2021-04-19, 17:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Låter fint ,men i verkligheten så är det inte lika vackert, hur många dödsbäddar har du suttit vid?
Sista patienten jag satt vi hade en njursjukdom, hen hade säkert levt 6 månader med fortsatt dialys,men det blev helt enkelt för dyrt , patienten behövde transporteras långa sträckor med ambulans, man bestämde att ingen mer dialys skal ges och gav istället en palliativ slutvård, patienten fick helt enkelt torka ut och dö, givetvis med morfin för att få ett värdigt avslut.
Då får du gärna bevisa att behandlingen avbröts på grund av att den blev för dyr och inte för att patienten skulle slippa plågas till döds med långa ambulansresor och resultatlösa behandlingar istället för att få dö i lugn och ro.

Eller var det du som gjorde bedömningen att patienten skulle överleva men det var för dyrt?
Citera
2021-04-19, 17:53
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
420 på IVA nu.

https://platz.se/coronavirus/

Det är makalöst, enbart en idiot gör om samma misstag gång på gång och förväntar sig ett annorlunda resultat. Vår icke-strategi briljerar igen!

Ser att Tegnell dragit i sig Astravaccinet, det är nog den första bra saken han gjort, föregå med gott exempel.
Citera
2021-04-19, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Då får du gärna bevisa att behandlingen avbröts på grund av att den blev för dyr och inte för att patienten skulle slippa plågas till döds med långa ambulansresor och resultatlösa behandlingar istället för att få dö i lugn och ro.

Eller var det du som gjorde bedömningen att patienten skulle överleva men det var för dyrt?
patienten hade samma värden när beslutet togs som hen hade haft det sista året, du får ju dra dina egna slutsatser.

Kan ju tillägga att patienten var min bror, så jag vet exakt sjukdomshistorien och jag ifrågasatte så klart att varför behandlingen skulle avslutas då och där.
Senast redigerad av givemeyourmoney 2021-04-19 kl. 17:59.
Citera
2021-04-19, 17:59
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Den här tråden är en parodi på sig själv vid det här laget.

Snart, SNART, S.N.A.R.T, kommer det bli katastrof. Inte än. Men snart.

Ja tråden blir tyvärr värre och värre för varje dag. Går inte in så ofta som förut, men den är ju nästintill på samma nivå som för över ett år sen. Katastroftankarna försvinner aldrig.
Citera
2021-04-19, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Verkar vara Sverige och Danmark som är snabba med morfinet medan Norge och Finland gör allt för att rädda de äldre av dessa enorma skillnader att döma.

Säger inte att detta stämmer, men man kan ju faktiskt tänka lite kring vad som är mest humant egentligen....Det är ju irrelevant i praktiken, då vården väl alltid skall försöka rädda liv, men....Om man är 93 år och får välja mellan att somna in med en morfin-dimma, eller att kanske leva till 95 med ev.skadade lungor....Som sagt, irrelevant i praktiken. Men fundera får man ju....
Citera
2021-04-19, 18:01
Avslutad
Citat:
patienten hade samma värden när beslutet togs som hen hade haft det sista året, du får ju dra dina egna slutsatser.

Kan ju tillägga att patienten var min bror, så jag vet exakt sjukdomshistorien och jag ifrågasatte så klart att varför behandlingen skulle avslutas då och där.
Ja, anhöriga brukar göra det. Det betyder inte att anhöriga har rätt.
Citera
2021-04-19, 18:02
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Vilka mutationer är det som kan vara dominerande inom någon månad?

Den Sydafrikanska och den Indiska B.1.617

Den sydafrikanska varianten nådde 7% i Västra Götaland för snart två veckor sedan. Den Indiska varianten visar i Indien på en kraftig undanträngningsefekt på den smittsamma brittiska varianten B.1.1.7. Den senare (Indiska) är ännu inte bekräftad i Sverige, men i våra grannländer.

Indiska:
http://images.hindustantimes.com/images/app-images/2021/4/p7-16apr.jpg
Senast redigerad av LeeVan 2021-04-19 kl. 18:06.
Citera
2021-04-19, 18:03
Medlem
Citat:
Ja, anhöriga brukar göra det. Det betyder inte att anhöriga har rätt.
rätt i vad då!
Citera
2021-04-19, 18:04
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Ja just det!

Tallinger ja. En riktig klippa.. NOT!
Rättshaverist ut i fingerspetsarna..

Han flyttade till Danmark va? Undrar om han gräver i hur danskarna kunde vara ännu mer effektiva i sin avlivning!? De kanske körde samtidigt med minkarna?

Utjagad från landet av våra kära myndigheter.

Säger man emot regeringen och dess svansar i Sverige så blir det häxjakt. Se bara de 22 forskarna som ifrågasatte Tegnell och hur de vart utmålade i media.

Vilket är en typisk taktik från vänstern. Dagens sosse regering har gjort att Sverige liknar mer ett lyxigt Nordkorea.
Citera
2021-04-19, 18:05
Avslutad
Citat:
rätt i vad då!
I att deras anhöriga får fel behandling.
Citera
2021-04-19, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är korrekt, ingen är dömd för det, men likt förbannat fick de morfinsprutan vare sig de behövde eller ej, i mina ögon och många andras en regelrätt avlivning. Det hjälper inte att kalla mig häxmästare heller då det inte förändrar faktumet. Jag tycker vi lägger ner diskussionen, då du vill ha något som inte finns i dagsläget.
Ja jag kallar sådant här för häxmästeri när man kommer med anklagelser om att avlivning skulle ha skett fastän det inte finns den minsta juridiska substans att så skulle ha skett.

Dessvärre försvann inte häxmästeriet på 1600-talet utan konspirationsteoretiker har fått sitt uppsving i och med sociala mediers tillkomst.
Citera
2021-04-19, 18:11
Medlem
Citat:
I att deras anhöriga får fel behandling.
det var ingen som ifrågasatte behandlingen, utan vi ifrågasatte varför den skulle upphöra just där och då, svaret var att dom brukar ge anhöriga en tid med sin nära och kära,alltså i andra ord så får det kosta men inte hur mycket som helst ,man sätter en gräns.
Senast redigerad av givemeyourmoney 2021-04-19 kl. 18:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in