Citat:
Ursprungligen postat av
stevenstills
Som jag brukar säga. Förändringar sker bara inom blocken. Går SD fram går M ner och vice versa. Har det hänt att SD och M gått fram samtidigt någon gång? Hmmm....ja men då minskar man på KD. Jag är ingen foliehatt men jag utgår från att msm- och/eller statligt anknutna institut som SIFO inte vill släppa fram högern i landet eftersom landets politiska och mediala eliter inte vill det. Räkna med fortsatta sidledesförflyttningar ända fram till valet.
Det ligger nog väldigt mycket i vad du skriver.
Och jag tror att framför allt SD och kanske till en liten del M har möjligheter att vinna framför allt arbetande och tillika missnöjda LO-medlemmar.
Ideologiskt så borde SD ligga närmare till hands men med all brunsmetning så kanske det kan bli M istället?
Vill SD (och M) slå hål i muren mellan vänster och höger så tror jag att man måste sätta igång och undersöka och pumpa ut information om vad vänsterregeringen med stöd av L och C finansierar via sina department, myndigheter och organisationer.
Om en hårt arbetande knegare fick klart för sig hur mycket av skattepengarna det är som går till alla PK-projekt och PK-aktiviteter så tror jag att upprördheten skulle öka bland missnöjda.
Sedan så hoppas jag att SD har modet att köra sitt eget race (utan hänsyn till fega M och KD) genom att trumma ut så att alla hårt arbetande knegare får klart för sig vilka skulder som sjuklövern har lagt på kommande generationer så att Sydeuropéer kan fortsätta med tidiga pensioner samtidigt som Sverige debatterar behovet av att höja pensionsåldern.