2021-04-19, 00:06
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Det verkar således som att det inte finns något beslut, varken om avslag eller bifall.

Ett beslut är taget 3 mån efter att ansökan om god man kom in.
Beslutet blev att det inte går, att interremistiskt besluta om god man för Esbjörn.
Läkarutlåtande som styrker uppgifterna om behov av god man, saknas i underlaget.
Trots att detta efterfrågats har ingen dokumentation som styrker behov av god man ännu inlämnats.

Har läst MPLs ansökan som hon tillsammans med generalfullmakten, lämnade in och förordade sig själv som god man i.
Men Esbjörn fick senare lämna in en själv, då man måste vara villig att ha god man.
Har läst beslutet att inte interremistiskt besluta om god man, bevis saknades för detta.
Tror det var något om att ansökan nästa gång ska behandlas i Uppsala, dom hänsköt den dit.
2021-04-19, 00:47
Medlem
nova68s avatar
Många av dom dokument som funnits är borta, så man får leta i hjärn vindlingarn efter orden.
Men ja de är ett beslut taget, om att det inte ens går att ta ett interremistiskt beslut.
Det finns inget akut behov då inget styrker behovet av god man, annat än egna uppgifter.

Sen är det en juridisk skrivning som betyder:
Skicka förnyad ansökan till Uppsala tingsrätt om god man, vi ger inte god man utan bevis.
Skickat det dit, ni bor ju där stör inte oss!

Tingsrätten kan då fatta ett interimistiskt beslut om god man eller förvaltare i
de fall ett slutligt beslut inte kan ges omedelbart.

Det ansöktes om ett interremistiskt beslut.
Här förklaras när ett sånt akut beslut behövs.

"Som exempel på en situation där detta kan bli aktuellt kan nämnas att den enskilde riskerar att vräkas från sin bostad eller av oförstånd utnyttjas ekonomiskt, t.ex. luras att ge bort hela sin pension eller banktillgodohavande och därmed kommer att sakna medel till sin försörjning.
Texten är i sin helhet hämtad från SKL cirkulär 2001:32."
2021-04-19, 01:01
Medlem
Kan Ersbjörn bara inte dra? Fattar man inte vad det innebär att skriva på papper i en bostadsaffär ja då kanske det är lika bra att man hamnar på hemmet istället. Är han ens kapabel att betala sina räkningar?

Inget fan av Ebba men jag tycker det suger hur Esbjörn o co sköter det här. Var en man och stå för dina handlingar. Du har sålt rucklet så stick och brinn. Gråt inte ut i media som någon jäkla feminist

Jävla gnällspik
Senast redigerad av Prismatix 2021-04-19 kl. 01:05.
2021-04-19, 01:13
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prismatix
Kan Ersbjörn bara inte dra? Fattar man inte vad det innebär att skriva på papper i en bostadsaffär ja då kanske det är lika bra att man hamnar på hemmet istället. Är han ens kapabel att betala sina räkningar?

Inget fan av Ebba men jag tycker det suger hur Esbjörn o co sköter det här. Var en man och stå för dina handlingar. Du har sålt rucklet så stick och brinn. Gråt inte ut i media som någon jäkla feminist

Jävla gnällspik

Första riktiga inlägget på länge!

"Gråt inte ut i media som någon jäkla feminist"
Esbjörn fattar precis vad han skrev på.
Han är en riktig hästskojare, inte ens Majkgård litar ju på honom.
Senast redigerad av lillen-68 2021-04-19 kl. 01:16.
2021-04-19, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Det var fel innan tydligen, han bor inte i 1002, det väl det förut om jag inte minns fel
I Västerås stämmer lägenhetsnumret Hur har han råd med avgifter??
2021-04-19, 07:52
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Men va är det här?
Nu har Esbjörn bytt lägenhetsnummer och våning helt plötsligt!
Något är inte riktigt som det ska här.....
Han blev felaktigt skriven i en helt orelaterad lägenhet. Ttillrättat nu. Varför vet jag inte men ett skrivfel ligger nära tillhands som förklaring.
2021-04-19, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prismatix

Jävla gnällspik

Jag tror inte det är han som bet media komma så han kan få gråta ut.
Jag tror det är pensionatsgänget och RO gruppen som slagit på trumman i hat mot Ebba och dessa har fått Esb at ta emot media i deras lokaler och sitta där med pensionatstantetn övervakandes. Jag tror inte han skulle ha larmat media själv.
2021-04-19, 08:17
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
I Västerås stämmer lägenhetsnumret Hur har han råd med avgifter??

Nja det är lite underliga saker i Västerås också gällande den BR.
Han skrev sig på det lgh numret i Jan 2014.
Han har varit skriven på andra platser tidigare, fast han ska ha haft den i ,45år.
Binninge påstod på en direkt fråga om Esbjörn sålt BR, att Esbjörn hade avyttrat sin hyreslägenhet i Västerås?
2021-04-19, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Men va är det här?
Nu har Esbjörn bytt lägenhetsnummer och våning helt plötsligt!
Något är inte riktigt som det ska här.....

"Omflyttningen" i Uppsala har varit uppe tidigare. Också det märkliga i att det inte fanns någon skriven i lgh 1002 i Västerås. T.ex. i ett inlägg av mig den 28 mars.

OBS. Jag har inte kollat upp om det numera har skrivit sig någon i Västeråslägenheten.

Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Fullmaktsgeneralen skrev antagligen fel lägenhetsnummer när hon tvångsförflyttade Esb till Uppsala. De två ungdomarna som bor i lgh 1002 har förmodligen tröttnat på att ha en felaktigt skriven 81-åring i sin lägenhet och klagat på detta.

Det är lite underligt att det ännu inte är någon skriven i Esbs gamla lägenhet i Västerås. Om den var i behov av att renoveras borde det vara klart vid det här laget. En annan anledning kan dock vara att det bor någon där som har skyddade uppgifter. Kanske någon av fullmaktsgeneralens skyddslingar?
2021-04-19, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
"Omflyttningen" i Uppsala har varit uppe tidigare. Också det märkliga i att det inte fanns någon skriven i lgh 1002 i Västerås. T.ex. i ett inlägg av mig den 28 mars.

OBS. Jag har inte kollat upp om det numera har skrivit sig någon i Västeråslägenheten.

Var det inte nånting om at de inte lyckades fä Esb till fullmakt och att "ta hand om" honom när han stod skriven på sin fd adress och de flyttade honom till Uppsala lägenheten för at genomföra fullmaktsskrivereirna bättre där med god man mm?
Kan vara något jag fått om bakfoten.
2021-04-19, 08:44
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Var det inte nånting om at de inte lyckades fä Esb till fullmakt och att "ta hand om" honom när han stod skriven på sin fd adress och de flyttade honom till Uppsala lägenheten för at genomföra fullmaktsskrivereirna bättre där med god man mm?

Om man inte är riksdagsledamot så skall man vara folkbokförd på den adress där man har sin huvudsakliga dygnsvila.

I Barry Karlssons utredning så står det att Esb enligt Majkgård har bott hos henne de senaste 10 åren.

Anar vi lite fiffel här och vem bor i de andra lägenheterna?
2021-04-19, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba

Själva flytten från Västerås till Stockholm kan säkert ha diskuterats utifrån det du skriver. Jag kommer inte ihåg den diskussionen i alla sina detaljer.

Min reflektion den 28 mars grundades på att Esb först skrevs i lgh 1002 i Uppsala tillsammans med ett ungt par. Någon (fullmaktsgeneralen?) hade helt uppenbart skrivit fel lägenhetsnummer. Det ändrades till slut, sannolikt för att det unga paret upptäckte att en av grannarna hade skrivit sig i deras lägenhet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in