2021-04-18, 21:13
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Med tanke på dödsmutationerna från Indien nu tycks ha parat sig med den livsfarliga djungelmutationen från Brasilen, samt den extremt smittsamma varianten från Storbritannien kan du mycket väl ha rätt.

Detta är bara början.
Citera
2021-04-18, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Nej jag trodde du menade vad du sade att du tyckte diskussionen här var "trams" och att det var dags att återgå till vanligt arbete men tydligen var det istället du som tramsade och inte alls hade för avsikt att lämna den diskussion du sade var trams. Synd, men sådant är livet.
Nu dömer jag dig ändå.
Missförstår man två gånger blir det så.
Men jag älskar dig ändå Bubben.
Citera
2021-04-18, 21:16
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Vaccinen kommer göra att livet sakta kommer återgå till det normala men viruset kommer cirkulera under resten av våra liv som så många andra virus av liknande slag. Fortsatt vaccinering och sakta avklingande farlighet kommer göra det till ett av många potentiellt farliga men inte längre förödande virus.

Och visst, det globaliserade livsmönstret är naturligtvis en av de mest prominent smittspridande aspekterna i vår samtid. Med tanke på att nya pandemivirus kan dyka upp kan man hoppas att vi nu röstar fram politiker som begriper att det inte är fascism att ha en mer genomtänkt gränsbevakning och med reaktionsförmåga när saker händer i omvärlden.

Jag tror folk sätter alldeles för stor tilltro till vaccinen. Normalt tar det tiotals år för att utveckla vaccin. Viruset kan mycket väl mutera så att vaccinen inte hjälper längre. Är det ens klarlagt att vaccinen har någon positiv effekt? Tycker det verkar tyst om det.
Citera
2021-04-18, 21:22
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag tror folk sätter alldeles för stor tilltro till vaccinen. Normalt tar det tiotals år för att utveckla vaccin. Viruset kan mycket väl mutera så att vaccinen inte hjälper längre. Är det ens klarlagt att vaccinen har någon positiv effekt? Tycker det verkar tyst om det.

Jag tror vaccinen hjälper mot de ursprungliga varianterna, men ju mer viruset muterat. Desto sämre lär ju vaccinen fungera. Speciellt Astras vaccin har ju visat sig ha extremt dålig effekt mot muterat virus. Vill minnas att det i en undersökning till och med visade siffror på att man blir lättare sjuk med Astras vaccin jmf med om man inte tagit något vaccin alls. Det har nog i så fall att göra med att vaccinerade personer tror att de är skyddade och därför lever mer oskyddat.

FHM stod ju tom igår och sa att vaccinerade kan krama barn-barnen. Livsfarligt att gå ut med något sådant i det läge vi nu befinner oss med hög smittspridning osv.
Citera
2021-04-18, 21:23
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Tror denna pandemi kommer hålla på i många år framöver. Dagens människor är så otrolig bortskämda så de kommer aldrig lära sig, de åker kors och tvärs över hela världen och umgås och festar och knullar hela tiden. Hoppas pandemin håller i sig i minst 3 år till.
Den är tekniskt sätt redan slut och är nu endemisk. Ingen domedag denna gången heller
Citera
2021-04-18, 21:26
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
I förhållande till hur tätbefolkat Sverige så är Sverige sämst.

Sverige är ett av världens mest urbaniserade länder. Spridningen sker där människor möts, inte hos älgarna i skogarna.

Det ändrar dock inte på det faktum att smittspridningsmyndigheten gjort ett dåligt jobb, framförallt under våren 2020.
Citera
2021-04-18, 21:28
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag tror vaccinen hjälper mot de ursprungliga varianterna, men ju mer viruset muterat. Desto sämre lär ju vaccinen fungera. Speciellt Astras vaccin har ju visat sig ha extremt dålig effekt mot muterat virus. Vill minnas att det i en undersökning till och med visade siffror på att man blir lättare sjuk med Astras vaccin jmf med om man inte tagit något vaccin alls. Det har nog i så fall att göra med att vaccinerade personer tror att de är skyddade och därför lever mer oskyddat.

FHM stod ju tom igår och sa att vaccinerade kan krama barn-barnen. Livsfarligt att gå ut med något sådant i det läge vi nu befinner oss med hög smittspridning osv.

Även de som redan har haft viruset lever mer oskyddat. Det gjorde dom redan i höstas. Körde själv flera stycken som sa att de hade varit smittade och sen friska och nu kunde festa.
Citera
2021-04-18, 21:30
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Den är tekniskt sätt redan slut och är nu endemisk. Ingen domedag denna gången heller

Nej det tror jag inte. Vi är fortfarande i tredje eller andra vågen.
Citera
2021-04-18, 21:35
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Nej det tror jag inte. Vi är fortfarande i tredje eller andra vågen.
Sverige har underdödlighet sedan vecka 5

https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-om-covid-19/statistik-relaterad-till-covid-19/

Vi hade knappt en andra våg värt namnet. It's over
Citera
2021-04-18, 21:35
Avslutad
Citat:
Tror denna pandemi kommer hålla på i många år framöver. Dagens människor är så otrolig bortskämda så de kommer aldrig lära sig, de åker kors och tvärs över hela världen och umgås och festar och knullar hela tiden. Hoppas pandemin håller i sig i minst 3 år till.

Tyvärr beredd att hålla med dig tror inte detta är över på ett tag.
Citera
2021-04-18, 21:40
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag är absolut ingen antivaxxer men det låter helt uppåt väggarna att inte berätta vad man skjuter in i folk.

Är detta verkligen sant!?

Det är klart att du får reda på det innan du vaccineras, det är bara så att du inte kan ta reda på vilket vaccin som erbjuds på vilken plats.
Det skulle ju innebära fritt val av vaccin, vilket inte är fallet i många länder.

Vill du inte ta det som erbjuds, då tycker jag att man får vänta till i höst.
Jävla syltryggar!

Som en professor visade i veckan.

I kategorin 65+ ser riskerna ut som följer.

1/5-1/20 blir allvarligt sjuk av covid-19
1/5 av dessa drabbas av blodpropp pga covid-19

1/250.000-1.000.000 drabbas av blodpropp pga vaccinet.

Hur fan kan man välja något annat än att snällt ta sin spruta? Man måste ju vara gravt begåvningshandikappad för att komma till den slutsatsen!
Citera
2021-04-18, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
81% utav vuxna befolkningen i Israel är nu färdigvaccinerade och från och med idag slipper folk ha ansiktsmask utomhus!

Wow! Mask utomhus som är så nödvändigt....Skönt de slipper det nu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in