2021-04-17, 17:49
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Tror dom känner varann. Vansinne drabbar familj med ibland.

Så är det. Men när mäns våld mot kvinnor sker på öppen plats så minskar sannolikheten för att det finns någon form av bekantskap mellan dem.
Citera
2021-04-17, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Har det inte blivit mycket skit i Småland på sistone? Varje liten småstad verkar ju vara vilda västern och vad FAN gör Annie Lööf åt detta mer än hånler.

Järnvägsgatan låter som det är nära någon centralstation, mycket folk i rörelse mitt på dagen och ingen hjälper kvinnan.

Ursäkta men jag får väldigt dåliga vibbar av detta. En man i 35-årsåldern låter inte som en blatte utan mer ett relationsdrama.

Kan ju också röra sig om heder, det är inte lätt för flashback att riktigt få fram sanningen här.

Många andra småställen i närheten av Alvesta ser exakt likadana ut. Lessebo och Tingsryd är bara två exempel. Som att man är i ett annat land genom att bara köra igenom dessa småstäder.
Citera
2021-04-17, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
35-årsåldern tycker jag i och för sig inte säger så mycket om MGM:s ursprung. Inte heller relationsdrama säger så mycket.

Men GM ska ha gripits i en lägenhet i närheten. Till skillnaden från Linköping där GM tycks ha gjort en kalkyl. Han stannade på platsen och hade antagligen gjort en bedömning att han kommer få lång tid i fängelse för detta, men att det är det värt. Han stannade därför kvar på platsen.

I det här fallet så verkar det snarare som att GM inte är förmögen till att förstå konsekvenserna. Han gick helt enkelt hem efter gärningen, för att fortsätta sin lördag. Att det verkar ha skett nära hans hem kanske är för att det är en miljö han är bekväm med.

Jag tror på psykos, PTSD eller någon annan psykisk sjukdom, och ingen relation mellan BO och GM.

Det verkar vara underligt med psykos mitt på dagen men din teori är lika god som någon annans. Mystiskt att det poppar upp så många kvinnomord just nu.
Citera
2021-04-17, 17:57
Medlem
Citat:
Nja jag tillhör den äldre befolkningen men har varit löpare i tävlingsklass. Jag hade kanske försökt att kasta något tungt föremål på gärningsmannen och sedan stuckit.

Men fy FAN, vad har hänt med Sverige.

Det ska ju finnas något bra föremål att kasta då. Om det nu ens finns chans kvinnan överlever, halsen kanske avskuren redan, ingen vet omständigheterna.

Skulle inte riskera livet för nån jag inte känner när jag är ute går och njuter av värmen. Ska mina barn bli faderlösa bara för jag är en idiot? Aldrig
Citera
2021-04-17, 17:57
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Det verkar vara underligt med psykos mitt på dagen men din teori är lika god som någon annans. Mystiskt att det poppar upp så många kvinnomord just nu.

Sjukt många kvinnomord denna veckan. Vad är det med folk?!

Undrar om någon har signalement på kvinnan? Var hon beslöjad? Är det ramadan som får folk att flippa tro?
Citera
2021-04-17, 17:59
Medlem
Citat:
Så är det. Men när mäns våld mot kvinnor sker på öppen plats så minskar sannolikheten för att det finns någon form av bekantskap mellan dem.

Du har säkert rätt, jag vet inte. Låter inte helt orimligt att många relationsmord sker i hemmet.

Tänker att mannen hittades i lägenhet i närheten och att kvinnan har bott där med. Bara en gissning.
Citera
2021-04-17, 18:00
Medlem
Citat:
35-årsåldern tycker jag i och för sig inte säger så mycket om MGM:s ursprung. Inte heller relationsdrama säger så mycket.

Men GM ska ha gripits i en lägenhet i närheten. Till skillnaden från Linköping där GM tycks ha gjort en kalkyl. Han stannade på platsen och hade antagligen gjort en bedömning att han kommer få lång tid i fängelse för detta, men att det är det värt. Han stannade därför kvar på platsen.

I det här fallet så verkar det snarare som att GM inte är förmögen till att förstå konsekvenserna. Han gick helt enkelt hem efter gärningen, för att fortsätta sin lördag. Att det verkar ha skett nära hans hem kanske är för att det är en miljö han är bekväm med.

Jag tror på psykos, PTSD eller någon annan psykisk sjukdom, och ingen relation mellan BO och GM.

Eller flippat pga droger
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:

Vet inte om psykos sker mer vissa tider än andra, däremot tror jag att relationsvåld ofta sker på kvällarna (ofta under påverkan av alkohol).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattias1975
det brukar heta så tills närstående är underrättade.

Polisen säger ju uttryckligen att de inte har kunnat identifiera henne.
Men det är såklart möjligt att de har en aning om vem det är men inte har kunnat bekräfta det.
Citera
2021-04-17, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Sjukt många kvinnomord denna veckan. Vad är det med folk?!

Undrar om någon har signalement på kvinnan? Var hon beslöjad? Är det ramadan som får folk att flippa tro?

Ramadan tror jag inte på som orsak. Det är nog andra sorters utlänningar tror jag som är i farten. Ja visst kan det vara muslimer men alla muslimer är ju inte troende och struntar i Ramadan.

Verkar som om folk i Sverige inte mår så bra trots "välståndet".
Citera
2021-04-17, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Polisen säger ju uttryckligen att de inte har kunnat identifiera henne.
Men det är såklart möjligt att de har en aning om vem det är men inte har kunnat bekräfta det.

Säger väl bara att anhöriga inte underrättats med andra ord bara.

Kan ju vara nån tiggargumma som blitt knivad för nån arg svenne tröttnat på bajskorvar i trappen. Tror inte det men ändå ..chansen finns.
Citera
2021-04-17, 18:07
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Du har säkert rätt, jag vet inte. Låter inte helt orimligt att många relationsmord sker i hemmet.

Tänker att mannen hittades i lägenhet i närheten och att kvinnan har bott där med. Bara en gissning.

Oftast sker det i hemmiljö ja. Jag tror att även en majoritet av kvinnomord på öppen plats har det eller har funnits någon form av relation eller bekantskap. Men osäker.

Jag tänker snarare att han isolerad i sin hyreslägenhet fick ett ”infall”, eller ”en inre röst”, och då gick han ut och dödade första bästa som stämde in på hans profil.

Har då lite svårare att få ihop det med att de skulle bott tillsammans. Skulle de gått ut tillsammans då och så hamnade de i konflikt på trottoaren? Eller skulle han mött henne när hon var på väg hem? Eller lyckades hon fly ut ur lägenheten (nja, känns mest som b-film). Alla alternativen är förstås möjliga, men känns inte som helt intuitiva, tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in