2021-04-18, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Synd att inte PJs och LWs digitala konversationer finns med i den FUP vi kan läsa. Antar att de ligger i slasken. Utredningen har tydligen utgått från att GM hade en intim relation med henne? De har tydligen inte tänkt att GM kan vara någon som hon nobbade. Om han hackat hennes dator och sett alla andra sexuella relationer hon hade samtidigt som hon ljög för honom och sa att hon tyckte att män var jobbiga och att hon inte ville ha sex med honom så borde han ha blivit sårad och arg.
Jo då. De finns att läsa.
Citera
2021-04-18, 23:31
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Synd att inte PJs och LWs digitala konversationer finns med i den FUP vi kan läsa. Antar att de ligger i slasken. Utredningen har tydligen utgått från att GM hade en intim relation med henne? De har tydligen inte tänkt att GM kan vara någon som hon nobbade. Om han hackat hennes dator och sett alla andra sexuella relationer hon hade samtidigt som hon ljög för honom och sa att hon tyckte att män var jobbiga och att hon inte ville ha sex med honom så borde han ha blivit sårad och arg.

Han hade väl alibi. Lena borde ha satsat på honom.
Citera
2021-04-18, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
De som hittade Lena

Kan ha varit Aftonbladet Krim. Ska strax gå in och kolla.
Kan också vara från NA.se innan betalväggen kom upp.
Citera
2021-04-18, 23:37
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Skulle gärna höra vittnesmål från iaf HD och JG igen. Gärna från SOA också. Dessa 3 har säkert en del att tillföra rättegången.

Varför tror du att de skulle berätta något nu när de inte gjort det tidigare?
Citera
2021-04-18, 23:59
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Han hade väl alibi. Lena borde ha satsat på honom.

Alla tycker inte att det räcker som alibi att han var i Göteborg med sin dotter, och bodde på hotell.
Citera
2021-04-19, 00:02
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jo då. De finns att läsa.

Var? Jag hittar dem inte.
Citera
2021-04-19, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
De som hittade Lena

Tusan också! Nu lyssnar jag på www.aftonbladet.se/krim pod cast från i förrgår igen. Programmet är 51 minuter och jag orkar inte lyssna igenom hela en gång till, bara 25 minuter denna gång för att leta efter samtalet till 112 från de stackars personer som hittade Lena.

Måste vara någon annnanstans. Kanske på Youtube där jag också kollade igår. Kanske var det Prime Crime eller Rättegångs....nånting., men det var inte Rättegångspodden.

Återkommer.
Citera
2021-04-19, 01:11
Medlem
Citat:
Hur tänkte ÅK där? LW var mörkhårig och SD har inte 14 cm långt hår.
Lite objektivitet i varje fall, en åklagare ska ju lyfta fram både sådant som talar för och emot en misstänkt
Citera
2021-04-19, 01:33
Medlem
Citat:
Tusan också! Nu lyssnar jag på www.aftonbladet.se/krim pod cast från i förrgår igen. Programmet är 51 minuter och jag orkar inte lyssna igenom hela en gång till, bara 25 minuter denna gång för att leta efter samtalet till 112 från de stackars personer som hittade Lena.

Måste vara någon annnanstans. Kanske på Youtube där jag också kollade igår. Kanske var det Prime Crime eller Rättegångs....nånting., men det var inte Rättegångspodden.

Återkommer.

NA har lagt upp idag: 2021-04-18 20:15:57. De erbjuder även gratis läsning i trettio dagar för nattugglor om om man läser mellan kl. 00-06.

https://www.na.se/artikel/ogonblicket-da-lena-hittas-hor-det-hjartskarande-larmsamtalet-det-ar-en-kropp-det-ar-en-kropp
Citera
2021-04-19, 01:40
Medlem
Citat:

Återkommer.
Det var i NA och i aftonbladet krim
Citera
2021-04-19, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
NA har lagt upp idag: 2021-04-18 20:15:57. De erbjuder även gratis läsning i trettio dagar för nattugglor om om man läser mellan kl. 00-06.

https://www.na.se/artikel/ogonblicket-da-lena-hittas-hor-det-hjartskarande-larmsamtalet-det-ar-en-kropp-det-ar-en-kropp

Tack, då vet jag äntligen var jag hörde det. Det var mitt 2-handsalternativ.
Tycker att de på 112 svarade lite märkligt, men det är ju inget ovanligt...de kan låta totalt okänsliga med tanke på omständigheterna för personer såsom de som hittade Lena, det skick hon var i och hur de kände.
Senast redigerad av zilvereko 2021-04-19 kl. 02:14.
Citera
2021-04-19, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Så här skrev du zilvereko

Då svarade jag dig enligt nedanstående

Och från dig kommer då det nedanstående

Så mer specifikt, min käre zilvereko vad är det du inte förstår?

Förstår du inte att SD kan vara berättigat sur på åkl Åsa Hiding om han är oskyldig till mordet på Lena?
Att han beter sig och uttrycker sig omoget är ju knappast nån överraskning, åtminstone inte för oss som under de gångna åren "fått lära känna SD" (so to speak).

Men du förstår inte?

Nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in