2021-04-17, 17:06
Medlem
Franz.Biberkopfs avatar
Efter 13-tiden på lördagen larmades polis till centrala Alvesta sedan vittnen sett en man bruka våld mot en kvinna mitt bland folk på Järnvägsgatan. På plats kunde polisen konstatera att kvinnan avlidit.

Larmet från flera uppringare kom in vid 13.18 på lördagen. På Järnvägsgatan i centrala Alvesta uppgav vittnen att de sett en ensam man bruka våld mot en kvinna.

Polisen var nu på plats i Alvesta med flera patruller och har spärrat av platsen där man anträffat kvinnan. En man i 35-årsåldern kunde gripas i en lägenhet i nära anslutning till platsen, och han är inledningsvis misstänkt för mord.
Inte identifierad

Kvinnan är ännu inte identifierad, och polisen arbetar med identifieringsarbetet.

Polisens kriminaltekniker har tillsammans med utredare från avdelningen för grova brott skickats till platsen för att genomföra en undersökning och knacka dörr.

Källa:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/larm-om-pagaende-misshandel-utomhus-i-alvesta-flera-patruller-pa-plats
Senast redigerad av Franz.Biberkopf 2021-04-17 kl. 17:13.
Citera
2021-04-17, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonathaan5
Tydligen verkar GMs ursprung vara av större intresse än att ingripa och hjälpa till, tragiskt.

Men chilla era idioter, vittnet kan ju vara ett flickebarn .. varfan vet ni?

Nej, ingen ska behöva riskera sitt liv för att nån galen blatte ballat ur och gjort vad som förväntas av honom.
Det är väl pga nollor som ni han ens är i Sverige ska ni se.

Var säkert ett uppenbar mord, vansinnes knivdåd, hoppas ni ställer er framför eggen nästa gång
Senast redigerad av Mostcomebackfomo 2021-04-17 kl. 17:14.
Citera
2021-04-17, 17:13
Medlem
ok om man kke va ensam att va osäker på att hjälpa. men att snabbbt sprida är bara pinsamt ändå. men dessutom sägs de nu ju att det va flera inringare och vittnen. att inte de då gemensamt la sig i.

fast med tank på osäkerheten på de babbar som kommer hit och finns här så kan jag förstå oron att själv få kniv i sig

Citat:
Ursprungligen postat av Jonathaan5
Tydligen verkar GMs ursprung vara av större intresse än att ingripa och hjälpa till, tragiskt.
Citera
2021-04-17, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaeva
Vad är de för feg jävel du känner..som inte ingrepp

Äldre person 60+
Citera
2021-04-17, 17:21
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaeva
De stämmer ju dock inte. Bara för du inte vågar vara ute i centrum är nog mer du som ser ut som en röv ansiktet

Jag vistas där lite oftare än du misstänker jag
Om du vill kan jag dra en kort resumé rörande Järnvägsgatans moderna historia ?

5 knivskärningar inom loppet av 2 år ( allvarliga sådana ) Sedan sköt piketen en väldigt påtänd pizzabagare i källaren på pizzerian efter att han rusat runt påtänd utanför och ropat Allah Akbar .
Citera
2021-04-17, 17:22
Medlem
Har det inte blivit mycket skit i Småland på sistone? Varje liten småstad verkar ju vara vilda västern och vad FAN gör Annie Lööf åt detta mer än hånler.

Järnvägsgatan låter som det är nära någon centralstation, mycket folk i rörelse mitt på dagen och ingen hjälper kvinnan.

Ursäkta men jag får väldigt dåliga vibbar av detta. En man i 35-årsåldern låter inte som en blatte utan mer ett relationsdrama.

Kan ju också röra sig om heder, det är inte lätt för flashback att riktigt få fram sanningen här.
Citera
2021-04-17, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattias1975
vilken tur att de är snabba att berätta om det och va duktiga än att hjälpa en kvinna som blir misshandlad.
Jävligt lätt att säga att andra borde ingripit. Det är med fara för eget liv man gör det. Är GM tillräckligt galen och beväpnad kan du ha kniv i magen på några sekunder. Går du där med dina barn är det naturligt att tänka dig för. Sen vet vi inte hur mycket folk ingrep eller inte.
Citera
2021-04-17, 17:24
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Jävligt lätt att säga att andra borde ingripit. Det är med fara för eget liv man gör det. Är GM tillräckligt galen och beväpnad kan du ha kniv i magen på några sekunder. Går du där med dina barn är det naturligt att tänka dig för. Sen vet vi inte hur mycket folk ingrep eller inte.

Man ringer 112 och lägger benen på ryggen. Allt annat är idiotiskt.
Citera
2021-04-17, 17:25
Medlem
Gripne i 35-års åldern. Är väl fru eller flickvän som offer .. om inte en syster som slarvat enligt släkten.
Citera
2021-04-17, 17:26
Medlem
spoilers avatar
"Smålandsposten har talat med ett vittne som säger att en kniv användes vid överfallet."

https://www.svd.se/kvinna-dod-efter-misshandel-man-gripen
Citera
2021-04-17, 17:27
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Var säkert ett uppenbar mord, vansinnes knivdåd, hoppas ni ställer er framför eggen nästa gång

Är också lite inne på det. Inte så säker på att BO och GM var bekanta för varandra.
Citera
2021-04-17, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Har det inte blivit mycket skit i Småland på sistone? Varje liten småstad verkar ju vara vilda västern och vad FAN gör Annie Lööf åt detta mer än hånler.

Järnvägsgatan låter som det är nära någon centralstation, mycket folk i rörelse mitt på dagen och ingen hjälper kvinnan.

Ursäkta men jag får väldigt dåliga vibbar av detta. En man i 35-årsåldern låter inte som en blatte utan mer ett relationsdrama.

Kan ju också röra sig om heder, det är inte lätt för flashback att riktigt få fram sanningen här.

Gäller alla små hålor, det finns lediga bostäder och knappt några jobb. Perfekt för nytillkomna som bara vill glida runt.

Vad skulle folk ha gjort menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in