2021-04-19, 22:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jo, hon förfasas och berättar hur LW ville sätta käppar i hjulet.

KH:
"Under våren kan Hanna ha känt irritation över Lena. Hon tyckte att det var jobbigt då hon mötte Lena, hon ville helst inte träffa henne."

...och då flyttar man närmre och riskerar ses överallt?

Sen vet jag inte vad hon himlar med ögonen över som nån drama Queen när det är hon själv som flyttar dit..

"Eh .. när jag .. ah skulle flytta så köpte ju jag en bostads .. eh precis .. precis vid Lena ..
Stefan .. jag .. Lena .. helt underbart .. ehm .."

"Ah det e samma kvarter .. å nu .. nej det var inte .. usch jag var ironisk .. det var inte alls ..
underbart .. (skrattar till) det var inte alls så .."

HD:
"När jag skulle flytta så fick jag hot från Lena att jag inte fick flytta dit.."

"Hon skrev. Hon skrev o med eh .. sån här så att .. meddelande raderades av sig själv."

F: Det ingenting .. det där .. har du inte kvar då menaru men har du annat kvar av era konversationer o sånt där eller?
H: Jag vet inte hur mycket jag har kvar.jag slängde massa jag ville inte ha det kvar, det
gjorde jag länges sen.

" Eh .. det var så jobbigt för jag på nått sätt plågade mig själv med o gå tillbaka o läsa .. ah

KH:
"K minns att Lena skickade ett sms ellermail till Hanna, då Hanna köpt bostaden, där det stod att Lena skulle se till att köpet inte skulle gå igenom. Hanna hade fått meddelandet via någon form av teknik där meddelandet försvann efter att Hanna läst det. Hanna ville kunna visa Stefan att Lena varit på henne och hade därför önskat ha kvar meddelandet."

Meddelandet raderades direkt då HD läst, så KH kan knappast ha läst det.
Har LW hotat HD?

Altså.. Jag börjar undra vad som är sant så fort hon öppnar munnen. Spelar hon ut olika kort till olika personer eller vad är det frågan om?

Samtidigt säger hon till sin chef att "Lena hade reagerat starkt på det. Hanna skrattade då hon pratade om det och sa "det skiter väl jag i".

Sen säger KH följande:
"K delges att bråket om loggning var under våren -18. K säger att Hanna blev väldigt arg av detta och pratade om att hon nu ville lämnas i fred från det som varit. "

HD initierar det hela men vill lämnas ifred?
Till JS säger HD att hon förväntade sig att LW skulle reagera.
Till JG spyr hon galla över LW som inte är sen att haka på (det vi diskuterade häromdan).

KH om när otroheten uppdagas.
Här diskuteras misstanke och HD blev jätte, jätteledsen. En lättnad att äntligen kunna prata om det:
HD är dock mer laid back i frågan. Hon har vetat, accepterat och hon har varit rätt nöjd med arrangemanget:
De mest paradoxala åsikter....

Det är väl ganska uppenbart att hon i förhöret 28 augusti -19, första förhöret när hon precis blivit gripen misstänkt för mord, SD gripen med insatsstyrka dagen före, inte vill servera dom ett motiv så där på ett bräde. Dessutom vill hon skydda SD, det kan man ju misstänka efter att ha läst FUP.

Det är vad jag tror händer här, alltså det paradoxala inte är så paradoxalt alls.
Citera
2021-04-19, 22:09
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kommer det bli så? Övriga vittnen?
Finns det något slags dagboksblad med schema för de 3 dagar som är kvar av rättegången? Vet du?
Schema finns i trådstarten.
Citera
2021-04-19, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kommer det bli så? Övriga vittnen?
Finns det något slags dagboksblad med schema för de 3 dagar som är kvar av rättegången? Vet du?
Det finns schema, men tyvärr har jag det inte. @Avd.9 Hjälp!
Gonatt.
Citera
2021-04-19, 22:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det var väl för att SD var misstänkt.
De vet att SD är mördaren.
Ändå är det kanske bara de som har läst fup:et som förstår vidden av hur obehaglig och hotfull han verkligen är, och inte bara mot Lena.
Varför endast Lena?
Det är uppenbart att SD överreagerar och att andra också har uppfattat honom som hotfull när han smyger omkring på kvällarna.
Han visar hur obalanserad han t ex genom det meddelande han skrev till åklagaren.
Han har ingen som helst aggressionskontroll och kan vara farlig för andra också.

Ja, jag har ändrat uppfattning genom åren, särskilt förstår efter att ha läst FUP.
Att läsa om hur FR efter att otroheten avslöjades fick ett otrevligt besök av SD, är riktigt skrämmande.

A150/458:

Förhör KJ

"Då F tog avstånd plockade han bort sina cacher från Geotouren under tiden Stefan och Hanna drev den. Efter det fick han en bild på Stefan ståendes utanför Fs bostad skickad till sig från
Stefan samt ett meddelande kopplat till det. F blev jätterädd och har inte vågat sova
med öppet fönster sedan dess.
"

Även KJ berättar obehagliga saker om SDs beteende:
s.457

"Stefan har sökt sig till K och varit inställsam då han märkt att L varit kallt och tagit avstånd från honom. Det är som att Stefan "testar" personer i sin omgivning för att se hur de reagerar, hur långt han kan gå och var personens gräns går. Så har han agerat i kontakten med L. L har kunnat
hantera det men andra personer har reagerat på Stefans beteende och undrat varför Stefan
"testar" L. Det har blivit likt en maktkamp mellan Stefan och Lennart som kommit till
uttryck att Stefan demonstrativt loggat L cacher på ett annat sätt än vad man vanligtvis
gör. Det har ibland blivit obehagliga situationer då Stefan sökt upp L och sökt
diskussion. L upplever Stefan som obehaglig och har uttryckt att om det skulle hända
Stefan något så skulle L vara den nästa personen han skulle rikta sig mot, "hans nästa
offer". Stefan, som tidigare sökt kontakt med paret J via L, söker sig efter
Lenas död direkt till K. Hon upplever honom som manipulativ i sitt kontaktsökande.
"

Faktiskt tror jag att efter SDs film med inslagningen av skaftet till domkraften, så har jag blivit ännu mer varse att SD verkligen är obehaglig.

Jag kan inte tänka mig hur det skulle kännas om jag hade bott granne med SD, vittnat mot honom och sedan se att han stod utanför mitt fönster.

Som en skräckfilm.

Så tror jag att en del grannar kan känna idag också.
Citera
2021-04-19, 22:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är väl ganska uppenbart att hon i förhöret 28 augusti -19, första förhöret när hon precis blivit gripen misstänkt för mord, SD gripen med insatsstyrka dagen före, inte vill servera dom ett motiv så där på ett bräde. Dessutom vill hon skydda SD, det kan man ju misstänka efter att ha läst FUP.

Det är vad jag tror händer här, alltså det paradoxala inte är så paradoxalt alls.
Det är paradoxalt så fort hon öppnar munnen.

Om hon hatar LWs cacher - varför plötsligt dra in LWs wig.

Om hon nyss initierat cachekrig som handlar om att fuska - varför skriva in SD på LWs wig.

Skriva meddelande till SD på LWs wig om att om att livet kunde se helt annorlunda ut under andra förutsättningar.

Det är som ett aprilväder. Det svänger och spretar åt alla håll. Hon förefaller totalt wacko.

"Jag hänger kvar. Jag kan inte släppa det gamla som har varit. Jag kan inte släppa det och då blir inte jag trygg."

F: Ah. Liksom var det uttalat då att nu var det du å Stefan som skulle fortsätta å Lena skulle
va ute ur bilden eller?
H:Ah.
F: Mm. Så det var det du levde efter?
H:Mm.
F: Mm. Du kan väl beskriva hur det var sen, hur det liksom .. hur det blivit sen då fram tills
nu?
H: Eh .. nä men .. ah .. hur de blive .. vi kom inte tillbaka så nära som jag hade hoppats .. eh .. jag kände ju .. jag trodde att jag skulle ha lättare att komma över det, att dom hade haft en relation .. eh .. jag tänkte att .. får vi bara va i fred så kommer vi att kunna bygga upp nånting Eh ... men hon gjorde sig liksom hela tiden påmind. Eh .. så .."

... Sen så svänger det radikalt åt andra hållet i andra förhör:

(..)Den berör inte mig, den relationen har jag ... jag har redan lämnat det där."

H: Jag försöker gå vidare med mitt liv, det är de handlat om hela tiden, jag försöker gå vidare med mitt liv. Lena var en del som jag hade lagt bakom mig,jag har bearbetat,jag har
jobbat på det hur länge som helst.
FL2: Kunde du släppa Lena?
H: Ja, i slutet så kunde jag det. Det tog tid
FL2: När är slutet?
H: (suckar högt) jag vet inte när slutet är. Prata med min samtalstant! Vi har pratat, jag har pratat om det jättemycket. Jag har liksom, för, för mig ... (suckar) för mig var Len ... Lena fanns där, eem, men för mig var hon, det var Lena, hon fick leva sitt liv, jag levde mitt liv.
Eem ... jag gjorde så mycket som möjligt för att inte stöta på henne. "

" FL: Men hur skulle det kännas då, för dig att veta att Stefan går vidare med Lena?
H: Ja, hur det ska kännas. Det går väl inte förens man har själv upplevt det i så fall. Eeh, men jag är inte långsint, och jag försöker oftast se, bra. Och jag tror att jag hade accepterat det och förlika mig med det. Så länge barnen hade mått bra utav det så hade jag inte, aah så hade det få varit så då. Eeh mmh."
Senast redigerad av develi 2021-04-19 kl. 22:50.
Citera
2021-04-19, 22:46
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det var väl för att SD var misstänkt.
De vet att SD är mördaren.
Ändå är det kanske bara de som har läst fup:et som förstår vidden av hur obehaglig och hotfull han verkligen är, och inte bara mot Lena.
Varför endast Lena?
Det är uppenbart att SD överreagerar och att andra också har uppfattat honom som hotfull när han smyger omkring på kvällarna.
Han visar hur obalanserad han t ex genom det meddelande han skrev till åklagaren.
Han har ingen som helst aggressionskontroll och kan vara farlig för andra också.

Vad innehöll det meddelandet? Ursäkta en kanske dum fråga men jag har inte följt tråden på evigheter.
Citera
2021-04-19, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Ja, det är fler, dagboksblad ska finnas.
Dottern E ska höras, Sillen, får återkomma

Tack ska du ha.
Lägger HR upp sådana?
Citera
2021-04-19, 22:54
Medlem
Citat:
Vad fint.
Hur tror du Lenas barn känner när de går förbi den människa som orsakat deras mamma så mycket olycka och förtvivlan? Som har frusit ut henne från gemensamma vänner, han har ljugit och varit ett svin.
Cykla på du, SD har nog koll på dig och hela närområdet, bli inte orolig om han lyser in hos dig eller skickar meddelanden över nätet, det är sån han är, omtänksam vill alla grannar kvinnor väl.
Det enda som saknas är väl en superhjältedräkt i spandex..
Lenas barn ska givetvis avvakta hovrättsdomen om sd blir dömd där så behöver de ju inte känna någon rädsla på bra många år blir han frikänd så måste de acceptera att han är bedömds som oskyldig
Citera
2021-04-19, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, jag har ändrat uppfattning genom åren, särskilt förstår efter att ha läst FUP.
Att läsa om hur FR efter att otroheten avslöjades fick ett otrevligt besök av SD, är riktigt skrämmande.

A150/458:

Förhör KJ

"Då F tog avstånd plockade han bort sina cacher från Geotouren under tiden Stefan och Hanna drev den. Efter det fick han en bild på Stefan ståendes utanför Fs bostad skickad till sig från
Stefan samt ett meddelande kopplat till det. F blev jätterädd och har inte vågat sova
med öppet fönster sedan dess.
"

Även KJ berättar obehagliga saker om SDs beteende:
s.457

"Stefan har sökt sig till K och varit inställsam då han märkt att L varit kallt och tagit avstånd från honom. Det är som att Stefan "testar" personer i sin omgivning för att se hur de reagerar, hur långt han kan gå och var personens gräns går. Så har han agerat i kontakten med L. L har kunnat
hantera det men andra personer har reagerat på Stefans beteende och undrat varför Stefan
"testar" L. Det har blivit likt en maktkamp mellan Stefan och Lennart som kommit till
uttryck att Stefan demonstrativt loggat L cacher på ett annat sätt än vad man vanligtvis
gör. Det har ibland blivit obehagliga situationer då Stefan sökt upp L och sökt
diskussion. L upplever Stefan som obehaglig och har uttryckt att om det skulle hända
Stefan något så skulle L vara den nästa personen han skulle rikta sig mot, "hans nästa
offer". Stefan, som tidigare sökt kontakt med paret J via L, söker sig efter
Lenas död direkt till K. Hon upplever honom som manipulativ i sitt kontaktsökande.
"

Faktiskt tror jag att efter SDs film med inslagningen av skaftet till domkraften, så har jag blivit ännu mer varse att SD verkligen är obehaglig.

Jag kan inte tänka mig hur det skulle kännas om jag hade bott granne med SD, vittnat mot honom och sedan se att han stod utanför mitt fönster.

Som en skräckfilm.

Så tror jag att en del grannar kan känna idag också.
Lägger mitt hopp till att åklagarna lägger fram en så övertygande slutplädering, som verkligen visar på hur SD agerar. Vem han är bakom smilet. Vad han är beredd att göra för att vinna och ha rätt.
Det är åklagarna det hänger på.
De måste lägga fram och knyta ihop indicierna och visa hela kedjan, utan svammel och teknikstrul.
Jag förstår att det är knepigt att sammanfatta alla märkliga konstiga händelser, utan att låta som om man fårt en stroke, det är så enormt mycket. Svårt att få grepp om, annat än att det är SD som ska dömas för mord.
De andra kålsuparna får de ta itu med efter domen.
Sålänge SD är "fri" vågar ingen stå upp och berätta vad de vet.
Det kan ju vara så att de inte ens inser att de är brickor i SDs spel. Utbytbara
Citera
2021-04-19, 23:03
Medlem
Citat:
Lägger mitt hopp till att åklagarna lägger fram en så övertygande slutplädering, som verkligen visar på hur SD agerar. Vem han är bakom smilet. Vad han är beredd att göra för att vinna och ha rätt.
Det är åklagarna det hänger på.
De måste lägga fram och knyta ihop indicierna och visa hela kedjan, utan svammel och teknikstrul.
Jag förstår att det är knepigt att sammanfatta alla märkliga konstiga händelser, utan att låta som om man fårt en stroke, det är så enormt mycket. Svårt att få grepp om, annat än att det är SD som ska dömas för mord.
De andra kålsuparna får de ta itu med efter domen.
Sålänge SD är "fri" vågar ingen stå upp och berätta vad de vet.
Det kan ju vara så att de inte ens inser att de är brickor i SDs spel. Utbytbara
men snälla du du verkar tro att det rör sig om en yrkeskriminell gängmedlem i ett förortsgäng eller motorcykel dito. Det rör sig om en tidigare ostraffad 45 åring. Det är ytterst ovanlig att man blir förstagångsförbrytare för grov brottslighet i den åldern och om man blir det är det i regel en engångsföreteelse i affekt. Om SD
är skyldig och om han blir frikänd är det knappast någon som behöver vara rädd för honom.
Citera
2021-04-19, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Lenas barn ska givetvis avvakta hovrättsdomen om sd blir dömd där så behöver de ju inte känna någon rädsla på bra många år blir han frikänd så måste de acceptera att han är bedömds som oskyldig
Nej, de måste inte acceptera.
Det du säger om att barnen inte behöver känna rädsla på bra många år om han döms?!
Jag tror inte att de kommer känna sig orädda någonsin.
Deras grundtrygghet är föralltid rubbad.
Citera
2021-04-19, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
men snälla du du verkar tro att det rör sig om en yrkeskriminell gängmedlem i ett förortsgäng eller motorcykel dito. Det rör sig om en tidigare ostraffad 45 åring. Det är ytterst ovanlig att man blir förstagångsförbrytare för grov brottslighet i den åldern och om man blir det är det i regel en engångsföreteelse i affekt. Om SD
är skyldig och om han blir frikänd är det knappast någon som behöver vara rädd för honom.
Av det som framkommer gällande SDs personlighet, hur han bedrar och lurar dem som står i hans väg gör att jag anser honom som gravt störd och ytterst farlig. Särskilt nu, när tärningen är kastad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in