Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2021-04-17, 16:58
Bannlyst
Hej

Tar quetiapin 50 mg per dygn, har märkt att det raderar mycket av min sexlust, har även svårt att få utlösning och svårt att få kuken hård. I nuläget gör det inte så mycket då jag lever ensam men jag försöker ju börja dejta och så nu, har haft quetiapin i ett par år på recept men inte tagit de slaviskt varje natt utan varit mycket fram och tillbaka tagit de någon vecka, över till theralen/propavan och hoppat över quetiapin ett par veckor osv. Nu när jag börjat göra praktik så tar jag de varje kväll sedan 2 veckor då propavan funkar dåligt och theralen gör mig sjukligt zombiefierad vilket jag inte upplever med quetiapin. Har ni också fått sexuella problem? Går det över med tiden

Dela gärna med er av era erfarenheter
Citera
2021-04-17, 17:05
Medlem
Undrar också en del av denna medicinen då jag fått det utskrivet för ett par dagar sedan men efter läst massa recensioner om den vågar jag knappt ta det. Jag kan är bipolär så jag borde kanske ge det ett försök? för mitt mående är så jävla random en dag mår jag skit bra sen nästa dag från ingenstans är jag skit låg. Vad tycker ni flashbackare?
Citera
2021-04-17, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Terminator1990
Undrar också en del av denna medicinen då jag fått det utskrivet för ett par dagar sedan men efter läst massa recensioner om den vågar jag knappt ta det. Jag kan är bipolär så jag borde kanske ge det ett försök? för mitt mående är så jävla random en dag mår jag skit bra sen nästa dag från ingenstans är jag skit låg. Vad tycker ni flashbackare?

Jag har inga speciella biverkningar mer än de sexuella men jag tar å andra sidan bara 50 mg, har dock en vän som har bipolär och är ordinerad 600 mg/dag och han är hur nöjd som helst och tycker att den förändrat hans liv till de bättre, han har inga speciella biverkningar heller, tycker du ska testa det går att sluta om du inte blir nöjd!
Citera
2021-04-17, 17:45
Medlem
getbusys avatar
Käkar betydligt mer än dig och har aldrig kännt av något sådant, är kåt som en oxe varje dag och kuken står på beställning. Kanske kan vara väldigt individuellt hur man reagerar, äter du annan medicin också?
Citera
2021-04-17, 17:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Käkar betydligt mer än dig och har aldrig kännt av något sådant, är kåt som en oxe varje dag och kuken står på beställning. Kanske kan vara väldigt individuellt hur man reagerar, äter du annan medicin också?

Tar visserligen lyrica mirtazapin och venlafaxin också men dem har jag använt regelbundet rätt länge utan dessa problem så tror att det är quetiapin ensamt eller att kombon med de andra gör det
Citera
2021-04-17, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannetreiber93
Jag har inga speciella biverkningar mer än de sexuella men jag tar å andra sidan bara 50 mg, har dock en vän som har bipolär och är ordinerad 600 mg/dag och han är hur nöjd som helst och tycker att den förändrat hans liv till de bättre, han har inga speciella biverkningar heller, tycker du ska testa det går att sluta om du inte blir nöjd!

uppskattar för svar, jag får testa men man ska ta det innan man lägger sig? hört att man blir väldigt trött av dom
Citera
2021-04-17, 18:55
Medlem
Citat:
Hej

Tar quetiapin 50 mg per dygn, har märkt att det raderar mycket av min sexlust, har även svårt att få utlösning och svårt att få kuken hård. I nuläget gör det inte så mycket då jag lever ensam men jag försöker ju börja dejta och så nu, har haft quetiapin i ett par år på recept men inte tagit de slaviskt varje natt utan varit mycket fram och tillbaka tagit de någon vecka, över till theralen/propavan och hoppat över quetiapin ett par veckor osv. Nu när jag börjat göra praktik så tar jag de varje kväll sedan 2 veckor då propavan funkar dåligt och theralen gör mig sjukligt zombiefierad vilket jag inte upplever med quetiapin. Har ni också fått sexuella problem? Går det över med tiden

Dela gärna med er av era erfarenheter

Prova prata med läkaren som skrivit ut recepten till dig. Du är troligen inte den enda med dessa biverkan, och det finns ju läkemedel som kan hjälpa med t.ex erektionen. Lusten går det säkert också att jobba med på nåt sätt.
Citera
2021-04-18, 06:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Terminator1990
uppskattar för svar, jag får testa men man ska ta det innan man lägger sig? hört att man blir väldigt trött av dom

Japp, man ska ta de innan man lägger sig, man sover i regel väldigt bra på det, framförallt i början
Citera
2021-04-19, 14:03
Medlem
50mg är en oerhört liten dos. I den doseringen används den inte som antipsykotisk.

50-200mg kan ordineras för sömn ta 1-2 timmar innan du ska lägga dig.

50-100mg kan ordineras till kväll som tillägg för att öka den antidepressiva effekten av diverse SSRI/SNRI

Inom rättspsykiatrin där jag arbetade så dem som fick Seroquel/Quetiapine låg på 1000mg +
Citera
2021-04-20, 01:46
Medlem
har gått på 50 mg 4 dagar känner inget alls gör mig inte tröttare heller. När man läser här inne som vissa beskriver eller andra inlägg så somnar de direkt, vissa ser saker, vissa blir höga så vette fan om de kombinerar med massa droger. Men börjar känna att jag mår bättre så tror nog de blir skit bra vid 300 mg.
Citera
2021-04-20, 14:54
Medlem
quid-est-veritass avatar
Jag vräker i mig 300mg varje kväll. Bipolär.
Inga problem för mig, men jag har tagit det ganska länge visserligen
Citera
2021-04-30, 17:53
Medlem
Citat:
Tar visserligen lyrica mirtazapin och venlafaxin också men dem har jag använt regelbundet rätt länge utan dessa problem så tror att det är quetiapin ensamt eller att kombon med de andra gör det
Måste vara kombon. Jag känner ingen (mig själv inkluderad) som har stått på Quetiapine och fått problem med potensen.

Äter du däremot SSRI/SNRI preparat tex Venlafaxin så är det ju en välkänd biverkan att Petter Nicklas strular, ju högre dos desto värre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in