Citat:
Ursprungligen postat av
Tjejenduvillha
Tappar man allt vad som är vettigt när man går in i huset eller är det pga att det är människor som saknar vett från början som går in..? Det tycker jag är en intressant fråga.
Exempel: Madde gick in i huset för hon ville träffa Adrian men nuså säger hon att hon vill hålla deras relation "privat"...mendet rimmar illa när hon gått in i ett offentligt hus för att leta efter kärlek.... Andra saken hon sa är att hon ville in och "styla upp dem därinne för att det är alldeles för många som går i myskläder" men nu är hon en av dem jag alltid ser i myskläder, den där kodräkten, typ 90 % av tiden på liven..
Andra tydliga exempelet på detta är emelie: hon sa när hon gick in att hon har full koll på spel och är bra på att manipulera och har en hård jargong och gillar folk som också har det men hon är den som nästan börjar gråta om någon kör samma jargong tillbaka mot henne?
Tredje exemplet: Mergim och Nardos. Jag behöver väl knappast förklara vad som kan anses som lite dubbelmoral eller gå emot sig själv när det gäller deras sätt agera i olika situationer..
Är det någon som har några tankar eller bra svar kring detta, blir man galen där inne och tappar allt vad man står för eller saknar de all form av självinsikt ändå?
sorry för om det blev en dubbelpost på mitt inlägg men tog med ytterligare en person i exemplen för att det skulle bli tydligare men verkar som det ist för att bli redigerat blev publicerat igen, inte meningen.
Det finns ännu fler exempel än de jag dragit upp såklart, men ni fattar min poäng: är det huset som får folk att tappa självinsikt och vett eller saknade de det från början, eller en blanding av både ock kanske?