Jag kan börja med att nämna vad jag själv skulle välja och motivera varför. Att bo i en närförort med Max 20-25 min in till stan är något jag skulle föredra pga bostadspriserna i förorterna är mer rimliga än i stan där man inte får lika mycket kvm för pengarna. Sedan föredrar jag även naturen än storstadslivet.
Vart vill ni helst bo, innerstan eller utanför tullarna?
Inte innerstaden då jag gillar lugnet, men inte alltför långt ut i förorten så man har nära in till innerstaden när man är sugen. Kristineberg har jag alltid gillat: Vackert, lugnt och nära till city
Jag kan börja med att nämna vad jag själv skulle välja och motivera varför. Att bo i en närförort med Max 20-25 min in till stan är något jag skulle föredra pga bostadspriserna i förorterna är mer rimliga än i stan där man inte får lika mycket kvm för pengarna. Sedan föredrar jag även naturen än storstadslivet.
Vart vill ni helst bo, innerstan eller utanför tullarna?
Har man råd så är innerstan att föredra. De av mina vänner som inte haft råd och flyttat till olika förorter har blivit rasister efter nåt år.
Jag föredrar att bo i en trevlig och lugn förort som ligger hyfsat nära stan. I innerstan skulle jag inte vilja bo alls, men det är roligt att åka dit ibland.
Ganska komiskt att folk som bor i byar vill flytta till stora städer och folk som bor i stora städer vill flytta långt in i skogen.
Undrar varför man aldrig är nöjd?
Jag har visserligen aldrig testat att bo inne i Stockholm men det lockar mig inte alls. Jag vill kunna slippa trafiken, stöket och människorna. Med tanke på bostadspriserna i innerstaden finns det heller inga ekonomiska incitament att bosätta sig där.
Vill man bo nära Stockholm men inte så dyrt kan Visätra i Huddinge vara något. Där kan man köpa bostad för under 30 000:- / m2 det är ca 25 min in till stan med pendeltåg.
Vill man bo lugnt innanför tullarna, så är Essinge Öarna .