2021-04-17, 17:29
Medlem
påpekade detta i senare inlägg......

Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Jävligt lätt att säga att andra borde ingripit. Det är med fara för eget liv man gör det. Är GM tillräckligt galen och beväpnad kan du ha kniv i magen på några sekunder. Går du där med dina barn är det naturligt att tänka dig för. Sen vet vi inte hur mycket folk ingrep eller inte.
Citera
2021-04-17, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Är också lite inne på det. Inte så säker på att BO och GM var bekanta för varandra.

Tror dom känner varann. Vansinne drabbar familj med ibland.

Ingen annan skadat, kvinnan var målet. Dom känner varandra.
Senast redigerad av Mostcomebackfomo 2021-04-17 kl. 17:38.
Citera
2021-04-17, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Gäller alla små hålor, det finns lediga bostäder och knappt några jobb. Perfekt för nytillkomna som bara vill glida runt.

Vad skulle folk ha gjort menar du?

Jag antar att folk drog upp sina mobiler och ringde polisen men någon vuxen karl kunde väl ha rammat misshandlaren, sparkat ned honom.

Men vi får nog inte hela sanningen här. Expressen verkar inte ha skrivit ännu något om detta men Aftonhoran skrev att en "person" mördats. SVT har dock det som mord på kvinna.
Citera
2021-04-17, 17:32
Medlem
MrAndress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Man ringer 112 och lägger benen på ryggen. Allt annat är idiotiskt.

Och hur vet DU att vederbörande ej gjorde detta istället för att ingripa? Man ska ej ingripa om fara för sitt eget liv finnes.
Citera
2021-04-17, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag antar att folk drog upp sina mobiler och ringde polisen men någon vuxen karl kunde väl ha rammat misshandlaren, sparkat ned honom.

Men vi får nog inte hela sanningen här. Expressen verkar inte ha skrivit ännu något om detta men Aftonhoran skrev att en "person" mördats. SVT har dock det som mord på kvinna.

Expressen har skrivit om det.

Skulle vilja se dig sparka ner en våldsam knivmördare in action, du gör väl det dagligen Batman-tönt.
Citera
2021-04-17, 17:36
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Har det inte blivit mycket skit i Småland på sistone? Varje liten småstad verkar ju vara vilda västern och vad FAN gör Annie Lööf åt detta mer än hånler.

Järnvägsgatan låter som det är nära någon centralstation, mycket folk i rörelse mitt på dagen och ingen hjälper kvinnan.

Ursäkta men jag får väldigt dåliga vibbar av detta. En man i 35-årsåldern låter inte som en blatte utan mer ett relationsdrama.

Kan ju också röra sig om heder, det är inte lätt för flashback att riktigt få fram sanningen här.

35-årsåldern tycker jag i och för sig inte säger så mycket om MGM:s ursprung. Inte heller relationsdrama säger så mycket.

Men GM ska ha gripits i en lägenhet i närheten. Till skillnaden från Linköping där GM tycks ha gjort en kalkyl. Han stannade på platsen och hade antagligen gjort en bedömning att han kommer få lång tid i fängelse för detta, men att det är det värt. Han stannade därför kvar på platsen.

I det här fallet så verkar det snarare som att GM inte är förmögen till att förstå konsekvenserna. Han gick helt enkelt hem efter gärningen, för att fortsätta sin lördag. Att det verkar ha skett nära hans hem kanske är för att det är en miljö han är bekväm med.

Jag tror på psykos, PTSD eller någon annan psykisk sjukdom, och ingen relation mellan BO och GM.
Citera
2021-04-17, 17:37
Medlem
Någon som vet något om kvinnan, terroriserade hon mannen innan attacken.
Citera
2021-04-17, 17:40
Medlem
Kvinnan inte identifierad? Så pass skadad eller helt enkelt saknat id-handlingar?
Dom flesta bär väll med sig körkort/bankkort..
Citera
2021-04-17, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clashboy
Eh eftersom jag är bekant med vittnet och dennes anhöriga så är detta vad som sagts via dem.

Kan bekräfta detta!
Citera
2021-04-17, 17:44
Medlem
det brukar heta så tills närstående är underrättade.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalaspuffen12
Kvinnan inte identifierad? Så pass skadad eller helt enkelt saknat id-handlingar?
Citera
2021-04-17, 17:45
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaspuffen12

Om de hade en relation kan det hända han sprungit efter henne på gatan, flyr man i panik har man kanske inte id på sig.
Citera
2021-04-17, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Expressen har skrivit om det.

Skulle vilja se dig sparka ner en våldsam knivmördare in action, du gör väl det dagligen Batman-tönt.

Nja jag tillhör den äldre befolkningen men har varit löpare i tävlingsklass. Jag hade kanske försökt att kasta något tungt föremål på gärningsmannen och sedan stuckit.

Men fy FAN, vad har hänt med Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in