Citat:
Jag gillar inte den där hånfulla och nervärderande attityden mot sjuksköterskor och de som vårdar Covid patienter. De har slitit ett år.
En del som verkar förakta dess "pandemins hjältar" sitter och gnäller över att de inte får se sport på arenor eller dricka öl på puben hela natten och att de har förlorat ett år p.g.a. pandemin.
Jag kan tycka att det är orättvis och även själviskt.
En del som verkar förakta dess "pandemins hjältar" sitter och gnäller över att de inte får se sport på arenor eller dricka öl på puben hela natten och att de har förlorat ett år p.g.a. pandemin.
Jag kan tycka att det är orättvis och även själviskt.
Det håller jag med om. Det är mycket orättvist att låta missnöjet gå ut över vårdpersonalen. Det var inte vårdpersonalen som tyckte att det var en bra idé att översvämma Sverige med stora mängder smittbärare.
Citat:
Dom har riskerat att förlora mycket mer än bara delar av sitt liv. Det är inte riskfritt att arbeta på infektionsavdelningar, i synnerhet när det är brist på skyddsutrustning.
Citat:
De jobbar långa pass och är helt utslitna när de äntligen är lediga att de säkerligen inte skulle ha haft energi att dricka öl på puben eller sett på fotboll om de nu hade varit öppet.
De ser massa skit och är tvungen att ta beslut som ingen vill ta, att förminska det till att det skulle handla om att inte få ta långa fika raster är empati löst.
De ser massa skit och är tvungen att ta beslut som ingen vill ta, att förminska det till att det skulle handla om att inte få ta långa fika raster är empati löst.
Det har du rätt i. Den pressade situationen har tvingat vårdpersonalen att ta obehagliga beslut. Folkhälsomyndigheten borde skämmas för att dom har försatt vårdpersonalen i denna besvärliga situation. Varje gång vårdpersonalen har tvingats ta beslut att inleda paleativ vård, så är det Folkhälsomyndighetens dårskap som ligger bakom eländet.
Citat:
Ifall sjuksköterskorna önskar bull-fika, så borde jag ställa mig och baka. Mer vaniljbullar och äppelkakor till sjuksköterskorna.