• 1
  • 2
2021-04-19, 00:23
Medlem
Finns det några här som funderat över att maxa sitt namn när man ändå sitter jävligt djupt ner i lån träsket. Med det menar jag att belåna sig själv över öronen via sitt personnummer.
Citera
2021-04-19, 01:59
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Då får du flytta till Burma sen så inte myndigheterna kan spåra dig. Lycka till förresten med att få lånen tror inga banker är så dumma i huvudet att dem bara skulle låna ut multum till dig om du redan har det taskigt ekonomiskt
Citera
2021-04-19, 02:18
Medlem
Hur hade du tänkt att det skulle gå till? De flesta seriösa långivare gör en UC.
Citera
2021-04-19, 03:25
Medlem
Clas.Ohlsson.453 jag förstår inte riktigt vad menar med att flytta till Burma. Det var kanske ett skämt?
Varför skulle myndigheten spår dig för att du lånade pengar som du inte kan betala tillbaka pga förändrad ekonomisk situation? Sen tror jag att du överskattar banken, jag skulle säga att bankernas girighet begränsar deras rationella tänkande. Det skulle inte vara några som helst problem att låna en del pengar. Men givetvis inte multum.

Men jag tror jag förstår vad du försöker säga.

Självklart blir det ett nytt liv om man skulle vilja maxa sig själv. Det medför helt klart begränsningar i det vanliga livet man är van vid. Det är helt klart intressant att prata om hur det skulle begränsa livet men samtidigt öppna upp några nya dörrar.
Citera
2021-04-19, 03:28
Medlem
tjugofemore Självklart blir det praktiskt taget omöjligt att maxa sig själv om man redan fått sig anmärkning sedan tidigare. Då syns det i UC och det blir inga mera lån. Jag pratar om stadiet innan du lyckats dra på dig en anmärkning.
Citera
2021-04-19, 03:32
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombato
Clas.Ohlsson.453 jag förstår inte riktigt vad menar med att flytta till Burma. Det var kanske ett skämt?
Varför skulle myndigheten spår dig för att du lånade pengar som du inte kan betala tillbaka pga förändrad ekonomisk situation? Sen tror jag att du överskattar banken, jag skulle säga att bankernas girighet begränsar deras rationella tänkande. Det skulle inte vara några som helst problem att låna en del pengar. Men givetvis inte multum.

Men jag tror jag förstår vad du försöker säga.

Självklart blir det ett nytt liv om man skulle vilja maxa sig själv. Det medför helt klart begränsningar i det vanliga livet man är van vid. Det är helt klart intressant att prata om hur det skulle begränsa livet men samtidigt öppna upp några nya dörrar.
Lär gå rätt fort ner i träsket, för de kollar ju upp ens tidigare deklarationer och utgår från ens framtidsprospekt, så utan jobb utom det senaste året så är du rätt körd i fråga om att få lån beviljat

Sedan (utöver det) kan ju du givetvis ta bolån i obegränsad mängd om du tar alla inom en kort intervall, tror jag.

Har funderat på tanken, att ta några miljoner, investera i material, för att sedan lämna landet och inte komma tillbaks, varför jag inte gör det? för att jag har ett liv i Sverige.
Citera
2021-04-19, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Sedan (utöver det) kan ju du givetvis ta bolån i obegränsad mängd om du tar alla inom en kort intervall, tror jag.

Har funderat på tanken, att ta några miljoner, investera i material, för att sedan lämna landet och inte komma tillbaks, varför jag inte gör det? för att jag har ett liv i Sverige.
Bolån i obegränsad mängd?
Några miljoner i material?
Utveckla är du bussig 👍
Citera
2021-04-19, 07:13
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombato
Finns det några här som funderat över att skin maxa sitt namn när man ändå sitter jävligt djupt ner i lån träsket. Med det menar jag att belåna sig själv över öronen via sitt personnummer.
En kortsiktig och väldigt dålig lösning. Du kommer att bli äldre och då kommer skulderna finnas kvar. Gör istället upp en plan med dig själv där du slutar spela och missbruka. Det är hårt i början men förändringar kan göra ont ett tag.
Kämpa!!!
Citera
2021-04-19, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
En kortsiktig och väldigt dålig lösning. Du kommer att bli äldre och då kommer skulderna finnas kvar. Gör istället upp en plan med dig själv där du slutar spela och missbruka. Det är hårt i början men förändringar kan göra ont ett tag.
Kämpa!!!
Om man håller sig undan så preskriberas skulderna efter 10år 👍
Citera
2021-04-19, 09:55
Medlem
Tänker på ett av de första programmen i Lyxfällan när två ungdomar gjorde så och flyttade till USA, efter ett år så ångrade de sig och ville tillbaka till Sverige...

Antagligen så blir det svårare för varje år att hålla sig gömd. Bankernas internationella samarbete ökar och det finns en stor risk att banken överlåter fordran på en lokal aktör.

Har du en skuld till den Svenska banken på 100 000 så kan det ju vara värt att överlåta den på en bank i Bolivia och de delar 50/50 på skulden...

Det är få länder som tycker att denna typ av bedrägerier är ok så man får nog räkna med att lagstiftningen kan ändras och det är inte alls säkert att preskription av skulder kommer att vara standard i framtiden. Och det räcker som sagt att banken får reda på din nya adress och skickar en räkning för att det ska bli 10 nya års preskription.

Räkna med att ditt nya hemland anger din adress med viss regelbundenhet. Medför att du aldrig mer kommer att kunna flytta till Europa i alla fall. Och dessutom stor risk att skulden överlåts till en bank i det aktuella landet...
Citera
2021-04-19, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Och det räcker som sagt att banken får reda på din nya adress och skickar en räkning för att det ska bli 10 nya års preskription.
Stämmer verkligen detta? Eller är det som vanligt , att folk pratar från röven här på Flashback. Preskiptionsavbrott sker vid delgivning. Att få ett brev i en brevlåda är inte en delgivning som leder till preskiptionsavbrott.
Citera
2021-04-19, 11:14
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD

Jaså det tror du? Hade man kunnat få ut en fem bolån på 1.5-2 miljoner så hade det varit en ickefråga, bara att dra direkt och leva på utdelningen. Du är lite pantad så jag ska va tydlig, det funkar inte så.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in