2021-04-19, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelmutLundgren
Saxat från AB: "Karl-Erik Nilsson menar att alla inblandade visste insatserna.

– Det har varit uppe tidigare, deltar man i det här har man lämnat familjen fotboll. Det är en ren konsekvens. Med dagens regelverk kan man inte spela i landslaget och delta i Super League, säger han"

Är det någon som har info om hur regelverket ser ut? Varför skulle man inte kunna spela i Super League och sitt respektive landslag som han säger?

Kan sätta rätt mycket på att det där enbart är nonsens. Tragiskt att Aftonbladets reporter inte ställde någon följdfråga på det uppseendeväckande påståendet.

Jag kan inte påstå att jag lusläst reglerna, men jag tror åtminstone att jag läst relevanta delar och hittar inget som ger stöd åt påståendet: https://resources.fifa.com/image/upload/commentary-on-the-rules-governing-eligibility-to-participate-for-representative-.pdf?cloudid=ro8mje8 vw98yp3rvfbmi
Citera
2021-04-19, 19:19
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hur mycket mutade Spurs till sig för att bli med i gänget är frågan. Topplag efter topplag sedan Spurs! Kommer ju bli som Malta i VM.
Haha, sant. Lol!

Men ärligt talat, så tror inte jag att ESL kommer att ske.

Men UEFA/FIFA förtjänar att få sig en smäll på käften.
Citera
2021-04-19, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
På vilket sätt? Ge mig en ordentlig förklaring hur jag kan anses såsom "plast" som följt och avgudat LFC, i vått och väldigt torrt i stundom, i snart 40 år? Allt sedan jag var på plats på The Kop och fick träffa Ian Rush i egen hög person. Hur faan är detta "plast", enligt dig/er?!

Följt kan jag köpa...men avgudat en klubb som kommer ifrån en stad du inte har förankring i? Nja...engelska klubbarna har alltid vart stora genom historien, och det är därför man drar till sig turister som stödjer laget enbart eftersom att det är ett varumärke runtom i världen. Allt annat än ett lokalt lag i en hyfsad liga är enligt mig lite plastigt om man inte har någon anknutning till antingen staden eller laget.
Citera
2021-04-19, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derauto
Fina titlar har Everton, Nottingham Forest och liknande med, det gör dom inte till storklubbar.

Tottenham är väl inte heller någon absolut toppklubb men de är de senaste 10-15 år långt före Arsenal. Arsenal hamnar väl helt ärligt inte ens i top 50 när det gäller resultat de senaste 50 åren. Betydelselösa klubbar som schalke, lyon, leicester men även "nykomlingar" som psg och red bull leipzig är hästlängder före.

Det enda Arsenal har mer av än dessa 50-60 klubbar är stor fanskara i Kina, Sydkorea och Indonesien. Detta pga aggressiv reklamkampanj.

Wow, håll dig till La Liga. "Tottenham långt före Arsenal de senaste 15 åren" är det mest korkade jag läst på Flashback och då läser jag drogforumet för skojs skull...
Citera
2021-04-19, 19:21
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Kan sätta rätt mycket på att det där enbart är nonsens. Tragiskt att Aftonbladets reporter inte ställde någon följdfråga på det uppseendeväckande påståendet.

Jag kan inte påstå att jag lusläst reglerna, men jag tror åtminstone att jag läst relevanta delar och hittar inget som ger stöd åt påståendet: https://resources.fifa.com/image/upload/commentary-on-the-rules-governing-eligibility-to-participate-for-representative-.pdf?cloudid=ro8mje8 vw98yp3rvfbmi

Vad menar du, att man inte kan stoppa spelare från landslaget? Klart dom kan. They just did.

Med all rätt
Citera
2021-04-19, 19:24
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZodiacX
med dom mest hängivna fansen
Camp Nou, känt för sina hängivna och oxtokiga fans. Man klappar i takt, röker ciggar och tar smyg-bilder på tjejer med stringen som sticker upp ur jeansen.

Spanien är ett jävla u-land.

Liverpools enda existensberättigande är fan billigt heroin. Har aldrig vänt så fort i min uppfattning om en person som Thatcher efter att ha jobbat i Liverpool i ett par månader. Den staden borde ha dött.
Senast redigerad av Bornet 2021-04-19 kl. 19:26.
Citera
2021-04-19, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
På vilket sätt? Ge mig en ordentlig förklaring hur jag kan anses såsom "plast" som följt och avgudat LFC, i vått och väldigt torrt i stundom, i snart 40 år? Allt sedan jag var på plats på The Kop och fick träffa Ian Rush i egen hög person. Hur faan är detta "plast", enligt dig/er?!

Det spelar ingen roll vilken kändis du har träffat eller hur många år sedan du började titta på tipsextra. Hela den här ”fotbollskulturen” ni alla gaggar om bygger på lokala supportrar. Ni icke-lokala är det som förkroppsligar kommersialiseringen och därmed denna utveckling som vi ser nu med Super League och liknande.

Hur kan ni inte se ironin här, dvs att ni gråter över något ni själva är med och orsakar?
Senast redigerad av Einzelgaenger 2021-04-19 kl. 19:29.
Citera
2021-04-19, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Haha, sant. Lol!

Men ärligt talat, så tror inte jag att ESL kommer att ske.

Men UEFA/FIFA förtjänar att få sig en smäll på käften.

Det kommer att ske. Finansieringen är klar, kontrakt är skrivna, och utrullningen kommer att ske i augusti.
Citera
2021-04-19, 19:27
Medlem
HelmutLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Vad menar du, att man inte kan stoppa spelare från landslaget? Klart dom kan. They just did.

Med all rätt

Visst kan dom stoppa spelare men jag undrar mer var i Regelverket det stod (som inte är inskrivet i efterhand) att spelare inte får delta i en turnering som inte UEFA/FIFA har hittat på?

Enligt dessa regelverk då så får inte t.ex. Messi delta i en skojturnering på grabbens skola så som typ föräldrar vs. fakulteten.
Senast redigerad av HelmutLundgren 2021-04-19 kl. 19:31.
Citera
2021-04-19, 19:29
Medlem
dovAkins avatar
Har dem sagt när beslut ska vara taget? Alltså att starta ESL
Citera
2021-04-19, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough

Med all rätt

I enlighet med vilken regel?
Det finns exempelvis ingen regel som säger att man måste representera en klubb som tillhör en FA.
Citera
2021-04-19, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Följt kan jag köpa...men avgudat en klubb som kommer ifrån en stad du inte har förankring i? Nja...engelska klubbarna har alltid vart stora genom historien, och det är därför man drar till sig turister som stödjer laget enbart eftersom att det är ett varumärke runtom i världen. Allt annat än ett lokalt lag i en hyfsad liga är enligt mig lite plastigt om man inte har någon anknutning till antingen staden eller laget.
Ja du måste känna dig riktigt stolt över att stå där på ''strandvallen'' i vått och torrt livet ut med din halsduk. Riktigt trogen fotbollssupporter!

Nej men i ärlighetens namn man får fan hålla på vilket lag man än vill , svensk fotboll suger kuk så det är väl självklart att man hejar på något lag i fotbollens finrum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in