2021-04-18, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Självklart handlar det om andel. Det syns ju tydligt på sidan jag länkade till dig.
Talen visar andel avlidna i %.

Lägg av nu Ulf. Du är så otrevlig, enkelspårig och ser det sämsta i var enda människa du bemöter samtidigt som du höjer dig själv till skyarna.

Frågan som diskuterades var ju inte om vården blivit bättre utan att andel avlidna ökar och minskar beroende på trycket på IVA.

Sluta idiotförklara de som inte tycker som dig och läs vad de skriver istället.

Edit Jag har klippt ner inläggen. Men det går ju att se de i sin helhet om man vill..

Nej, ANDELEN avlidna har gått ner drastiskt på IVA sedan förra våren. Vi räddar långt många fler nu. Dessutom ligger de inne mycket kortare tid.

Vad är det i detta du inte fattar ärligt talat?
Citera
2021-04-18, 17:46
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
1.000.000 doser kommer till Sverige denna och nästa vecka. EN MILJON!

Det är fan riktigt mycket.

Pfizer & Moderna står för ca 800.000 av dessa.

Ja det tycker jag är mycket bra. Blir glad!
Undra var de andra cirka 1 miljon vaccindoser tagit vägen som vi fått / har i landet?
Enligt Rikard Bergström har man 3,2 miljoner doser i landet men enligt FoHM statisk hade (tom torsdag 15/4) 2,2 miljoner vaccinationer genomförts.

https://www.youtube.com/watch?v=VG2P28BL1w4
38:05 in.
Citera
2021-04-18, 17:46
Medlem
Citat:
Av mig fetat
Men det är ju det som är problemet. Då blir den vaccinations tillfället obrukat. Det är en bra ide att informera innan vilket vaccin det kommer att bli för då kan personen avboka och tillfället brukas av någon annan och går inte förlorat.

Kanske du har en annan i idé hur man kan få bukt med problemet eller var meningen med inlägget bara för att ge dig ett tillfälle att skriva att någon är in i helvete korkad?

Mycket enkelt. Man har en reservlista eller så överbokar man litegranna så det alltid finns folk.

Långt mycket enklare än att ge informtion till 8 milj människor och ha koll på den administrationen.
Citera
2021-04-18, 17:47
Bannlyst
Citat:

På en vecka kommer det hinna krångla 4 gånger. Så kanske blir 100.000 om 1 vecka i slutändan
Citera
2021-04-18, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Risken finns att sjuksköterskorna följer ditt råd. Vad händer då?

Vad händer med dödligheten? Kommer makthavarna att tvingas sätta in hårda restriktioner mot smittspridningen, med hänvisning till att vården har kollapsat efter sjuksköterskornas flykt? Vad händer med regionernas finanser, när dom i panik försöker locka tillbaka sjuksköterskorna som har lämnat vården?

Det kan vara en bra idé att ta väl hand om dom sjuksköterskor som vi har. Imorgon kan det vara du och jag som är beroende av deras insatser.

Jag betackar mig vård ifrån gapande medelålders kärringar som nu stått i över 1 år och spytt galla på sitt jobb, på sveriges befolkning och på sina chefer.

Tack men nej tack.

Däremot finns det en stor majoritet som inte gnäller. De vårdas jag gärna av.

Finns gott om sjukvårdare i Sverige. Så det är ingen fara. Vi har en hel militär-reserv att ta av i sista hand. Men det kommer såklart inte att hända.

Vi ser ut att toppa nu och härifrån är det nedåt i inläggningar som gäller. Precis som förra våren.
Citera
2021-04-18, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ja det tycker jag är mycket bra. Blir glad!
Undra var de andra cirka 1 miljon vaccindoser tagit vägen som vi fått / har i landet?
Enligt Rikard Bergström har man 3,2 miljoner doser i landet men enligt FoHM statisk hade (tom torsdag 15/4) 2,2 miljoner vaccinationer genomförts.

https://www.youtube.com/watch?v=VG2P28BL1w4
38:05 in.

Det är en liten fördröjning i rapporteringen. Skulle gissa det rör sig om en hel del%, du kommer se på tisdag när det kommer stå 23-24% vaccinerade med första dosen.

Sen har säkert vissa doser inte levererats ut i regionerna. Tar någon dag vecka.

Vissa enstaka doser har man nog slängt också.

Så det stämmer nog det Bergström säger men det finns nog rimliga förklaringar.
Citera
2021-04-18, 17:51
Medlem
sannes avatar
Citat:
Det är en liten fördröjning i rapporteringen. Skulle gissa det rör sig om en hel del%, du kommer se på tisdag när det kommer stå 23-24% vaccinerade med första dosen.

Sen har säkert vissa doser inte levererats ut i regionerna. Tar någon dag vecka.

Vissa enstaka doser har man nog slängt också.

Så det stämmer nog det Bergström säger men det finns nog rimliga förklaringar.

Precis va Bergström sa. Men han sa att det var några hundratusen som kasserats. Lät ju inte så bra iof. Ska kolla efter det (rapportering). Tack för info.
Citera
2021-04-18, 17:53
Medlem
sannes avatar
Citat:
Av mig fetat
Men det är ju det som är problemet. Då blir den vaccinations tillfället obrukat. Det är en bra ide att informera innan vilket vaccin det kommer att bli för då kan personen avboka och tillfället brukas av någon annan och går inte förlorat.

Kanske du har en annan i idé hur man kan få bukt med problemet eller var meningen med inlägget bara för att ge dig ett tillfälle att skriva att någon är in i helvete korkad?

Ja han sluggar vilt
Citera
Medlem
Returpappers avatar
Citat:

Tänk hälften för varje person ska ha 2 doser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Vilka pandemier har vi haft innan covid19 som Sverige varit mer drabbat av än de andra Nordiska länderna?

Vi har ju haft ett gäng de senaste decennierna och århundradet.

Spanska sjukan, Asiaten, Honkonginfluensan, svininfluensan och allt vad de heter.
Innan dess, smittkoppor, digerdöden ,pesten m.fl
Citera
2021-04-18, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Tänk hälften för varje person ska ha 2 doser.

Men det är väl fortfarande 1 milj doser som han sade?
Citera
2021-04-18, 17:57
Medlem
Nu är experterna ute i media igen...

I månader har de sagt att bara det blir bättre väder och vår så kommer smittspridningen sjunka.

Nu när detta hänt så varnar samma personer för det fina vädret och att folk samlas utomhus

HAHAHA! Det här börjar bli en komedi av stora mått. Kan inte nån snälla skriva en bok om detta vansinne som nu pågår som vi kommer skratta ihjäl åt oss ganska snart. Hysterin är fundamental.

Snuvan från Wuhan verkar ha satt sig på hjärnan snarare än i luftvägarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in