Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Risken finns att sjuksköterskorna följer ditt råd. Vad händer då?
Vad händer med dödligheten? Kommer makthavarna att tvingas sätta in hårda restriktioner mot smittspridningen, med hänvisning till att vården har kollapsat efter sjuksköterskornas flykt? Vad händer med regionernas finanser, när dom i panik försöker locka tillbaka sjuksköterskorna som har lämnat vården?
Det kan vara en bra idé att ta väl hand om dom sjuksköterskor som vi har. Imorgon kan det vara du och jag som är beroende av deras insatser.
Jag gillar inte den där hånfulla och nervärderande attityden mot sjuksköterskor och de som vårdar Covid patienter. De har slitit ett år.
En del som verkar förakta dess "pandemins hjältar" sitter och gnäller över att de inte får se sport på arenor eller dricka öl på puben hela natten och att de har förlorat ett år p.g.a. pandemin.
Jag kan tycka att det är orättvis och även själviskt. Då de som jobbat med covid patienter förlorat så mycket mer av sina liv under pandemin. De jobbar långa pass och är helt utslitna när de äntligen är lediga att de säkerligen inte skulle ha haft energi att dricka öl på puben eller sett på fotboll om de nu hade varit öppet.
De ser massa skit och är tvungen att ta beslut som ingen vill ta, att förminska det till att det skulle handla om att inte få ta långa fika raster är empati löst.