2021-04-19, 20:11
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Varför ska de göra det? Polisen gick tidigt ut med att det var ett s.k. personligt mord. Ingen random killer m.a.o. Det var bara Lena som mördaren var ute efter. Det är knappast bara fam. Davidsson som inte låser in barnen och skaffar vakthund.
Ok, så påsmannen och huvamannen skrevs av direkt, det visste jag inte. Vet du rent av när det skedde?
Citera
2021-04-19, 20:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ok, så påsmannen och huvamannen skrevs av direkt, det visste jag inte. Vet du rent av när det skedde?

Du får fråga polisen varför de var så säkra redan från början om att GM och Lena kände varandra och att det var ett personligt mord.
Citera
2021-04-19, 20:17
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
De där hoppråttorna är nog inte så farliga, nej...

Det är lika paradoxalt som när HD eldar på om hur instabil och läskig LW är, man vet aldrig vad hon tar sig till dramatiserar hon om.
Men flyttar med döttrarna så nära det går är inga problem.

SD är inget farlig alls, han vill bara minska hennes lidande.
En bra pappa som drar näven genom väggen bredvid sitt barn och har inspelat förhör för att samla bevisning.

"FI: Hur är han då?
H: Han är världens goaste kille som ställer upp för allt och alla."

När han är ett jävla weirdo över centimetrar vart de ska få röra sig kring kaninburarna så lyckas hon även säga att "(..) det va mycket frustration hos T över (suckar) jag ska inte säga att det är över Stefan men hon låter ofta sin frustration gå ut över Stefan och hon förstorar upp saker eh och dom blir frustrerade på varandra (..)"

Hon är ett barn.
Han är ju helt vrickad de där dagarna mot just T.
Jag orkar inte med sånt här mjäkigt trams när barn drabbas.
Hon kan uppenbart ta i med hårdhandskarna i andra lägen och sätta press på honom.

Lite får man allt offra om man vill ställa till det!
HD menade ju att LW ogillade arrangemanget ännu mer än HD, så atteh... 😏
Citera
2021-04-19, 20:20
Medlem
Citat:
Det finns i början av tråden. Jag minns tydligt att bl.a. NA skrev att det handlade om ett svartsjukedrama. Har du glömt det?

Nu försöker du sprida trådsanningar igen.
Polisen har inte gått ut och sagt att människor i kvarteret inte behöver vara rädda för en lös mördare.
Hur skulle dom kunna göra det, är du helt från vettet!?
Att vissa poliser tror ett och annat är en annan sak, att det är ett svartsjukedrama är väl troligt.

Nejdu, de flesta är rädda för en lös mördare, bara mördaren själv och hans medhhälpare känner ingen fruktan.
Citera
2021-04-19, 20:25
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nu försöker du sprida trådsanningar igen.
Polisen har inte gått ut och sagt att människor i kvarteret inte behöver vara rädda för en lös mördare.
Hur skulle dom kunna göra det, är du helt från vettet!?
Att vissa poliser tror ett och annat är en annan sak, att det är ett svartsjukedrama är väl troligt.

Nejdu, de flesta är rädda för en lös mördare, bara mördaren själv och hans medhhälpare känner ingen fruktan.

Jaha, så de flesta tror alltså att SD är oskyldig. Det var något nytt. Du och bl.a. Fröken-Sverige har sagt att i princip alla i Örebro och i synnerhet Hjärsta vet att SD är mördaren. Vilket är av dem det? Tror folk att det är en random mördare lös eller att SD har gjort det?
Citera
2021-04-19, 20:26
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Du får fråga polisen varför de var så säkra redan från början om att GM och Lena kände varandra och att det var ett personligt mord.

Vilket alltså skulle betyda att både påsmannen och huvamannen, vilka dykt upp här i tråden ca hur många gånger som helst, avskrevs snabbt. Dåså.

Men om man nu, som SD, tycker att polisen och utredningen är, låt oss säga ”blåsta”, så kunde man ändå tro att polisen hade fel, och att det skulle kunna vara random galning, och att man därför skulle vara på sin vakt.
Citera
2021-04-19, 20:29
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Jaha, så de flesta tror alltså att SD är oskyldig. Det var något nytt. Du och bl.a. Fröken-Sverige har sagt att i princip alla i Örebro och i synnerhet Hjärsta vet att SD är mördaren. Vilket är av dem det? Tror folk att det är en random mördare lös eller att SD har gjort det?

De tror inte att SD är oskyldigt, men de vet att han är lös.

Så läste jag inlägget från Sh.Holmes.
Citera
2021-04-19, 20:31
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
De tror inte att SD är oskyldigt, men de vet att han är lös.

Så läste jag inlägget från Sh.Holmes.

Folk behöver knappast vara rädda om de vet att SD är mördaren. Då vet man att han hade motiv att döda endast Lena. Det är inte en random mördare lös som dödar random människor. Herregud. Tänk efter lite...
Citera
2021-04-19, 20:33
Medlem
Citat:
Det är alltså förståeligt att LW inte agerade förnuftigt och rationellt p.g.a. SD men inte när HD inte agerar förnuftigt och rationellt? Vilken dubbelmoral. Antingen är båda kvinnor ett offer för den djävulske SD eller ingen av dem. Ni får nog bestämma er där. Det går inte att både äta och ha kakan kvar.

Du som jobbat som profiler på FBI och även bedriver något slags forskning, vilken profil skulle du säga att LWs baneman har?
Citera
2021-04-19, 20:34
Medlem
Citat:

Du, försök höja dig över dagisnivå, jag vill inte tro att du är så ointelligent som du låter.

Ja de flesta tror att Stefan är en psykopat mördare och att psyksjuka Hd täcker upp åt honom. Men folk är rädda då han kan mörda igen, inget vet hur rubbad han är.

Och, POLISEN har aldrig gått ut och sagt att ingen behöver vara rädd för en mördare!
Du ljuger ogenerat och resonerar lika skevt och sjukt som pip stefan.
Citera
2021-04-19, 20:40
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Du, försök höja dig över dagisnivå, jag vill inte tro att du är så ointelligent som du låter.

Ja de flesta tror att Stefan är en psykopat mördare och att psyksjuka Hd täcker upp åt honom. Men folk är rädda då han kan mörda igen, inget vet hur rubbad han är.

Och, POLISEN har aldrig gått ut och sagt att ingen behöver vara rädd för en mördare!
Du ljuger ogenerat och resonerar lika skevt och sjukt som pip stefan.

SD lär knappast döda random människor. Psykopater eller ej.Han ville döda Lena. Om han är GM vilket det mesta tyder på.

Det är bara att välja.Antingen vet folk att SD är mördaren och således behöver de inte frukta någon som dödar random människor. Eller så tror de att SD är oskyldig och det kan vara en random mördare lös och då har de något att frukta.

Vilket av alternativen är det?
Citera
2021-04-19, 20:43
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Folk behöver knappast vara rädda om de vet att SD är mördaren. Då vet man att han hade motiv att döda endast Lena. Det är inte en random mördare lös som dödar random människor. Herregud. Tänk efter lite...

Aha. Så han vet att ingen vet nåt och aldrig kommer att prata bredvid mun... Har det aldrig hänt att ett första mord leder till ett andra?

Jag hade INTE känt mej bekväm att bo granne med honom, och särskilt inte om jag vittnat i TR. Jag hade känt mej väldigt orolig att plötsligt se hans nuna utanför mitt fönster, för att han är SD, för att han kan, för att det är just sånt just SD gör.

Jag skulle inte vilja jobba med honom, åka bil med honom, geocacha med honom. Jag skulle inte ens vilja bo i samma område som han.

Men, det är jag det. Tror du att han är hela Örebros lilla älskling så kan du fortsätta tro det.

Vem vet vad han återigen (?) kan ta sej till om han blir tillräckligt trängd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in