2021-04-17, 18:24
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är alltså förståeligt att LW inte agerade förnuftigt och rationellt p.g.a. SD men inte när HD inte agerar förnuftigt och rationellt? Vilken dubbelmoral. Antingen är båda kvinnor ett offer för den djävulske SD eller ingen av dem. Ni får nog bestämma er där. Det går inte att både äta och ha kakan kvar.
LW var medveten om hur destruktiv relationen var och var på god väg att lämna, även om det var svårt för henne.
HD verkar helt omedveten om hur destruktiv relationen är och att hon borde lämna.
Speciellt när SD var inlåst under rätt lång tid.
Då hade hon alla möjligheter att avsluta relationen.
Istället satsar hon (troligen?) på att försvara en mördare.

Eller också spelar hon teater hela tiden och väntar bara på att han ska bli inlåst på obestämd tid.
Då kan hon vältra sig i sänghalmen med Sillen på heltid, utan att någon stör.
Citera
2021-04-17, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag är med på dina tankegångar. Jag tror L var klar, strumpklämman symboliserade home soft home.
Jag blif så förbannad och ledsen för Lenas efterlevande. Hur kan SoA stå vid SDs sida?
Många ska bära hundhuvudet i fallet.
Polisen gjort fel, rättsväsendet har inte fungerat. pga jäv-isch-situationer, så är det så att den som mördat Lena inte kommer bli fri, utan kommer leva med skulden föralltid.
Jag hoppas att hen börjar arbeta av sin skuld, det går inte att göra ogjort, men berätta vad som hände.
Ovissheten är fruktansvärd.
Hur många som egentligen är inblandade på olika sätt, genom att skydda, mörka, undanstäda mm blir svårt att komma till botten med.
Jag tror att han fälls nu, allt annat vore skandal.
Att försvarsadvokaterna försöker så tvivel, är skrattretande. De skulle lika gärna kunna hävda att SD inte var hemma på planeten, utan i rymden. Det behöver inte han bevisa, det är bara åklagaren som ska motbevisa.
Men ska man se objektivt på det hela så verkar det enda som åklagaren har tillfört i hovrätten ytterligare en liten fläck på skorna, men åklagaren måste fortfarande bevisa att den fläcken kommer från mordtillfället, samt en diskad skål i köket vilket enligt åklagaren bevisar att dnat på ringen ska ha avsatts efter det senaste tillfället LW och SD träffades. Det finns fortfarande starkt tvivel om dna spåret i ringen, bara några få celler från sd har hittats. Därför tyder mer på att några få celler är kvar från deras senaste träff trots handvätt och diskning än att cellerna kommer från mordet. Hade cellerna hamnat där vid mordet vid någon form av motvärns situation hade det inte varit få celler utan många lättanalyserade.
Senast redigerad av susanna.s 2021-04-17 kl. 18:46.
Citera
2021-04-17, 18:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
LW var medveten om hur destruktiv relationen var och var på god väg att lämna, även om det var svårt för henne.
HD verkar helt omedveten om hur destruktiv relationen är och att hon borde lämna.

Eller också spelar hon teater hela tiden och väntar bara på att han ska bli inlåst på obestämd tid.
Att hon var svårt sjuk bak i tiden kan hon absolut inte hjälpa, det är givetvis tragiskt. Det är lika tragiskt att hon är fascinerad av SD likt LW var. Att jämföra dem som likadana offer anser jag dock inte relevant.

Det finns en manipulativ sida, no doubt, hon ljuger för vinstvinning, är otroligt obehaglig i sitt enögda projicerande och hon loggar LWs cacher strax efter mordet utan skrupler.
Hur hon vräker ur sig efter försvinnandet och tycker i huvudsak synd om sig själv är bortom normalitet.
De egenskaperna gör att jag absolut inte tänker underskatta hennes person, och med risk att spela i just den division hon vill, så avvaktar jag.
Citera
2021-04-17, 19:21
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Det går inte riktigt att jämföra styrkan av LW och HD sjukliga bindning till SD, kan jag tycka. HD har bott med honom i 20 år med gemensamma minderåriga barn som de fortfarande måste fostra ihop. LW hade bara haft en särbo relation med SD i 6 år. Det ska självklart vara lättare för henne att kunna bryta upp från hans kontroll.
Citera
2021-04-17, 19:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Men ska man se objektivt på det hela så verkar det enda som åklagaren har tillfört i hovrätten ytterligare en liten fläck på skorna, men åklagaren måste fortfarande bevisa att den fläcken kommer från mordtillfället, samt en diskad skål i köket vilket enligt åklagaren bevisar att dnat på ringen ska ha avsatts efter det senaste tillfället LW och SD träffades. Det finns fortfarande starkt tvivel om dna spåret i ringen, bara några få celler från sd har hittats. Därför tyder mer på att några få celler är kvar från deras senaste träff trots handvätt och diskning än att cellerna kommer från mordet. Hade cellerna hamnat där vid mordet vid någon form av motvärns situation hade det inte varit få celler utan många lättanalyserade.
Du tror inte att det har kontaminerats av Ls eget blod, smuts osv? Trots det, har L i underläge lyckats riva S på benet. Jag undrar hur hans händer såg ut? De dokumenten ligger i slasken av någon anledning? Tjänster och gentjänster..
Kan vara så att ringen som saknas, med dess vassa kanter, var den som rev upp såret på S ben, den andra rungen svepte med och lyckades fånga "de få celler" från SD. Ingen annans celler fanns på ringen INGEN!
Försvarets resonemang är i nivå IQ3.
De har ingenting att komma med, SDs egen paintprintscreen, jag tror inte det fungerar nu.
BL gjorde så att SD fick 1 år som en fri man. Snart är det slut på det. Då får han akta sig för att tappa tvålen framöver..
Citera
2021-04-17, 19:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Att hon var svårt sjuk bak i tiden kan hon absolut inte hjälpa, det är givetvis tragiskt. Det är lika tragiskt att hon är fascinerad av SD likt LW var. Att jämföra dem som likadana offer anser jag dock inte relevant.

Det finns en manipulativ sida, no doubt, hon ljuger för vinstvinning, är otroligt obehaglig i sitt enögda projicerande och hon loggar LWs cacher strax efter mordet utan skrupler.
Hur hon vräker ur sig efter försvinnandet och tycker i huvudsak synd om sig själv är bortom normalitet.
De egenskaperna gör att jag absolut inte tänker underskatta hennes person, och med risk att spela i just den division hon vill, så avvaktar jag.
Gällande HDs suicidala tillstånd, skulle jag vilja veta mer om. När man ser henne renovera tak, klättrar runt och verkar må prima, rimmar det ganska illa med att hon var så sjuk så sjuk..
Är det någon som vet vilka år HD var nära att gå samma öde till mötes som L?
Citera
2021-04-17, 19:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Gällande HDs suicidala tillstånd, skulle jag vilja veta mer om. När man ser henne renovera tak, klättrar runt och verkar må prima, rimmar det ganska illa med att hon var så sjuk så sjuk..
Är det någon som vet vilka år HD var nära att gå samma öde till mötes som L?
Samma öde är det föga.
Hon ville dö, en markant skillnad, och ber honom döda henne.

Hon anknöt inte till barnet 2006/2007, är deprimerad, troligen PPD.
Hon återinsjuknar i depression, pratar om obearbetad PPD och nåt trauma i sin relation till sin mor, i depression och är ånyo suicidal 2010/11.
Hon vägrar vård i ett år för att hon jobbar där och han får ta med bilnycklar till jobbet och nämner risk för mfs, dö i en bilolycka, och en kollega nämner även detta i ett förhör.
Hon uppvisar en blandbild, hon antingen vandrar eller så är hon snudd på kataton.

Hon uppger att hon ätit antipsykotika, Quetiapin, sen 3-4 år och nämner livslång behandling av depression.

2013 är hon såpass på fötterna att hon kan köra bil till England, han har gips så han drämde handen genom väggen bredvid sin dotter, och de är dit för att jaga burkar.
Citera
2021-04-17, 19:49
Avslutad
Finns larmsamtalet från fyndet av LW med någonstans?
Citera
2021-04-17, 19:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Samma öde är det föga.
Hon ville dö, en markant skillnad, och ber honom döda henne.

Hon anknöt inte till barnet 2006/2007, är deprimerad, troligen PPD.
Hon återinsjuknar i depression, pratar om obearbetad PPD och nåt trauma i sin relation till sin mor, i depression och är ånyo suicidal 2010/11.
Hon vägrar vård i ett år för att hon jobbar där och han får ta med bilnycklar till jobbet och nämner risk för mfs, dö i en bilolycka, och en kollega nämner även detta i ett förhör.
Hon uppvisar en blandbild, hon antingen vandrar eller så är hon snudd på kataton.

Hon uppger att hon ätit antipsykotika, Quetiapin, sen 3-4 år och nämner livslång behandling av depression.

2013 är hon såpass på fötterna att hon kan köra bil till England, han har gips så han drämde handen genom väggen bredvid sin dotter, och de är dit för att jaga burkar.
Var hon verkligen så sjuk, undrar jag? Kanske var hittepå, för att vara hemma, så som SD ömme moder var?
Jag får det inte att gå ihop, hennes totala oförmåga vs byter takpannor, kör runt i Europa, alltid med psycoleendet, förvisso.. men det stämmer liksom inte
Citera
2021-04-17, 19:57
Medlem
Citat:
Du tror inte att det har kontaminerats av Ls eget blod, smuts osv? Trots det, har L i underläge lyckats riva S på benet. Jag undrar hur hans händer såg ut? De dokumenten ligger i slasken av någon anledning? Tjänster och gentjänster..
Kan vara så att ringen som saknas, med dess vassa kanter, var den som rev upp såret på S ben, den andra rungen svepte med och lyckades fånga "de få celler" från SD. Ingen annans celler fanns på ringen INGEN!
Försvarets resonemang är i nivå IQ3.
De har ingenting att komma med, SDs egen paintprintscreen, jag tror inte det fungerar nu.
BL gjorde så att SD fick 1 år som en fri man. Snart är det slut på det. Då får han akta sig för att tappa tvålen framöver..
Är du verkligen så dum att du tror att ev skador på SD händer hade hamnat i slasken när åklagarsidan har sån svag indiciekedja. Nu får ni väl ge er ni som inte inser att det här långt ifrån är ett starkt mål från åklagarsidan. Sida upp och sida ner med helt orelevant skvaller men gömt undan ev skador på SD händer knappast troligt.
Citera
2021-04-17, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Är du verkligen så dum att du tror att ev skador på SD händer hade hamnat i slasken när åklagarsidan har sån svag indiciekedja. Nu får ni väl ge er ni som inte inser att det här långt ifrån är ett starkt mål från åklagarsidan. Sida upp och sida ner med helt orelevant skvaller men gömt undan ev skador på SD händer knappast troligt.
Om de dokumenten gömts i slasken beror det med 99% sannolikhet att det inte finns några spår av motvärnsskador på SD händer men jag håller med om att detta inte borde ha gömt i slasken utan tagits med i fupen. Ytterligare ett bevis för att utredarna har haft tunnelseende och inte varit objektiva.
Citera
2021-04-17, 20:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Var hon verkligen så sjuk, undrar jag? Kanske var hittepå, för att vara hemma, så som SD ömme moder var?
Jag får det inte att gå ihop, hennes totala oförmåga vs byter takpannor, kör runt i Europa, alltid med psycoleendet, förvisso.. men det stämmer liksom inte
När hon blir insatt på Quetiapin så stabiliseras väl tillståndet, hon inleder rehab på jobbet, har kontakt med psykiatrin och "samtalstanten" som hon tycks vilja kalla sin terapeut.
Om hon är bipolär, vilket det pekar på med full hand, då är det väl full rulle dess emellan men fullt psykiskt frisk är hon ju inte så sett, stabiliserad men inte botad alltså.
TB beskriver henne som i stort sett åter på banan sen 3-4 år. Full tid jobbar hon sen ett år innan mordet om jag inte minns fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in