• 1
  • 2
2021-04-17, 21:32
Medlem
Hej,

Kommer förmodligen flytta till Linköping (eller pendla) till hösten i 3 år och sedan FÖRHOPPNINGSVIS ta en master på Chalmers.

Jag har även kollat runt på lägenheter och det verkar jäkligt svårt att hitta en bra etta med kök. Antingen blir jag erbjuden ett korridorrum i Ryd som verkar ofräscht, gammalt och dessutom ska man dela kök. Sedan finns det många som står i kö med över 1500-2000 poäng så det blir träligt.

Jag vill helst inte bo i Ryd, Berga eller Skäggetorp. Har hört att det verkar vara stökigt där.

Tror ni jag har någon möjlighet att hitta en fräsch etta där jag har ett eget kök och som ligger i ett tryggt område? Det kan väl inte vara så jäkla svårt eller?
Senast redigerad av MaloneXD 2021-04-17 kl. 21:34. Anledning: Stavfel
Citera
2021-04-17, 21:35
Medlem
chilly_c_canes avatar
Tror du får närmare till skolan om du flyttar till Göteborg istället.
Citera
2021-04-17, 21:38
Medlem
Alezandaars avatar
Studenterna är ju rätt utsatta för rånen när nu. Speciellt dom som bor i runt Ryd.
Citera
2021-04-17, 21:39
Avstängd
Nej Linköping är inte tryggt. Ryd ska du undvika till varje pris. Blir nog väldigt svårt att hitta en lägenhet i Linköping om du inte har köat i flera år eller köper en bostad.
Citera
2021-04-17, 21:39
Medlem
Undertecknad har bott i Stockholm, Lund, Uppsala och Linköping. Av dessa 4 städer var Linköping överlägset lättast att få bostad i.

Jag skulle absolut inte avråda Ryd och Berga, men Skäggetorp däremot skulle jag hålla mig undan ifrån.

Helst hade jag nog gått efter att få tag i en lägenhet i Colonia. Ovärderligt att kunna promenera till skolan på 3-4 minuter! Vet flera i min fd klass som fick tag i bostad där med bara några månaders köpoäng.
Citera
2021-04-17, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Nej Linköping är inte tryggt. Ryd ska du undvika till varje pris. Blir nog väldigt svårt att hitta en lägenhet i Linköping om du inte har köat i flera år eller köper en bostad.

Många som säger det tyvärr...

Bor i Karlsborg nu och har gått på ett gymnasium i Skövde. Har aldrig varit problem där.
Citera
2021-04-17, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Undertecknad har bott i Stockholm, Lund, Uppsala och Linköping. Av dessa 4 städer var Linköping överlägset lättast att få bostad i.

Jag skulle absolut inte avråda Ryd och Berga, men Skäggetorp däremot skulle jag hålla mig undan ifrån.

Helst hade jag nog gått efter att få tag i en lägenhet i Colonia. Ovärderligt att kunna promenera till skolan på 3-4 minuter! Vet flera i min fd klass som fick tag i bostad där med bara några månaders köpoäng.

Har hört att Colonia verkar bra. Ganska nytt också.

Hur är det där? Är det ett stökigt område?
Citera
2021-04-17, 21:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MaloneXD
Många som säger det tyvärr...

Bor i Karlsborg nu och har gått på ett gymnasium i Skövde. Har aldrig varit problem där.
Många av infödingarna här är dryga som fan också. Är själv skåning men bott i Linköping i 20 år. Folk är knepiga här. Har sett hur Linköping förfallit under dessa 20 år. Tro mig Linköping är snart kört. Massa vänsterblivna studenter i Ryd. Horder av orcher som stryker omkring överallt.
Citera
2021-04-17, 22:07
Medlem
Alezandaars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX

Inte farligt att bo i Skäggetorp bara för att dom fulaste idioterna bor där. Dom opererar inte på hemmaplan. Men är du student och bor i Ryd är du extra utsatt nu. En het måltavla för tillfället när det gäller rån och misshandel.
Citera
2021-04-17, 22:12
Usch, där växte jag upp och gick i skolan. Det var ett tag sen nu. Linköping är tryggt eftersom där varken finns malaria eller tsetse-flugor.
Citera
2021-04-17, 23:15
Medlem
General.Maximus.s avatar
Bodde i Ryd i 6 år under studieåren och det värsta som hände att cykeln blev stulen vilket många studenter får uppleva. Folk har i min mening en tendens att kraftigt överdriva hur farligt det är att bo i Ryd.
Citera
2021-04-18, 00:35
Medlem
Slipper nog 99% av problemen om du inte bor i Ryd, dock är Linköping ingen jätterolig stad om du är 24+. Om du är yngre kanske studentlivet gör det roligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in