Citat:
Ursprungligen postat av
Bombato
Clas.Ohlsson.453 jag förstår inte riktigt vad menar med att flytta till Burma. Det var kanske ett skämt?
Varför skulle myndigheten spår dig för att du lånade pengar som du inte kan betala tillbaka pga förändrad ekonomisk situation? Sen tror jag att du överskattar banken, jag skulle säga att bankernas girighet begränsar deras rationella tänkande. Det skulle inte vara några som helst problem att låna en del pengar. Men givetvis inte multum.
Men jag tror jag förstår vad du försöker säga.
Självklart blir det ett nytt liv om man skulle vilja maxa sig själv. Det medför helt klart begränsningar i det vanliga livet man är van vid. Det är helt klart intressant att prata om hur det skulle begränsa livet men samtidigt öppna upp några nya dörrar.
Lär gå rätt fort ner i träsket, för de kollar ju upp ens tidigare deklarationer och utgår från ens framtidsprospekt, så utan jobb utom det senaste året så är du rätt körd i fråga om att få lån beviljat
Sedan (utöver det) kan ju du givetvis ta bolån i obegränsad mängd om du tar alla inom en kort intervall, tror jag.
Har funderat på tanken, att ta några miljoner, investera i material, för att sedan lämna landet och inte komma tillbaks, varför jag inte gör det? för att jag har ett liv i Sverige.