Citat:
Ursprungligen postat av
ReedMe
I tidningsartiklarna som jag har läst, står det att han skulle kontakta henne just den här dagen. Men det kan ju handla om en missuppfattning från journalistens sida, eller att man inte vill lämna ut exakta detaljer i ett pågående brottsmål.
Två veckor leveranstid låter mycket.
Ja, det har vært litt motstridende opplysninger om elektrikeren i media.
Jeg er enig i at 2 uker er lenge, selv om AEH evt bestilte lamper via elektrikeren.
Det kunne kanskje tyde på at noe annet arbeid måtte ferdigstilles først, men noe slik har ikke fremkommet, så det blir bare spekulasjoner (det også).
Ifølge media har politiet nå snudd kortstokken, og går grundigere til verks (etterspør internett- og telefon-logger, bankutskrifter m.m.) i mer perifer forstand. Folk som har vært i området, og som politiet fremdeles ikke har vært i kontakt med, vil sikkert nå bli sett i sømmene. Det kan jo bety at elektrikeren også blir undersøkt nærmere, hvis det ikke allerede er gjort. Vitner generelt blir kanskje undersøkt i større grad.
Politiet er optimistisk i forhold til kryptosporet - Monero er kanskje sporbart likevel (ny "lete-etter-nåla-i-høystakken"-programvare). De lærde strides vel å merke.
Monero har steget såpass i verdi, at selv TH sitter igjen med fortjeneste. Det blir jo et paradoks når så mange eksperter mente at kidnapping ikke var realistisk, fordi manglende kommunikasjon tydet på at kidnapperne ikke var interessert i penger.
Kanskje det var smart å sitte stille?
Jeg tror mest på at dette er en kidnapping.
Hvis det er snakk om kidnappere som er profesjonelle på krypto-delen, så håper jeg at de er like profesjonelle på den delen som holder offeret levende.
Et slags deilig og luksuriøst Alcatraz scenario med happy ending, men det blir vel litt for amerikansk antageligvis. Er kidnapperne bare profesjonelle på krypto-delen, så er de amatører, og da er nok AEH død for lenge siden.