudvärk."

SD:
"hon försov sig och är stressad av det ja "

HD:
"Men var lite ödmjuk och se helheten. Dra inte förstöra växlar av det här. Ont i huvudet, klart
man får vara hemma
"

SD:
"Hon hinner ej till skolan OCH hennes huvud kommer att sprängas. Hon kräver att jag
sjukanmäler (Jag har redan anmält första timmen som frånvaro)
"

SD:
"Jag har rätt, och du har fel "

SD:
"Hon meddelar att alvedon inte hjälper. Det KAN inte hon veta. Då HAR hon bestämt
sig innan
"

SD:
"Det ÄR fakta"

HD:
"Nu är jag arg. Du lägger på luren för att jag höjer rösten när jag blir arg. Vi pratade inte om
Alvedon. Vi pratade om ett barn som inte mår bra. Du talar inte om dör mig att mina
upplever och förståelsen för mitt barn är fel.
"

HD:
"Kan du förstå helheten? Att hon mår dåligt idag? "

SD:
"Du sa att jag tror att hon har bestämt sig innan. Och ja, det har hon . Det är fakta"

SD:
"Du har fel och jag har rätt "

HD:
"Du kan höra av dig när du vill prata mer. Jag tänker inte skriva mer"

HD:
"Jo en sak till. "

SD:
"Jag pratar hellre med T än dig. Du verkar inte kunna ta att du har fel. "

HD:
"Åk hem till T ta henne i din famn och säg att du vill att ni får det bra tillsammans. "

SD:
"Hon har förutfattad mening. Det är inget jag tror, gissar eller förutsätter. Det är så."

HD:
"Det var precis det vi pratade om igår. Glöm det gamla. Jag har inga förutfattade meningar
jag lyssnar på det som sägs här och nu och agerar vuxet utifrån det.
Och jag kan visst ta att jag har fel när jag har det.
Jag bryr mig om dig och vill dig väl. Därför säger jag att du behöver få hjälp med att hantera
det här. Ni fastnar och det är ditt ansvar att ta tag i det inte T, hon är barn.
Jag finns här och vill stötta er båda. KRAM
"

SD:
"Har skrivit till både skolan och skolsköterskan nu att T får ont i huvidet av för hög temeratur
och dålig ventilation
"

HD:
"Bra! Det är en bidragande faktor. Idag fanns det yttligare en. En jobbig kväll ... "

SD:
"Hon har förutfattad mening. Jag baserar inte det på något gamalt. Det är fakta från idag. FAKTA. Oemotsägliga FAKTA. JAG HAR INGEN FÖRUTFATTAD MENING I FRÅGAN"

HD:
"Åk hem och krama henne istället."

SD:
"Du stöttar dåligt genom att anklaga mig. Föreslår att du ber om ursäkt för det och slutar
stötta. Vill inte ha ditt stöd om det ska vara lögnaktigt och felvisande.
"

SD:
"JAG har inte fastnat en millimeter. Det är inget gamlat spår. Det är från dagen. Hon har
förutfattad mening. Du anklagar då istället mig när hon gör fel.
"

HD:
"Nej, tänker inte be om ursäkt för något. Tråkigt att du uppfattar mig anklagande. Ska genast
sluta stötta och hoppas att du får bättre stöd någon annanstans. Finns väl inget mer att
säga. Blir ledsen men du är tydlig. KRAM
"

SD:
"Bra"

SD:
"Att du slutar med det där sättet att stötta"

SD:
"Trist att du inte vill be om ursäkt för ditt anklagande sätt, men det är visst så du vill ha det.
Samtalet avslutas med att du bekräftar att du vill förbehålla dig rätten att falskeligen anklaga
mig.
Nu ska jag ha en bra dag. Vi hörs framöver ifall du vill vara positiv och konstruktiv. Meddela
var jag ska lämna bilnyckeln på fredag så du slipper gå in och hämta.
"

HD:
"Jag vill inte vara anklagande och tycker det är tråkigt att du uppfattar det så när jag försöker
vara tydlig.
Din avslutande del vet jag inte riktigt vad du menar. Jag är positiv och vill vara konstruktiv.
Den enda som inte ser det är du. Klart det är ledsamt men jag får hantera det. Tråkigt att du
väljer att avsluta samtalet med att lägga över på mig. Det var du som på på luren efter att
jag höjt rösten. Respektlöst. Och det handlade inte om Alvedon då. Du väljer hur du vill ha
det framöver. Jag är positiv och konstruktiv. Vill du ha kontakt med mig är det bara att
fortsätta ha det. Det är ditt val. Och jag har inget problem med att träffa dig. Bilnyckeln
behöver jag inte. Du kan ha bil hela helgen.
Hur ser du nu på planering inför och för att åka till USA? Du avslutar ju med att skriva att jag
behöver förändra mig för att vi ska höras. Jag är positiv och konstruktiv och kan inte
förändra det. Så bollen ligger gos dig hur du vill ha det i fortsättningen. KRAM
"

SD:
"Du vet vad jag vill. Och du vet att det är du som anklagar mig. Så jo, du måste ändra på det.
Jag baserar min utsaga idag att hon bestämmer sig innan och utan att egentligen kunna
veta. Det är inte att jag tar upp någon gammal tråd. Det är enbart det pinfärska och det är
fakta.
"

SD:
"Jag skiter just nu i USA"

SD:
"Åker sannolikt själv istället"

SD:
"Jag börjar planera ikväll"

SD:
"Jag har tillräckligt mycket motgångar (ja, efter mitt otroliga flsteg tidigar ei livet), så jag
behöver inte dina anklagelser om att jag lever med gamla tankar osv
"

HD:
"Jag anklagar INTE dig. Släpp det. "

SD:
"Jo"

HD:
"Du får tycka vad du vill. Men så är det inte. Jag är mer öppen med vad jag tycker och tänker
och står för mina saker. Om det är det du kallar anklagande så är det så.
"

SD:
"Ja, du anklagar mig. Ja, du är öppen med det. Bra du står för att du är anklagande. "

SD:
"JAG gör rätt. Jag förutsätter inte att T bestämmer sig innan. Jo, hon gjorde det. Det är så. Fakta. Allt annat är fel och lögnaktigt. Jag lever inte med tron att hon inte kan börja göra
smartare. Ja, jag hjälper henne att se saker
"

Jävlar vad trög SD är, alltså riktigt jävla dumtrög. Blir fan mållös.

Jag tycker att dottern med all önskevärd tydlighet förmedlar att hon mår dåligt och inte klarar av att vistas i skolan. Har man minsta lilla slutledningsförmåga förstår man att ingen värktablett i världen kan ändra på den saken men SD ser enbart huvudvärken och missar helt och hållet resten av parametrarna.

När HD försöker mata in denna enkla fakta i dumjävelns ologiska hjärna leder såklart processen till överbelastning vilket vidare och ofrånkomligen resulterar i total jävla kortslutning.
Kvittot på kortslutningen är SD:s upprepade "Wooäää wooäää -jag har rätt och du har fel!"
Citera
2021-04-20, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Av det som framkommer gällande SDs personlighet, hur han bedrar och lurar dem som står i hans väg gör att jag anser honom som gravt störd och ytterst farlig. Särskilt nu, när tärningen är kastad

Helt klart är det så. Tror det är riskabla dagar för både hans egen familj och en del andra fram till rättegångens sista dag. Han är ju faktiskt ute fri och flöjtar. Vem vet hur han tänker just nu?
Citera
2021-04-20, 00:09
Medlem
Citat:

Va? Skojar du?
Du borde nog ägna en tanke åt Lena, som levde i ett bedrägeri och i manipulation - och till sist mördades. Samt hans fru som blev bedragen under så många år.

Sen alla som tycker han är läskig, inte minst kvinnor.
Senast redigerad av zilvereko 2021-04-20 kl. 00:13.
Citera
2021-04-20, 00:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Jävlar vad trög SD är, alltså riktigt jävla dumtrög. Blir fan mållös.

Jag tycker att dottern med all önskevärd tydlighet förmedlar att hon mår dåligt och inte klarar av att vistas i skolan. Har man minsta lilla slutledningsförmåga förstår man att ingen värktablett i världen kan ändra på den saken men SD ser enbart huvudvärken och missar helt och hållet resten av parametrarna.

När HD försöker mata in denna enkla fakta i dumjävelns ologiska hjärna leder såklart processen till överbelastning vilket vidare och ofrånkomligen resulterar i total jävla kortslutning.
Kvittot på kortslutningen är SD:s upprepade "Wooäää wooäää -jag har rätt och du har fel!"
Omogen som få, kontrollfreak och hysterisk.
Men en bra pappa.
Citat:
1527997535 Hanna Davidsson
Du är en bra pappa. Ta ditt ansvar. Lägg inte över på barnen.
Plattform: Unknown
2018-05-06 18:53:49(UTC+2)
Citera
2021-04-20, 00:24
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Vad fint.
Hur tror du Lenas barn känner när de går förbi den människa som orsakat deras mamma så mycket olycka och förtvivlan? Som har frusit ut henne från gemensamma vänner, han har ljugit och varit ett svin.
Cykla på du, SD har nog koll på dig och hela närområdet, bli inte orolig om han lyser in hos dig eller skickar meddelanden över nätet, det är sån han är, omtänksam vill alla grannar kvinnor väl.
Det enda som saknas är väl en superhjältedräkt i spandex..

Hur tror du HDs barn kände när de träffade den kvinna som orsakat deras mamma så mycket olycka och förtvivlan?

Citat:
Som har frusit ut henne från gemensamma vänner,

Vadå frusit ut? JG är en vuxen människa. Han måste väl ha rätt att själv bestämma vem han vill
umgås med? Han var väl den enda gemensamma vännen som bröt kontakten med LW? Vad hade hon väntat sig? Att alla skulle ta älskarinnans parti och tycka synd om henne?

Citat:
Hur tror du Lenas barn känner

Enligt tidigare uppgifter i tråden så tror inte A att SD är mördaren. Han tycker att SD är snäll. NW har flyttat. Så då är det E kvar som kan vara rädd. Men varför skulle SD ge sig på henne?
Citera
2021-04-20, 00:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Vadå frusit ut? JG är en vuxen människa. Han måste väl ha rätt att själv bestämma vem han vill umgås med? Han var väl den enda gemensamma vännen som bröt kontakten med LW? Vad hade hon väntat sig? Att alla skulle ta älskarinnans parti och tycka synd om henne?
Han verkar ha ångest och till om med ljuger i dåliga försök att tona ner.

Han frös ut LW och han förefaller ha dåligt samvete att han pratat så mycket skit om LW och varit så dömande.

Ett friskhetstecken i sig, eftersom ånger är vägen till botgöring.
Så det är bara att fortsätta om han ska kunna räta på ryggen och inte betraktad som en fähund till HD i sin iver att förtala LW.

The right way or The high way.
.... To hell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in